Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-10, 11:06
  #1
Medlem
I denna tweet från 9/4 i anslutning till hedrandet av offren för det islamistiska terrordådet skriver Hanif Bali:
Citat:
Hej, journos - jag vet att ni är sugna på ett antirasistiskt narrativ men låt er ej kapas, ex Imam Ali Moskén - iransk regimlojal hatmoské.
https://twitter.com/hanifbali/status/851060645327982593

Bilden visar två män i traditionella muslimska kläder samt en man med kostym. Att det stämmer att de kommer från moskén i fråga bekräftas om man går in på moskéns hemsida, där de publicerar samma bilder:
http://www.imamalicenter.se/sv/shiam...dad/7april2017

Två av männen är enligt ovanstående länk:
  • Församlingsledaren Mohsen Hakimollahi
  • Haider Ibrahim ordförande för riksorganisationen Islamiska Shiasamfund i Sverige

Är det någon som vet mer om moskén och männen? Om det Hanif skriver stämmer, att de står för en antivästlig Irantrogen islamistisk ideologi så tycker jag det är rätt vidrigt av media att enbart låta det passera. Visserligen vet jag att iranier är shia och terroristen är sunni och att de därför antagligen inte har mycket till övers för varandra men att det överhuvudtaget vistas muslimska extremister i anslutning till minnesplatsen och att de till och med behandlas med respekt av media är djupt kränkande för alla som begriper vad extremism är för ett vidrigt spöke. Även om inte Imam Ali Moskén stödjer ren terrorism så lär de ju inte ha en agenda som gynnar integration och svenska värderingar heller om de är Irantrogna. Vi vet ju vad Iran och dess regim står för. Det är ungefär samma shariasamhälle som IS de vill ha. Det handlar mest om teologiska skillnader i detaljer som är helt oviktiga ur ett västligt perspektiv.

Moskén i fråga verkar ju utan tvekan vara ytterst tveksam. Här är lite information:
http://www.gp.se/n%C3%B6je/kontrover...ssan-1.3717372
http://humanistbloggen.blogspot.se/2...li-mosken.html

Jag som svensk är äcklad över att de här ideologierna får breda ut sig och till och med tilldelas medial respekt i vårt land. Jag är inte rasist eller våldsförespråkare och tänker inte förespråka någon extremism men det här gullandet med vår tids värsta hatideologier måste få ett slut! Media måste sluta gulla med den här vidriga extremismen till att börja med. Sedan skall vi använda de lagar vi har samt stifta nya för att göra det mer eller mindre omöjligt för muslimska extremister att vistas i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2017-04-10 kl. 11:09.
Citera
2017-04-10, 11:13
  #2
Avstängd
53280s avatar
Det är sjukt att muslimer hedra terrorns offer, det som om medlemmar i NSDAP skulle hedra offren för förintelsen. Bara rent hyckleri.
Citera
2017-04-10, 11:31
  #3
Medlem
arazals avatar
http://imamalicenter.se/sv/content/g...lamic-center-i

Gemensamt uttalande från Islamiska Shiasamfund i Sverige och Imam Ali Islamic Center i Järfälla, med anledning av händelserna i Stockholm den 7:e April 2017

Vi har idag bevittnat en fruktanstvärd terrorhandling i hjärtat av vår huvudstad, Stockholm, där minst tre oskyldiga människor mist sina liv.

Islamiska Shiasamfund i Sverige och Imam Ali Islamic Center fördömer villkorslöst all typer av terrorhandlingar, alldeles oavsett var i världen de äger rum, oavsett vilka de drabbar och oavsett gärningsmännens avsikter. När det nu drabbar Stockholm är det ännu viktigare för oss att ta ställning mot våldets och hatets meningslösa språk.

Islam är, enligt vårt sätt att se på saken, en fridfull religion som inte lämnar utrymme för denna typ av våldsdåd. Denna inställning delas av majoriteten av världens muslimer.

Citat:
Som svenska shiamuslimer är vi stolta över vårt hemland Sverige, dess demokrati och den tilltro till mänskliga rättigheter som genomsyrar samhället. Vi tolererar inte en attack mot vårt land!


Idag går våra tankar till offren och deras familjer. Vi ber för deras välmående. Samtidigt stödjer vi de säkerhetsinsatser som polis, brandkår, ambulans och andra myndigheter vidtar för att få kontroll på situationen samt återställa säkerheten och ordningen. Deras insatser är uppskattade och högt värderade.

