Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Men då måste alla kristna också ta avstånd från alla Abortmotståndares terrordåd och andra kristna terrordåd.
Det här är ingen manifestation för Islam, det är ett hittepå från högerextrema idioter, folk samlades där för att ge ett FUCK YOU finger åt terrorismen och IS i synnerhet och visa att ingen i hela jävla Stockholm eller i Sverige är besegrade, vi vann över Terroristerna, de ville skrämma in oss i våra bostäder men det lyckades inte utan terrorism, är helt verkningslöst.
Det var detta som hyllades igår.
Varför gnäller ni inte över Hammarby som marscherade igår då? det var samma motiv som de som samlades på Plattan.
Hammarby vägrade skrämmas vilket övriga Stockholmare gjorde.
Jag vet inte vem du menar när du säger ni?!
Jag har bara mina alldeles egna åsikter och dom är inte hemmahörande eller samlade i ett enda parti.
Jag är möjligtvis mer vänster än höger eftersom jag månar mycket om miljön och tycker att skola och sjukvård osv. bör vara statlig och lika för alla.
Jag är också emot vinster i välfärden.
Men jag är inte så blåögd och korkad att jag inte redan för många år sedan kunde förutspå hur denna vansinnespolitik med generösa bidrag till främlingar som tagit sig igenom mängder av länder för att komma hit skulle sluta.
Jag är av den avsikten att en folkledare ska lyssna på allas åsikter och representera folket.
Jag är också av den åsikten att en ledare ska vara skicklig nog att skydda sitt folk och ha framförhållning och kunna
förebygga kriminalitet och brottslighet och terror på våra gator.
Jag är en mycket lugn, tålmodig och trygg person. Men att se hur ansvariga politiker låtsas vara
förvånade och beklämda över terrordådet det gör faktiskt att det bubblar inombords.
Men förvånad. Nej inte ett dugg.
Att se medias frossande i lidande gör inte heller saken bättre.
Det dog två svenskar på IKEA i ett liknande terrordåd.
Inga sorgeceremonier, inga direktsända maratonsändningar på flera tv-kanaler, inga fina tal kändisar och politiker, inga löften om lagändringar och tuffare tag.
Hade man tagit lärdom av detta så hade Drottningatandådet aldrig behövt hända.
När det gäller Kristendomen så reformeras den ständigt (kvinnliga präster, homoäktenskap osv.)
Jag har inte sett något av det hos Islam. Och det är därför den stannat kvar i medeltiden.
Om inte muslimerna själva reformerar Islam så kommer de nog tyvärr att bli illa omtyckta världen över.
Det är med sorg i hjärtat som jag sett hur landet som var paradiset på jorden förvandlats till ett slagfält. Onda människor blandat med naiva, dumgodtrogna korkade svenskar utan ryggrad och stolthet.
Vi kommer kanske aldrig mer kunna ha våra cyklar olåsta utanför våra hus eller bli beundrade av andra länder.
Men jag hoppas att folket vaknar upp så pass att Sverige kan återgå till en någorlunda nivå likt övriga europeiska länder.