2017-04-11, 20:14
Medlem
Belgiskan var den förste som dog.
Citera
2017-04-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Kan det inte vara så att polisen bett personalen att knipa käft?
Samt att de nog helst tiger av ren självbevarelsedrift.
Citera
2017-04-11, 20:17
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det är ju så fantasifullt bara. Bara för att media skriver om IS hela tiden så betyder det ju inte att de ligger bakom det här. Det är ju att tro på en Disney-variant av verkligheten. En sorts magisk tendens att saker blir vad man säger att de är.
Jag har missat mycket senaste dygnet. Vad har sagts om IS? Har han själv sagt något?
Är han bara en "wannab-IS"?

Citat:
Att det skulle utgå en standardsumma i ersättning för den som begår mord i väst tror jag inte på. Det måste vara rejäla summor i så fall ty han lär ju aldrig få återförenas med sin familj.
Vet ej. Men de anmäler sig väl frivilligt? Kanske de får en slags "pension" utbetald till sina familjer? Kanske är lättare att rekrytera rätt personer då. Dvs såna som inte fuckar up.

Fan va obehagligt att sitta här och spekulera om IS personalpolitik.
Senast redigerad av 526 2017-04-11 kl. 20:19.
Citera
2017-04-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Däremot så ser du läkaren som intervjuvas på den bilden jag syftade på. Läkaren berättar dessutom att den tjejen fördes till en pelare strax intill lastbilen. Det är den pelare rakt över gatan där en man med dragen pistol ses stå medans folk vårdar flickan på marken.

Dessutom så berättar ju läkaren att tjejen under lastbilen hade en krossad hand, hon nämner inget om fot.

Du ser bilden längst upp, läkaren syns i bakom tjejen som bärs: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pernilla-fran-karlstad-hjalpte-offer-for-terrorattacken

Ursäkta att jag frågar en gång till. Var ligger Nilson shoes. Det står i skyltfönstret.
Citera
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Nej det är 11-åriga Ebba.

Belgiska offret:
Det skrev ju någon tidigt i tråden som hade källa inom polisen
(att den sista kroppen låg under lastbilen tills bärgningen)
Det var förmodligen Belgiska kvinnan som förmodligen inte gick att få ut.
Samt dog hon garanterat i branden,samt efterföljande släckningsarbete.
Liket blev kanske bränt sen täckt i skum/vatten.

Lär dig Läsa:
Det var en man som PUTTADE UNDAN 1 barn men KVINNAN träffades.
Han flög inte i luften, det gjorde hon.

På intensiven lär den mamman ligga som gick med en barnvagn.
Barnet utskrivet efter någon dag tack och lov
(bebis? mjuka och bra läk-kött samt tåligt kranium)

Inte för att jag tycker att man måste ta tag i brösttonerna efter denna hemska händelse, men jag undrar vem det är som behöver gå tillbaka till skolbänken och lästräna?

Den belgiska kvinnan var det första offret i korsningen Olof Palmesgata/Drottninggatan.

Jag pratar om en man med ett barn i handen (inte en barnvagn) som slungades upp i luften. Alltså inte någon mamma med barnvagn.

Kvinnan på intensiven är sannolikt en 66-årig kvinna.

Så summa summarum trippelfel av dig.

LÄS TRÅDEN!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Han fick avslag i dec 2016, med 4 veckor dispens (vad fan det nu innebär) och skulle utvisas 24 februari 2017 men var då försvunnen.

Å andra sidan var han här med dubbla identiteter som i sig är ett brott, så förmodligen var han här illegalt redan dag 1 vilket var redan 2014 om jag inte minns fel.
Men HUR kunde han då ha beskattningsbar inkomst på 128000kr. år 2015 och 378000kr. år 2016???
Någon skrev det längre bak i tråden..
Citera
Medlem
BosseBetongs avatar
Såg en tidslinje på Expressen (hittar den inte nu), där det står att lastbilen kapades 14.30, men det kan väl aldrig stämma?

Hittade tidslinjen:
http://www.expressen.se/nyheter/terrorn-i-stockholm--detta-vet-vi-har-hant/
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/terrorn-i-stockholm--detta-vet-vi-har-hant

Citat:
Detta har hänt:

En maskerad man kapar en lastbil, tillhörande Spendrups, som levererar varor till en restaurang på Drottninggatan. Detta sker vid 14.30-tiden.

Larm inkommer 14.53 om att en lastbil har kört in i en folkmassa mitt under rusningstid i centrala Stockholm. Lastbilen körde sedan in i ena gavlen på Åhlénshuset i korsningen Drottninggatan/Mäster Samuelsgatan.

Minst tre personer dör under attentatet och åtta skadas, meddelar TT. Samtidigt flyr personer i panik från tumultet i centrala Stockholm. Uppgifter om rökutveckling vid Åhléns och vittnen berättar om skadade personer som ligger på marken.

Sveriges statsminister Stefan Löfven uttalar sig vid klockan 16.00 om händelsen: "Allt tyder på ett terrordåd", säger statsministern.

Riksdagen och Rosenbad spärras av.

Polisen bekräftar vid 16.30 skottlossningar vid Åhléns City och Hötorget.

Samtliga sjukhus i Stockholm går strax därefter upp i katastrofläge.

Polisen kallar till presskonferens vid 17.15 – samtidigt meddelat hovet att Carl XVI Gustaf avbryter sin resa i Brasilien för att åka hem till Sverige.

Texten uppdateras.

//BB
Senast redigerad av BosseBetong 2017-04-11 kl. 20:25. Anledning: Tillägg samt länkar
Citera
2017-04-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
På de videos som släpps ser man ju polisenbilen där.

Brukar alltid stå en precis där han krocka. Flera runt hörnet. Alltid .

Var de fega och sprang och gömde sig kanske?

Var ju fredag alltid poliser som är där...

Varför följde ingen polis efter honom?

Har inte fått svar än...
Citera
2017-04-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ursäkta att jag frågar en gång till. Var ligger Nilson shoes. Det står i skyltfönstret.

http://lmgtfy.com/?t=m&q=Nilson+Shoes+Stockholm

Inte så svårt att googla

Nilson Shoes ligger precis söder om mäster samuelsgata
Citera
2017-04-11, 20:24
Medlem
Så, först belgiskan.
Sedan Ebba och Chris bredvid varandra.
Sedan Lena inne på Åhléns. Dessutom hennes resesällskap som är hjärndöd.

Chris dotter lär alltså ha sett sin far dö.

Övriga som vittnen pratat om, tolvåring på cykel, tvååringen i barnvagnen, m.fl. har klarat sig relativt lindrigt.

Kvinnan med foten var utrikes turist som varit i Sverige i två dagar.
Citera
2017-04-11, 20:24
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men han kom ju till Sverige 2014. Då var han varken flykting eller illegal.

Nej för Svrge tog ju inte emot några flyktingar 2014 och innan det?
Citera
2017-04-11, 20:25
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Men HUR kunde han då ha beskattningsbar inkomst på 128000kr. år 2015 och 378000kr. år 2016???
Någon skrev det längre bak i tråden..

Det är en annan person som har gått under samma namn som tjänat dom pengarna. I nuläget är det osäkert vad gm egentligen heter. Det var något av företagen som idag gick ut med att det inte var gm som jobbat för dom. Samma namn men annan person.
Senast redigerad av FranzMarc 2017-04-11 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in