I kölvattnet av denna typ av händelser finns det alltid en fruktan att mörka krafter ska utnyttja tragedin. Relationer mellan olika grupper kan polariseras och försämras. Att ge efter och låta skräcken och hatet sprida sig vore att låta terroristerna vinna.
Vi är inriktade på att arbeta för ett bättre samhälle, ett samhälle där tolerans, respekt och samexistens präglar samhället.

svenska shiamuslimer?
Citera
2017-04-10, 11:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
http://imamalicenter.se/sv/content/g...lamic-center-i

Gemensamt uttalande från Islamiska Shiasamfund i Sverige och Imam Ali Islamic Center i Järfälla, med anledning av händelserna i Stockholm den 7:e April 2017

Vi har idag bevittnat en fruktanstvärd terrorhandling i hjärtat av vår huvudstad, Stockholm, där minst tre oskyldiga människor mist sina liv.

Islamiska Shiasamfund i Sverige och Imam Ali Islamic Center fördömer villkorslöst all typer av terrorhandlingar, alldeles oavsett var i världen de äger rum, oavsett vilka de drabbar och oavsett gärningsmännens avsikter. När det nu drabbar Stockholm är det ännu viktigare för oss att ta ställning mot våldets och hatets meningslösa språk.

Islam är, enligt vårt sätt att se på saken, en fridfull religion som inte lämnar utrymme för denna typ av våldsdåd. Denna inställning delas av majoriteten av världens muslimer.



Idag går våra tankar till offren och deras familjer. Vi ber för deras välmående. Samtidigt stödjer vi de säkerhetsinsatser som polis, brandkår, ambulans och andra myndigheter vidtar för att få kontroll på situationen samt återställa säkerheten och ordningen. Deras insatser är uppskattade och högt värderade.

I kölvattnet av denna typ av händelser finns det alltid en fruktan att mörka krafter ska utnyttja tragedin. Relationer mellan olika grupper kan polariseras och försämras. Att ge efter och låta skräcken och hatet sprida sig vore att låta terroristerna vinna.
Vi är inriktade på att arbeta för ett bättre samhälle, ett samhälle där tolerans, respekt och samexistens präglar samhället.

svenska shiamuslimer?

Ja, men det där är ju bara ord. Frågan jag har är vad de står för för ideologi. Om de stödjer Irans regim så är de ungefär av samma skrot och korn som sunniextremister även om de inte uttryckligen stödjer jihadistisk terrorism. Iran lär ju inte vila på hanen om de får möjligheten att med våld utöka sin egen variant på samma våldsideologi. Jag tycker det är äckligt att se dem komma och lägga blommor utan minsta ifrågasättande från svensk media.

Om Hanif har rätt i att de är Irantrogna vill säga.
Citera
2017-04-10, 12:38
  #5
Medlem
Hanif är en konspiratör och det märks tydligt när man går in i hans familjs förflutna, de konspirerade mot Iran med Saddam så det är en självklarhet att Hanif är mot Iran då de slängde ut hans vedervärdiga överlöparfamilj. När han nu är i Sverige vill han vinna era lättlurade svenska hjärtan genom att leka svensk o stå för era värderingar för en klapp på axeln och en kort komplimang: du är en av oss. Till er som okritiskt faller för detta skådespel vill jag bara påminna om en sak: Äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Jättebra att du jämför is kalifat som halshugger piskar torterar våldtar bränner m.m. med Iran som bl.a. tvingar kvinnor ha "sjal". Har du varit i Iran skulle du veta vad som verkligen står på men du suger medias kuk som vanligt och eftersom Iran inte är en frände till USA och GULF staterna(där kan man snacka om riktigt förtryck) är det bara Iran man snackar skit om trots att det är tiofaldigt värre i gulfstaterna, och ja jag har varit i alla de länderna så jag vet hur det står till. Men det är lugnt, fortsätt kolla på bbc o aljazerra för nyheter då de är riktigt pålitliga. Nästan lika pålitliga som AJ+

75% av alla världens terrordåd är utförda och motiverade av sunni-muslimer och de flesta av de är riktade mot civila, glöm aldrig det. Vad gör shia muslimer som värst då? jo de slår sig själva vilket kvittar då de ej skadar någon förutom sig själv. Jag vet inte hur du tänker men jag har hellre 100 shia extremister än 1 sunni extremist.
Citera
2017-04-10, 13:08
  #6
Medlem
pantherTypeGs avatar
Från Iran? Shiamuslim alltså.

Det är Sunnimuslimer som begår terrorbrotten i Europa.Det är sunnimuslimer som är de värsta, noll tolerans för andra.
Citera
2017-04-10, 13:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Från Iran? Shiamuslim alltså.

Det är Sunnimuslimer som begår terrorbrotten i Europa.Det är sunnimuslimer som är de värsta, noll tolerans för andra.

