2017-04-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi firade ingenting, förutom att vi undvek att trilla i daeshs fälla: Vi började inte hata varandra och hetsa emot varandra. Istället stod vi alla enade i sorgen över de de som mördats. Lite synd att inte alla talen lagts ut. En av talarna poängterade t.ex att vi nu skall fortsätta att bygga världens bästa land.

Samma dag höll svenska unga nazister ett möte utanför riksdagen, utan åhörare....
Så vi har vare sig fallit i islamisternas /islamofobernas hatfälla.

Vi har för länge, länge sedan redan trillat i både daeshs fälla, medias fälla och 7-klöverns fälla.
De vill blanda bort korten.
T.ex tt lägga skulden på det partiet som varnat för faran. Du hör hur absurt det låter.
Det enda partiet som inte är medskyldig till att terrordådet kunde ske.

Att vara intelligent är en förutsättning för att kunna leva vidare.
Ointelligenta vädrar inte faran utan stoppar huvudet i sanden, har inte förmågan att tänka själv eller dras lätt med i en masspsykos utan kritiskt tänkande.

Jag förstår att folk vill visa sin sorg på olika vis. Men jag förstår inte varför man inte ställer de skyldiga till svars?
Varför får illegala springa runt på våra gator?
Varför har man inte lärt sig av fungerande länder runt om i vår närhet. Norge, Finland, Danmark osv.

Var var vi när terrordådet på IKEA skedde?
Var var alla ståtliga tal, kändisar, politiker, alla "beslutsamma löften om hårdare tag" osv?
Varför infördes inte tuffare tag direkt?
Citera
2017-04-11, 10:39
Medlem
Shuzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Två kommentarer till det:
-Sverigedemokrater är väl som vanligt inte välkomna när vi ska visa manifestera alla likas lika värde
-Fin tanke, tyvärr är det som vanligt folkets reaktion, tänd lite ljus, var mysiga, låt oss visa hur enade vi är så att politikerna inte behöver ta tag i de verkliga problemen och sedan kan vi gå hem till tangentborden och visa hur enade vi egentligen är
Klart att det ska komma nåt rikspucko och gnälla om SD i en sån här tråd. Nej, det finns inte en enda anledning att tro att SD inte får vara där. Tror du att de kontrollerar folks partitillhörighet eller?
Citera
2017-04-11, 10:41
Avslutad
https://www.svd.se/hogerextrema-frustrerade-over-karlek-och-sammanhallning/om/reaktioner-efter-terrordadet-i-stockholm

Vette fan om denna har länkad. Men i ett nötskal " högerextrema" är frustrerade över att folk inte känner frustration och ilska utan gör kärleksmanifestation istället
Citera
2017-04-11, 11:21
Medlem
Emanuel Karlsten har skrivit en text om "kärleksmanifestationen" och "kollapsminoriteten":
http://emanuelkarlsten.se/04/stockholms-reaktion-maste-fa-det-att-brinna-i-huvudet-pa-kollapsminoriteten/

Citat:
Och i en lägenhet i Stockholm satt Damon Rasti och kände; något måste göras. Damon och jag är vänner och kollegor sedan tidigare och jag kan inte tänka mig någon som bättre förkroppsligar det nya, moderna Stockholm än honom. Jag vet ingen som bättre och med mer precision kunde skaka fram den perfekta blandning av artister och talare som blev Kärleksmanifestationen i Stockholm: Det svennebananiga i Rickard Sjöberg. Det Hisingska i Miriam Bryant. Det spetsiga i Milad Mohammadi. Det kulturiga i Rikard Wolff. Och den folkliga Nano.
Jag satt hemma i Göteborg och såg på teve och varje hårstrå på kroppen reste sig. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig ett Stockholm som kunde resa sig så enat, så kärleksfullt. Det var den kärleksfulla majoriteten som reste sig.
Citera
2017-04-11, 11:44
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Vi firade ingenting, förutom att vi undvek att trilla i daeshs fälla: Vi började inte hata varandra och hetsa emot varandra. Istället stod vi alla enade i sorgen över de de som mördats. Lite synd att inte alla talen lagts ut. En av talarna poängterade t.ex att vi nu skall fortsätta att bygga världens bästa land.

Samma dag höll svenska unga nazister ett möte utanför riksdagen, utan åhörare....
Så vi har vare sig fallit i islamisternas /islamofobernas hatfälla.

"Kärleksmanifestationen" visade inga empatiyttringar för de sorgedrabbade, så dina ord om enad sorg håller inte. Huruvida manifestationen visade "icke falla i fälla" och "icke hata" så kan man också ha synpunkter på. Att en procent av Stockholms befolkning är ute och tjoar och tjimmar en söndagseftermiddag utesluter ingendera.
Citera
2017-04-11, 11:47
Medlem
Overminds avatar
Kan bara hålla med alla som skriver det är mera ett egoengagemang. Jag var där. Ge mig likes. Lägger upp bilder på facebook, twitter och instagram. Vad skönt det vore om de sidorna lades ner för gott.

