2017-04-10, 19:25
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I mina ögon det bästa. Kanske inte så vackert utan istället ett enkelt om att vi alla där är gröna och vita runt hela arenan. För de är vi som är Hammarby, inte ni bakom apparater eller skärmar som sympatiserar. Gissar att det var rekordmånga med på marschen från Medis trots vad som hänt i vår stad. Om du inte tycker sånt är snyggt, byt klubb.

Kliv av din höga häst. Att se en match från tvn då och då gör dig inte till en icke-legitim supporter. Jag missade hemmapremiären av studierelaterade skäl, men jag stod på läktaren borta mot Norrköping och kommer göra så många gånger den här säsongen. Inga konstigheter. Marschen har jag inte sagt ett ord om, så varför du vänder det mot mig förstår jag inte.

Vad gäller tifot, så må det finnas en viktig symbolik vilket jag respekterar. Rent estetiskt så är det ett - i mina ögon - dött premiärtifo. Det händer ingenting. I en premiärmatch så vill jag se glädje och eufori. Flaggor, rök och snygga overheads. Att det sedan kanske inte passat jättebra just igår är en annan sak, men det är väl ingen som tror att tifot började planeras fredag eftermiddag?

Men, smaken är som baken. Jag riktar ingen kritik mot tifogruppen som sådan, som jag vet gör ett enormt arbete. Vi tycker uppenbarligen helt annorlunda, vilket man måste kunna acceptera. Det finns ingen anledning att "byta klubb" för den sakens skull.
Citera
2017-04-10, 19:32
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Fniss

Hörde att det var SM i dialekt på tattarnas läktare idag.
https://twitter.com/R_Fredriksson/status/851006055735799808

"Tunnelbanorna glider in, då kommer alla blåaränder. Landsortstågen rullar in och då kommer bajen, det säger väl det mesta."

Den högst marginella skillnaden i antal supportrar inom Stockholms kommun respektive utanför densamma kan jag leva med, så länge våra supportrar faktiskt går på matcherna samtidigt som era icke-lokala supportrar sitter hemma och runkar framför fulstreamen.
Citera
2017-04-10, 20:47
Medlem
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-0/p526x395/17835156_1696257057056055_9146293553485051841_o.jp g?oh=726adade6360935ec80275eec14c4bac&oe=5996FB19

Inte första gången Adolfsson bjuder på skratt.
Citera
2017-04-10, 21:03
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-0/p526x395/17835156_1696257057056055_9146293553485051841_o.jp g?oh=726adade6360935ec80275eec14c4bac&oe=5996FB19

Inte första gången Adolfsson bjuder på skratt.
Nu tror jag inte att den tweeten var 100% seriös
Citera
2017-04-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Nu tror jag inte att den tweeten var 100% seriös
Kanske inte. Men då jag inte fått intrycket av honom som direkt skarp ger jag honom inte the benefit of the doubt.
Citera
2017-04-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haha, den största marschen någonsin!!!1!
Kanske i Svenskt fotbollssammanhang, men annars har ni en bit kvar. Ni kan helt enkelt inte vara störst eller först med allt.

Jag är ganska säker på att AIK hade den största någonsin i samband med nya arenan.*

Nä, men bajarnas premiärmarsch är ganska ball och det var rätt läge att visa upp sig från sin bästa sida med tanke på det fruktansvärda terrordådet på fredagen.

Lite besviken över bortaföljet men sen så är det inte skitbra att få en måndag innan påsk kl 19 i Borås. Synd att vi inte hade vår bortapremiär i helgen... Sjukt skön seger - nu är det dags att krossa vraken!! Snart 25 000 sålda och då har bajarna inte börjat än - kommer bli mycket folk.

* Bajare på forumet (helt seriöst) hävdade dock att det inte var en marsch pga. avsaknad av frontbanderoll i enlighet med ultrashandboken(c). Finns någonstans i Supportersäsongen 2013-tråden
Citera
2017-04-10, 21:34
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08

* Bajare på forumet (helt seriöst) hävdade dock att det inte var en marsch pga. avsaknad av frontbanderoll i enlighet med ultrashandboken(c). Finns någonstans i Supportersäsongen 2013-tråden

måste gräva fram den pronto
Citera
2017-04-11, 00:27
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Tifot var ändå okej, första gången i Allsvenskan med ett 360' tifo?
Länka gärna om nån varit innan.

Det hela blev som en grönvit skål, men kändes lite off att inte han nån form av motiv eller ens rök efteråt.

Vad hände med marschbanderollen?
GBG - AIK 2013 hade också ett 360 tifo
Citera
2017-04-11, 07:56
Medlem
MDCCCXCIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hörselskadad från födseln, eller kom det senare i livet?
Haha, kämpa. Ni lät inte mycket mer än Västra Sidan.
Citera
2017-04-11, 10:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1907
Tänkte jag skulle se Sirius - IFK Göteborg men efter en kvart står jag fan inte ut med att höra det där jävla megafonmongot i IFK klacken längre.

"Kom igen! Framåt änglarna! Kom igen kom igen kom igen ! Ååååååå änglarna ! Framåt änglarna alé!"

Fel att dra igång en fucking ramsa och sen ta bort megafonen från käften och sjunga med?

Hoppas ni åker ur!

Det är en fullständigt vidrig bortaläktare på Studenternas, förutom det faktum att det känns som den ska ramla ihop vid hoppande så var det ju en hel del folk som inte ens fick plats på läktaren utan fick stå uti kurvan.
Och hur i helvete kan man ha en bortasektion utan något vettigt räcke ens för capos?

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Majoriteten där jag stod var tvärförbannade över alla flaggor som skymde sikten mot Sirius mål i första halvlek och vi fick gissa vad som föregick på Sirius planhalva för alla viftande och ingen hade lust att sjunga.

Konstigt att inte mer hördes av klacken för jag hörde att den var igång mest hela tiden.

Då stod vi på samma sida av läktaren. Min första reaktion var dock att spelarbåsen täckte synen över planen, jag stod en bit upp men likt förbannat täckte hemmabåset borta hörnet... Hur fan har dom planerat det där?

Citat:
Ursprungligen postat av MDCCCXCI

Västra Sidan? Klicken på deras stå?
Det enda som fattades på Studenternas var såna där vidriga klappor för hemmapubliken, det var ju sådan stämning där.

Vi var usla för att vara så många, men bristen på sikt, att Sirius sålt på tok för mycket biljetter till sektionen som gjorde det för uträckt.
Sedan måste deras biljettnissar få skit, hur f-n kunde en hel del äldre hemmagubbar hamna hos oss?
Argumenten som "Vi har alltid stått här" var många och när sedan ett par killar runt 25 kommer i siriushalsdukar på en bortaläktare undrar man hur i helvete detta kunnat passera både biljettförsäljning och insläpp?
Citera
2017-04-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDCCCXCI
På sittplats hördes bara IFK-klacken. Trodde man var på bortamatch för Sirius.
Citera
2017-04-11, 13:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
En jävla massa text om Sirius värdelösa bortaläktare
Hur många blev ni till slut? Och hur mycket tar deras bortaläktare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in