Ja, det är sunnimuslimer som begår terrorbrott i väst men shiamuslimska Iran är en ungefär lika vidrig regim som de sunnimuslimska motsvarigheterna och det är den islamistiska ideologin, med en liten för oss västerlänningar ointressant teologisk skillnad, som ligger till grund för eländet. Jag blir illa berörd av att se representanter för Irans regim stå och låtsas att de på något sätt sympatiserar med våra grundläggande värderingar när de inte gör det.

Att shiamuslimska extremister för närvarande inte agerar i väst i någon större utsträckning har nog mer strategisk än ideologisk betydelse. Eller tror du vi är så dumma så vi glömt fatwan mot Salman Rushdie?
Citera
2017-04-10, 13:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustuq
Hanif är en konspiratör och det märks tydligt när man går in i hans familjs förflutna, de konspirerade mot Iran med Saddam så det är en självklarhet att Hanif är mot Iran då de slängde ut hans vedervärdiga överlöparfamilj. När han nu är i Sverige vill han vinna era lättlurade svenska hjärtan genom att leka svensk o stå för era värderingar för en klapp på axeln och en kort komplimang: du är en av oss. Till er som okritiskt faller för detta skådespel vill jag bara påminna om en sak: Äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Jättebra att du jämför is kalifat som halshugger piskar torterar våldtar bränner m.m. med Iran som bl.a. tvingar kvinnor ha "sjal". Har du varit i Iran skulle du veta vad som verkligen står på men du suger medias kuk som vanligt och eftersom Iran inte är en frände till USA och GULF staterna(där kan man snacka om riktigt förtryck) är det bara Iran man snackar skit om trots att det är tiofaldigt värre i gulfstaterna, och ja jag har varit i alla de länderna så jag vet hur det står till. Men det är lugnt, fortsätt kolla på bbc o aljazerra för nyheter då de är riktigt pålitliga. Nästan lika pålitliga som AJ+

75% av alla världens terrordåd är utförda och motiverade av sunni-muslimer och de flesta av de är riktade mot civila, glöm aldrig det. Vad gör shia muslimer som värst då? jo de slår sig själva vilket kvittar då de ej skadar någon förutom sig själv. Jag vet inte hur du tänker men jag har hellre 100 shia extremister än 1 sunni extremist.

Det fetade: Tack för informationen om Hanif, du höjde just hans trovärdighet högst betydligt. Det är ju precis den typen av "överlöpare" som jag kan tänka mig att välkomna i mitt land. Att han står för mina värderingar är ju fullständigt grundläggande för att vi skall kunna leva ihop. Däremot kan man ju undra vad du gör här om du nu älskar regimen i Iran. Hatisk verkar du dessutom.

Konstigt, du säger att du har varit i Iran och vet hur det ligger till men glömmer det väsentliga, att det handlar om lite mer än sjaltvång i Iran. Jag har sekulära kompisar från Iran så mig lurar du inte:
https://www.youtube.com/watch?v=e2kFzGyKgpA
Iran Infuriated By Film Of Woman's Stoning

Här kan man läsa mer om den humana shiaregimen i Iran:
https://en.wikipedia.org/wiki/Capita...n_Iran#Methods

Och fatwan mot Salman Rushide var förstås bara på skoj?

Klart du hellre väljer en shiaextremist eftersom du uppenbarligen är shia själv. För oss som inte är muslimer så är din relativisering ungefär som att säga att Moussolini inte var farlig eftersom Hitler var värre eller som att Röda Khmererna inte var något att bry sig om eftersom Stalin var värre. Nazister, kommunister och islamister kommer i alla möjliga storlekar och förpackningar men har samma vedervärdiga innehåll när man öppnar paketet.

Från mitt svenska perspektiv står det rätt klart att jag inte vill ha en endaste djävla extremist från vare sig sunni eller shia innanför mina gränser oavsett om de stödjer eller inte stödjer uzbekens vidriga lastbilsdåd.

På ett sätt är det ju faktiskt mer obegripligt vad shariavänliga shiamuslimer ens gör i Väst om de som du säger inte i grunden har onda avsikter. Varför vill man bo hos otrogna hundar om man inte har någon underliggande, långsiktig, plan?
Citera
2017-04-10, 13:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustuq
Hanif är en konspiratör och det märks tydligt när man går in i hans familjs förflutna, de konspirerade mot Iran med Saddam så det är en självklarhet att Hanif är mot Iran då de slängde ut hans vedervärdiga överlöparfamilj. När han nu är i Sverige vill han vinna era lättlurade svenska hjärtan genom att leka svensk o stå för era värderingar för en klapp på axeln och en kort komplimang: du är en av oss. Till er som okritiskt faller för detta skådespel vill jag bara påminna om en sak: Äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Jättebra att du jämför is kalifat som halshugger piskar torterar våldtar bränner m.m. med Iran som bl.a. tvingar kvinnor ha "sjal". Har du varit i Iran skulle du veta vad som verkligen står på men du suger medias kuk som vanligt och eftersom Iran inte är en frände till USA och GULF staterna(där kan man snacka om riktigt förtryck) är det bara Iran man snackar skit om trots att det är tiofaldigt värre i gulfstaterna, och ja jag har varit i alla de länderna så jag vet hur det står till. Men det är lugnt, fortsätt kolla på bbc o aljazerra för nyheter då de är riktigt pålitliga. Nästan lika pålitliga som AJ+

