2017-04-12, 15:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Undrar hur du tänkte här. Nämner håkan och sen en låt av bob hund?

Han har väl bara inte hunnit stjäla den än?
Senast redigerad av PiusXIII 2017-04-12 kl. 15:28.
Citera
2017-04-16, 00:28
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Han har väl bara inte hunnit stjäla den än?

Hehe du har en poäng där.
Citera
2017-05-04, 02:17
Medlem
SundaySmokers avatar
Zara fucking Larsson
Citera
2017-05-28, 02:44
Medlem
Adelaides avatar
Jag tycker Queen är överskattade. Eller så kanske jag bara tycker de är så sjukt överspelade. Bohemian Rhapsody älskade jag första gången jag hörde den, men med tiden blev låten mer och mer ointressant eftersom jag insåg att den spelades typ överallt. Show Must Go On klarar jag knappt heller av att lyssna på längre eftersom den också är rätt så tjatig numera.
Citera
2017-05-28, 11:14
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag tycker Queen är överskattade. Eller så kanske jag bara tycker de är så sjukt överspelade. Bohemian Rhapsody älskade jag första gången jag hörde den, men med tiden blev låten mer och mer ointressant eftersom jag insåg att den spelades typ överallt. Show Must Go On klarar jag knappt heller av att lyssna på längre eftersom den också är rätt så tjatig numera.

Håller med faktiskt. Queen är ett band som nästan känns olagligt att ogilla. Klä ut dig till musikreporter och fråga tusen pers på gatan så kommer alla säga att de gillar Queen, helt enkelt för att man ska bara göra det.
Citera
2017-05-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Håller med faktiskt. Queen är ett band som nästan känns olagligt att ogilla. Klä ut dig till musikreporter och fråga tusen pers på gatan så kommer alla säga att de gillar Queen, helt enkelt för att man ska bara göra det.
Det gäller att ta sig förbi de mest uttjatade låtarna. Då först kan man avgöra om en artist är överskattad eller ej.
Men annars håller jag med, vissa artister "ska"man gilla.
Citera
2017-05-28, 14:49
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nu älskar jag ju Queen, men jag förstår mycket väl vad du menar.
Jag har samma känslor för ABBA. Antalet gånger som jag har idiotförklarats för att jag inte gillar dem är nästan fler gånger än jag har hört deras musik, och det är JÄVLIGT illa. Har det blivit någon oskriven lag här i Sverige att försvara ABBA? Deras låtar lyfts fram av musikälskare som några komplexa mästerverk, men i mina öron låter det mer som värdelös trallpop som skrivits på fem minuter.
Det faktum att det var det skitbandet som mer eller mindre satte svensk musik på kartan internationellt, är anledningen till att de i min värld är ett av de mest överskattade banden i historien. Folk använder sig ofta av samma argument ("de satte musik på kartan") på Beatles, men skillnaden där är att Beatles mer eller mindre gjort musiken till vad den är idag (detta betyder dock inte att man inte får ogilla skalbaggarnas musik, det har inget med att vara överskattad att göra). Det finns knappt ett band efter Beatles som inte har inspirerats av dem på något vis. Vad gjorde ABBA som var så extraordinärt och nyskapande? Låtarna är ju uppbyggda på basic låtskrivarteknik som massvis med band innan dem redan utnyttjat. Sedan kanske de var tidiga med den typ av pop som de spelar, men med den logiken får man inte heller tycka att Metallica är ett överskattat band (för att de var tidiga med och populariserade thrash metal), något som många definitivt har rätt att göra.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2017-05-28 kl. 14:51.
Citera
2017-05-28, 18:23
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Nu älskar jag ju Queen, men jag förstår mycket väl vad du menar.
Jag har samma känslor för ABBA...
Antar att du menar *inte* i andra andetaget

Visst ABBA gjorde en massa enkla låtar men samtidigt väldigt bra.
Sedan har vi det där med tycke och smak...
Citera
2017-05-28, 18:54
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Antar att du menar *inte* i andra andetaget

Visst ABBA gjorde en massa enkla låtar men samtidigt väldigt bra.
Sedan har vi det där med tycke och smak...
Visst är det en fråga om tycke och smak. Jag själv har inga problem med att andra tycker om ABBA - Bara man hittar sitt, liksom. Problemet ligger snarare i att folk som jag träffar, och som gillar ABBA, inte tycks kunna acceptera att jag tycker deras musik är värdelös, utan måste konstant försvara deras vedervärdiga dynga som de kallar "musik" och gång på gång idiotförklara folk som inte gillar den. Detta till ingen nytta alls, om man frågar mig. Det lär knappast ändra mina tankar om bandet (vid sidan om själva musiken), snarare lär det bara göra mina känslor för dem värre.
ABBA har gjort mycket för musik-Sverige, även utomlands. Det ska jag inte säga emot. Folk tycks dock vilja blåsa upp detta och därmed försvara dem till varje pris... En del påstår dessutom att de är det bäst säljande bandet efter Beatles, vilket en STOR överdrift. Bäst säljande svenska bandet någonsin är de däremot.
Citera
2017-05-28, 18:59
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Problemet ligger snarare i att folk som jag träffar, och som gillar ABBA, inte tycks kunna acceptera att jag tycker deras musik är värdelös, utan måste konstant försvara deras vedervärdiga dynga som de kallar "musik" och gång på gång idiotförklara folk som inte gillar den. Detta till ingen nytta alls, om man frågar mig. Det lär knappast ändra mina tankar om bandet (vid sidan om själva musiken), snarare lär det bara göra mina känslor för dem värre.
Ah, precis, du målar den bilden purrfect

Det tråkiga i människors klantänk är att det gäller allt från musik, politik till vad man stoppar i munnen

När man träffar på sådana hjon vill man bara lägga en pizza och gå ut...
Citera
2017-05-28, 19:11
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Ah, precis, du målar den bilden purrfect

Det tråkiga i människors klantänk är att det gäller allt från musik, politik till vad man stoppar i munnen

När man träffar på sådana hjon vill man bara lägga en pizza och gå ut...
Jag ska dock erkänna att jag gillar en del av grejerna som ABBA-tjejerna gjorde solo på 80-talet, faktiskt. Inte minst Agnetha.
Detta ledde faktiskt till att en i ABBA-tråden, när jag sa att jag ogillar ABBA starkt men uppskattar tjejernas 80-tal, kallade mig för "råfeminist" och anklagade mig för att racka ner på allt svenskt pga. jantelagen. Ett av många exempel på idiotförklaringar som jag har varit med om.
Citera
2017-05-28, 19:29
Medlem
Svartklädda musiker som spelar svåra som ska verka hemliga, mystiska som spelar svår musik Thåström är grovt överskattad. Så otroligt pretto så jag undrar "var e vargen"??
och givetvis 99% av alla band som spelar på Way out west är grovt överskattade.
Senast redigerad av Richenbacker 2017-05-28 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in