Vad fan sa den ena negern "tänk på barnen i syrien. Höj händerna för dem!" när det är fokus med terrordådet i Sverige???

Den som var här i Måndags var mycket bättre och ordentlig.
Citera
2017-04-11, 11:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
Klart att det ska komma nåt rikspucko och gnälla om SD i en sån här tråd. Nej, det finns inte en enda anledning att tro att SD inte får vara där. Tror du att de kontrollerar folks partitillhörighet eller?
Visst är det så men att en av artisterna timmarna innan likställde SD med IS skickade ändå en signal, så också tal om "öppenhet" och "alla människors lika värde" - en retorik som brukar riktas mot SD.

Men det är lite det jag är ute efter i min kritik mot arrangemanget. Om man vill ha en manifestation ägnat att samla och ena kan inte representanter för södermalmsetablissemanget hålla i det. Det borde ha arrangerats av en mer neutral aktör som Stockholms stad.
Citera
2017-04-11, 11:58
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Skönt med en sund reaktion!

Fattar inte varför det ska vara kärleksdemonstrationer strax efter att en liten flicka mördats...

När jag såg rubrikerna om "kärleksmanifestationen" vände det sig i magen på mig. Jag väntade till sena kvällen med att ta del av det eftersom det skulle förstört min dag att ta mig en närmare titt på det. Motiveringarna till den är helt absurda och hela konceptet är totalt främmande för en sund och frisk mänska. När folk drabbats av sorg så visar man stöd och empati genom agera som om man själv drabbats. Man står inte och sjunger och jublar utan intar en klädsam återhållsam hållning. Det är vad jag och alla sunda varelser förväntar sig i en sorgestund. Det är så jag agerar också, alltid. De som var ute på gatorna och firade var djupt störda individer.
Citera
2017-04-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Tyckte också den var värdig och respektfull på ett helt annat sätt. Med fokus på vad som faktiskt har hänt, vilka som faktiskt har drabbats. Fokus på alla tankar till offren och deras anhöriga. Inga artister och kändisar och tyckare i centrum. Inga politiska idéer om samhället i centrum. Sen får Expo anse mig vara högerextrem för att jag tycker så hur mycket de vill. Jag föredrar Segnale Solenne framför rapmusik vid sådana här tillfällen.
Citera
2017-04-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Ja och det var inget politiskt jippo anordnad av vänsteraktivister med en klar och tydlig agenda.
Citera
2017-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Ja och det var inget politiskt jippo anordnad av vänsteraktivister med en klar och tydlig agenda.

Absolut var det så. De skall dock ha en eloge att de lyckades undvika att använda ordet "Hitler". Men det var en ansträngning. Om man inte visste vad arrangemanget handlade om, så skulle man tro att det var ett neo-fascistiskt nazi-brott som skett.

The Genius Of The Crowd

there is enough treachery, hatred violence absurdity in the average
human being to supply any given army on any given day

"and the best at murder are those who preach against it
and the best at hate are those who preach love
and the best at war finally are those who preach peace

those who preach god, need god
those who preach peace do not have peace
those who preach peace do not have love

beware the preachers
beware the knowers"

- Charles Bukowski -

https://www.youtube.com/watch?v=TPzWLPAxn1o
Senast redigerad av Kulturmarxist 2017-04-11 kl. 12:24.
Citera
2017-04-11, 12:39
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Högerextrema frustrerade över kärlek efter attentatet

Efter terrordådet på Drottninggatan varnade polisen för hämndaktioner och attacker från högerextrema. En kartläggning tidningen Expo gjort visar att de högerextrema reagerar med frustration och ilska – mot kärleksmanifestationer och sammanhållning. [...] Mycket fokus läggs på den generella reaktionen att gå samman. Man retar sig på att majoriteten av befolkningen inte är arga på polisen och vill få människor att se det som att det är politikerna, journalisterna och polisen som har blod på sina händer. Att det är de som egentligen är ansvariga för det som hänt, säger Expos chefredaktör Daniel Poohl...

Källa: https://www.svd.se/hogerextrema-frustrerade-over-karlek-och-sammanhallning/om/reaktioner-efter-terrordadet-i-stockholm

Läs ovanstående artikel om ni vill få en inblick i en mycket sjuk persons tankevärld. Flertalet personer har nyss dött i ett terrorattentat (varav en 11 årig flicka) och den svenska median går ut och försöker skylla allt på de mytomspunna högerextremisterna. Som om inte det var tillräckligt så kallar man även den lilla "kärleksmanifestationen" i Sthlm för majoriteten av Sverige.

Nej, eran lilla manifestation var inte en majoritet av Sveriges befolkning. De flesta svenskarna valde att stanna hemma och knyta näven i fickan istället för att gå på eran hetskonsert. Resultatet av era handlingar kommer ni få se under valet år 2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in