75% av alla världens terrordåd är utförda och motiverade av sunni-muslimer och de flesta av de är riktade mot civila, glöm aldrig det. Vad gör shia muslimer som värst då? jo de slår sig själva vilket kvittar då de ej skadar någon förutom sig själv. Jag vet inte hur du tänker men jag har hellre 100 shia extremister än 1 sunni extremist.

Irans nuvarande regim är fullkomligt grotesk. Det är en regim som förtrycker sin befolkning till det yttersta, ett land utan yttrandefrihet och en nation där hompsexualitet kan innebära ren tortyr.
Citera
2017-04-10, 14:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det fetade: Tack för informationen om Hanif, du höjde just hans trovärdighet högst betydligt. Det är ju precis den typen av "överlöpare" som jag kan tänka mig att välkomna i mitt land. Att han står för mina värderingar är ju fullständigt grundläggande för att vi skall kunna leva ihop. Däremot kan man ju undra vad du gör här om du nu älskar regimen i Iran. Hatisk verkar du dessutom.

Konstigt, du säger att du har varit i Iran och vet hur det ligger till men glömmer det väsentliga, att det handlar om lite mer än sjaltvång i Iran. Jag har sekulära kompisar från Iran så mig lurar du inte:
https://www.youtube.com/watch?v=e2kFzGyKgpA
Iran Infuriated By Film Of Woman's Stoning

Här kan man läsa mer om den humana shiaregimen i Iran:
https://en.wikipedia.org/wiki/Capita...n_Iran#Methods

Och fatwan mot Salman Rushide var förstås bara på skoj?

Klart du hellre väljer en shiaextremist eftersom du uppenbarligen är shia själv. För oss som inte är muslimer så är din relativisering ungefär som att säga att Moussolini inte var farlig eftersom Hitler var värre eller som att Röda Khmererna inte var något att bry sig om eftersom Stalin var värre. Nazister, kommunister och islamister kommer i alla möjliga storlekar och förpackningar men har samma vedervärdiga innehåll när man öppnar paketet.

Från mitt svenska perspektiv står det rätt klart att jag inte vill ha en endaste djävla extremist från vare sig sunni eller shia innanför mina gränser oavsett om de stödjer eller inte stödjer uzbekens vidriga lastbilsdåd.

På ett sätt är det ju faktiskt mer obegripligt vad shariavänliga shiamuslimer ens gör i Väst om de som du säger inte i grunden har onda avsikter. Varför vill man bo hos otrogna hundar om man inte har någon underliggande, långsiktig, plan?

Väl skrivet.

Faktum är att en stor andel av iranierna som har lämnat Iran fullkomligt avskyr regimen. Även i Iran finns ett stort missnöje och att rättfärdiga den iranska regimens handlingar, som i snart 40 år har torterat sin befolkning, med att det finns nationer som är värre är pinsamt.
Citera
2017-04-10, 14:10
  #11
Awaiting Email Confirmation
Snalla ts las pa om islam. Shiamuslimer har inget med terrorattentaten i Europa att gora. Shiamuslimska miliser ar de som krigar i storst utstrackning mot IS.
Iran ar IS varsta fiende.
Ungefar som att anklaga protestanter for pedofilism inom katolska kyrkan.
Citera
2017-04-10, 14:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Snalla ts las pa om islam. Shiamuslimer har inget med terrorattentaten i Europa att gora. Shiamuslimska miliser ar de som krigar i storst utstrackning mot IS.
Iran ar IS varsta fiende.
Ungefar som att anklaga protestanter for pedofilism inom katolska kyrkan.

Lägg ner.
Irans regim är otroligt förtryckande, en stor andel av Irans tidigare befolkning har flytt från regimens tortyr och förtryck.

Ja, Irans regim är inget hot för resten av världen men det är en fruktansvärd regim som har förstört livet för många, många miljoner människot. En regim som fullkomligt avskyr allt som har med demokrati att göra.

Jag avskyr rasism, fascism och främlingsfientlighet, jag tycker dock gott och väl att individer som sympatiserar med Irans regim ska ta första flyget hem. De värderingarna hör inte hemma i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback