2009-07-14, 11:24
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Deras storhet ligger ju i ganska mycket att de låg rätt i tiden. Dylan är ju hyllad för sina texter och hur han slog an på nåt som ingen annan riktigt gjort. Samma sak med Bruce som tilltalade arbetarklassen i USA.

Jag förstår ju att de blev stora just på grund av sin tajming, men det förändrar ingenting (för min del). Man kan ju knappast säga att deras musik hade slagit om den kom nu, det är ju ett som är säkert.

Jag förstår ju att det är något som attraherar så många, men känner inte själv det minsta för deras musik. Därför tycker jag att de är överskattade. De hade tajming, var lite musikaliska och det var det enda.
Citera
2009-07-14, 13:26
Medlem
Hard To Beats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag förstår ju att de blev stora just på grund av sin tajming, men det förändrar ingenting (för min del). Man kan ju knappast säga att deras musik hade slagit om den kom nu, det är ju ett som är säkert.

Jag förstår ju att det är något som attraherar så många, men känner inte själv det minsta för deras musik. Därför tycker jag att de är överskattade. De hade tajming, var lite musikaliska och det var det enda.
Eh va? Hur kan du ens skriva något sådant? Om 50 år kan det bli så att elektronisk musik blir den dominerande genren inom musikvärlden, ska vi då sitta och säga att de fantastiska artister och band som vi haft tills nu, år 2009, är överskattade, enbart för att de inte skulle kunna slå igenom om 50 år?
Citera
2009-07-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Men det är ju precis det som jag inte förstår. Tycker inte att någon av dem har en musikstil som sticker ut, så att säga. Detta, för mig, är dussinmusik. Visst vet jag om att Bruce är populär live, men det kringgår inte det faktum att jag tycker att alla låtar låter likadana

Bob Dylan ser jag inte ens en anledning att kommentera. Fortfarande sjukt tråkig röst och är säkert skittråkig att se live. Jag menar: ta en titt på karln!

Ingen musik som sticker ut?

Tycker att E street band har ett väldigt eget sound och det finns inte många som låter likadant.

Och alla låter likadant? Lyssnat på greatest hits typ eller? Det som imponerar mig när man lyssnar igenom hans skivor är att han till skillnad ifrån många andra musiker är hans mångsidighet.
Citera
2009-07-19, 19:03
Medlem
Intelligensen sprudlar

Skrämmande många inlägg med temat "Jag tycker verkligen Elton John är överskattad; Varför? Jag gillar bara metal" eller "Tupac o 50 cent är sjukt överskattade, för jag hatar rap" :P

Att få kalla någon överskattad måste, imho, komma med minst ett exempel på någon artist/grupp som gjort samma samma sorts musik, men av bättre kvalitet
Citera
2009-07-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe j
U2 är nog det mest överskattade bandet. De har gjort några skapliga låtar, jag tycker inte de är så bra som många verkar tycka.
Håller med. Bono har förjävla tradig röst dessutom. Några sköna låtar har de gjort men man tröttnar snabbt.
Citera
2009-07-19, 21:35
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Skugge
Ang, Toto, alla som är studiomusiker måste gilla toto, annars får man inte jobbet. Det ingår i kollektivavtalet.
nog för att musik är subjektivt, och att enskilda uttalanden egentligen inte kan tala för hela musikerscenen, men jag tycker det stämmer. det finns något magiskt över totos produktion, om än det ur listperspektiv inte fungerar på heltid. men ja. kollektivavtalet.

till tråden:
elton john är inte överskattad i ett musikaliskt perspektiv. han ligger tillsammans med toto i toppligan över extremt välgenomtänkt musik. det är naturligtvis min egna åsikt, men med vissa känns det som "man bara vet det". heh, ja. ta det för skitprat om så önskas.

till överskattade musiker hänger jag gärna upp herr gessle i repet. tyvärr har hans fullständigt odugliga "hits" blivit någon sorts svensk universallim under sommarens trasiga plastartiklar. från musiker till musiker, nej tack.
Senast redigerad av appe- 2009-07-19 kl. 22:14.
Citera
2009-07-20, 07:35
Medlem
Necromantias avatar
Metallica, Chris Brown, Dead By April, Green Day, Volbeat.
Volbeat är förövrigt en Pokémon. http://www.legendarypokemon.net/images/dp_artwork/313.png

Förstår inte folk som säger att Iron Maiden är överskattade. Visar bara hur lite folk vet.

Ska tillägga att alla emo-band är överskattade, det nalkas nackskott för emosarna.
Citera
2009-07-20, 13:48
Medlem
scwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necromantia
Metallica, Chris Brown, Dead By April, Green Day, Volbeat.
Volbeat är förövrigt en Pokémon. http://www.legendarypokemon.net/images/dp_artwork/313.png

Förstår inte folk som säger att Iron Maiden är överskattade. Visar bara hur lite folk vet.

Ska tillägga att alla emo-band är överskattade, det nalkas nackskott för emosarna.

Överskattade är inte = Dåliga

Att säga att Metallica är överskattade men inte Iron Maiden tycker jag bara visar på hur lite du vet. Och jag lyssnar då knappt något på båda de banden...
Citera
2009-07-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scwab
Överskattade är inte = Dåliga

Att säga att Metallica är överskattade men inte Iron Maiden tycker jag bara visar på hur lite du vet. Och jag lyssnar då knappt något på båda de banden...

Läs inlägg 405 som jag skrev och följ instruktiorna, då förstår du att Metallica inte ens förtjänar att nämnas i samma mening som Iron Maiden.
Citera
2009-07-20, 19:05
Medlem
Nirvana för helvete
Citera
2009-07-20, 19:05
Bannlyst
Nu har jag inte läst igenom tråden, och jag antar att det nämnts tidigare, men U2 är så djävulskt dåliga och jag fattar inte att de fått den framgången de fått.
Citera
2009-07-20, 19:51
Medlem
Allt som spelas på MTV nuförtiden, dvs all R'n'B och dagens s.k. "hiphop" och dess "stjärnor" som alla heter Lil'-insert valfritt namn.
Därutöver bör all hård/metal/death och Gud vet vad allt dravel heter -rock skrotas utan att ens återvinnas. Jag förstår inte grejen med att stå och skrika sig hes tills stämbanden f*ckar ur, moget liksom... inte så att det är geniala Stevie Wonder/Johnny Cash/KRS-One/Burning Spear -texter för att täcka några genres. Och för den som undrar, NEJ jag har inte ens på ett seriöst sätt försökt sätta mig in i rockens värld då den bara skär i huvudet, som att borra i kraniumet ffs.. Så, nu fick jag det sagt =)

Väl Mött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in