2017-04-11, 23:18
Medlem
svt text:

"Flera personer bakom namnet Akilov

Scandic Hotels AB har betalat ut över
340.000 kronor i lön till den terror-
misstänkte Rakhmat Akilov de senaste
åren.

Men när bilder på honom började
spridas kunde hotellkedjan bara
konstatera: det är inte honom de har
haft anställd.

Av uppgifter hos Skatteverket framgår
att Rakhmat Akilov har fått lön från
flera olika arbetsgivare i Sverige

Det har redan tidigare framkommit att
Rakhmat Akilov har använt minst två
olika identiteter i Sverige.

När han sökte uppehållstillstånd
gjorde han det exempelvis under namnet
Rahmatjon Kurbonov.

I vissa fall kan man få ett tillfäl-
ligt uppehållstillstånd i Sverige om
man samtidigt har ett arbetstillstånd.
Men för namnet Rakhmat Akilov finns
inget sådant enligt Migrationsverket.

Om lönen från Scandic Hotels AB
verkligen gått till den person som nu
är häktad under namnet Rakhmat Akilov
är långt ifrån självklart.

Men de här nya uppgifterna som SVT
Nyheter nu kan avslöja visar att det
även är åtminstone två personer som
använt identiteten Rakhmat Akilov. "

Man baxnar ju mer och mer efter varje ny uppgift..

Det måste ju vara någon/något som medvetet försöker sänka Sverige
Eller ska ett folk få leva med att helt okända människor/potentiella brottslingar/terroroister använder valfria identiteter i landet? Ska folket leva med att man inte har koll på vem som uppehåller sig här? Och att det - uppenbarligen - kan leda till precis vilka konsekvenser som helst.

De som genomför detta - etablissemanget - är ju bara ett verktyg..
Själva processen är dock oerhört destruktiv.

Wow vad sjukt det är.
Citera
2017-04-11, 23:18
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Detta?

(FB) Barn som "tigger" på tunnelbanan?

Chedia Mansour?
Citera
2017-04-11, 23:20
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ursäkta att jag frågar en gång till. Var ligger Nilson shoes. Det står i skyltfönstret.
Här ser du skobutiken i förhållande till den krashade lastbilen: https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration55.jpg

Tjejen snutarna bär på låg enligt min uppfattning vid lastbilens bakhjul. Hon bars rakt över gatan till pelaren. Det finns ett foto där en civilsnut står med dragen pistol invid pelaren och blicken fäst på lastbilen samtidigt som andra står böjda över tjejen som de lagt på marken.

Antagligen låg tjejen under lastbilen från första början ty läkaren som sprang fram till henne berättade i intervjun att hon började dra i hennes händer och att hon då märkte att hennes hand var helt krossad. Att hon drog i henne var nog för att få ut henne under lastbilen. Det är nog därför som det cirkulerade en hel del uppgifter om en person som återfanns under lastbilen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pernilla-fran-karlstad-hjalpte-offer-for-terrorattacken
Citera
2017-04-11, 23:21
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vilken konstig artikel. Det framstår som att dom tog honom vid ankomsten till Circle K. Fem timmar förflöt det mellan dådet och gripandet. Att han skulle ha kunnat springa omkring uppjagad med luva kring Arlanda flygplats särskilt länge utan att någon lagt märke till honom är icke troligt. Redan några minuter efter dådet satt han på expresståget ut till flygplatsen så han uppehöll sig inte inne i city heller.

Dessutom: På första bilden från tunnelbanan innan dådet så har han kritvita gympadojor, de ser helt nya ut. På bilden efter dådet så visar inte bilden skorna. Det skulle vara intressant att se dessa efteråt som jämförelse ty med den branden och med allt det bråte som han tog sig igenom för att ta sig ur hytten måste de ha blivit skitiga tycker man. Sådana detaljer är ju viktiga att kunna få notera för det allmänna rättsmedvetandets skull.

Många konstiga detaljer i den artikeln.
För det första då att "kvinnan" kände igen honom från polisens bilder SOM PUBLICERADES 17:45, vad gjorde han innan han kom till Circle K?
För det andra, han greps inte där utan efter en biljakt.
Tyder väl snarare på att efter det att han anlänt till Märsta kring 15:45-16:00 haft ett fordon där som han disponerat.

Sen då igen bilderna från T-banan. Även om jag förväxlat dom. Bilden med lite skugger är tagen 14:55, bilden där han sannolikt pratar i mobiltelefon (Samsung?) med ljusblått skal är tagen 14:57.
INGEN AV BILDERNA ÄR TAGNA INNAN DÅDET!
Hur skulle polisens bildanalysgrupp så snabbt hittat bilder av Akilov innan dådet, då man åtminstone i det läget (bilderna publicerades 17:45) inte haft en aning om vad han befunnit sig? Att man hittade bilderna så pass snabbt berodde naturligtvis på att man beroende på vittnesuppgifter (om att han sprungit ner i T-banan) kunde koncentrera sig på övervakningsbilder kring just 14:55.
Citera
2017-04-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ganska märkligt att Pernilla i så fall inte nämner vare sig den beväpnade mannen, ordningsvakterna eller den ljushåriga kvinnan. Eller alla de andra personerna runt omkring i ögonblicket då lastbilen fattar eld.

Enligt artikeln kommer räddningstjänsten och hämtar den unga kvinnan samtidigt som fotot
visar henne gåendes bakom kvinnan som bärs bort så har elden slocknat. Foto och berättelse stämmer inte överens.

Pernilla från Karlstad hjälpte offer för terrorattacken
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pernilla-fran-karlstad-hjalpte-offer-for-terrorattacken

Att flytta en person som blivit påkörd rekommenderas inte och var räddningstjänsten där så hade haft bår och medel att fixera hennes kropp för att inte förvärra skadan. Och hon skall vara läkare?

Den enda kvinna jag kan se förutom den uniformerade är den ljushåriga som står bland dem som tar hand om offret som ligger ner vid pelaren och som jag antar är ägare till Volvon.

Att Pernilla säger sig inte veta hur det gick till att den skadade förflyttades från platsen vid bakhjulet vid lastbilen till pelaren är talande.

Flytta utan bår eller låta personen sprängas (någon ropade att det kommer explodera e.d.)? Hmm... Jag hade hellre blivit flyttad utan bår. Hon menar inte sitt fysiska jag. Hon gick in i en roll som medicinsk fackpersonal och bibehöll den tills den togs över av räddningstjänsten. Först då reagerade hon emotionellt på situation "jag kom fram"...
Citera
2017-04-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Hmmm, Se på bild 98 där samma grupp syns från en annan vinkel, då ser man ju att kvinnan förmodligen är avsvimmad för att hon mist hela foten och lagom mycket blod för att bara tuppa av.

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Saxat från Oak Grove Churchill på Facebook: (gissar att inte Göran har förlorat sin man utan att det ska stå Marie där)
Would you please pray for "Mar*e K*de" who is a friend and neighbor of my father Göran and his wife Görel. She is in critical condition after the terror attack in Sweden (her friend died under the truck). Göran recently buried her husband and they have five children who needs their mother. Thank you!
#prayforSweden 🙏🏻🇸🇪💒
Senast redigerad av Hx 2017-04-11 kl. 23:34.
Citera
2017-04-11, 23:23
Medlem
Solglittrets avatar
Det är något väldigt motsägelsefullt med GMs beteende.

Han flyr ur lastbilen trots att någon står och slår på dörren till förarhytten med ett järnrör. Han tar sig fram i tunnelbanan iklädd huva - in på perrongen och sedan ut igen. Därefter tar han Arlanda express som kräver en löst specialbiljett för 175kr om man löser den utanför tåget och 275kr om man löser biljetten ombord. Resan tar 19 minuter.
Var löste han biljetten, ombord om det var bråttom? Mycket pengar för någon nästan utan pengar.

Därefter ut på Arlanda och sedan buss till Märsta. Han flyr så långt bort han kan från brottsplatsen för någon som inte har tillgång till bil.
Väl i Märsta rumlar han runt på en bensinmack och uppger "att det är han som gjort det". Han beter sig så uppseendeväckande att man kallar på polis.

Ena stunden flyr och döljer han sig - andra stunden vill han närmast bli avslöjad och gripen???

De flesta IS-anknutna terrorister ex Bataclan i Paris flydde ju eller dödades, de gjorde allt för att inte avslöjas och gripas. Den här dåren vill ju nästan bli upptäkt! Därtill är det väl också ovanligt att de redan på dag ett i förhör erkänner regelrätt terrorbrott om de nu skulle bli gripna?

Är han inte bara en dåre utan också en vansinnig dåre?
Citera
2017-04-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Var har ryktet om kvinnans eventuella hjärndöd framkommit?

Läste det här i tråden tidigare idag
Citera
2017-04-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Flytta utan bår eller låta personen sprängas (någon ropade att det kommer explodera e.d.)? Hmm... Jag hade hellre blivit flyttad utan bår. Hon menar inte sitt fysiska jag. Hon gick in i en roll som medicinsk fackpersonal och bibehöll den tills den togs över av räddningstjänsten. Först då reagerade hon emotionellt på situation "jag kom fram"...

Att flytta henne från lastbilen till pelaren på grund av explosionsrisk kan vara en sak men att vänta tills elden i förarhytten slocknat och sedan bära omkring henne är enbart dumt och skadligt.
Citera
2017-04-11, 23:25
Medlem
Chauffören av lastbilen bodde 30 meter från rakhmat. Innebär att han var inblandad, givetvis kände de till varann och inte skulle han stjäla en bil av någon som skulle känna igen honom! Med tanke på vilken fitta mördaren är.
Citera
2017-04-11, 23:27
Medlem
awayandanywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han flyr ur lastbilen trots att någon står och slår på dörren till förarhytten med ett järnrör. Han tar sig fram i tunnelbanan iklädd huva - in på perrongen och sedan ut igen. Därefter tar han Arlanda express som kräver en löst specialbiljett för 175kr om man löser den utanför tåget och 275kr om man löser biljetten ombord. Resan tar 19 minuter.
Var löste han biljetten, ombord om det var bråttom? Mycket pengar för någon nästan utan pengar.

De kollar tydligen inte alltid biljetter på Arlanda Express.

Edit: Enligt folk jag känner som åkt AE då, alltså. De lär väl ändra på det nu dock när Herr Terrorist åkte snålskjuts.
Senast redigerad av awayandanywhere 2017-04-11 kl. 23:35.
Citera
2017-04-11, 23:27
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Om man kikar på bild 10, så ser det ut att ligga ett offer på Apelbergsgatan/Drottninggatan, framför ambulansen. Vem kan det vara? En överlevare? Har försökt låsa mig fram i tråden utan framgång...

//BB

Är inte det britten och den 11 åriga flickan, eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in