2017-04-11, 01:53
Medlem
Fabulators avatar
Ofrenes skjebne skjærer i hjertet, men jeg tror dessverre ikke at de svenske politikerne og deres velgere lærer noen ting av dette. Istedet kommer ofrene for muslimsk terror til å bli hånet gjennom "manifest mot "rasisme" o.l. er hva jeg tror.

Det kommer ikke til å bli noen diskusjon om den direkte årsaken til attentatet - islam og muslimers enorme nærvær i Sverige, også dem som er utviste.
Svensker kommer heller ikke til å gå i seg selv og erkjenne sammenhengen mellom deres (flertallets) støtte til landsforrædere som Stefan Løfven, Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin osv. - og den alvorlige situasjonen landet er i.
Citera
2017-04-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
tack för din omfattande redovisning! Tittar man på flykting/invandring ifrån Uzbekistan så är det, verkligen inte den största gruppen. Här kommer ett försök att ta alla invandringsgrupper i storleksordning fram till en uzbekiska gruppen den sista december 2016. ( I de fall man skiljer på manlig och kvinnlig beteckning så har jag använt mig av den manliga):

Mellan vilka år siffrorna tagna ifrån? Eller har det kommit 150k finnar på 1år?

Har letat men hittar ingen information om GM men är det samma snubbe som Ryssland hade efterlysning på?
Citera
2017-04-11, 02:41
Medlem
Svärjes avatar
Den här har väl länkats många gånger men jag gör det igen då. Kommunalrådet i Knivsta Björn-Owe Björk (KD) står på Drottninggatan, 2 veckor före och klagar över att inget gjorts för att förhindra fordon fara fram på gatan!!

http://twitter.com/BjornOwe/status/845224515424735232
Citera
2017-04-11, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De förhör som omnämns är, som framgår av det du citerade, förhör under asylprocessen.

Jag har bett om ursäkt för mitt missförstånd och förklarat att jag reagerat på annat som står i media.
Jag var väl mest frustrerad över att alla tar media på 100% allvar trots fadäsen de stod för i direkt anslutning till dådet. "Skottlossning", "Bomb i TC" etc etc.

Du förstår nog om du läser artikeln jag länkade i ett annat inlägg:
(FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)

edit: omformulering.
Senast redigerad av chrisemil 2017-04-11 kl. 03:33.
Citera
2017-04-11, 03:34
Medlem
Orsaken till att IS inte tar på sig dådet, så som de precis alltid annars gjort?

De vet mycket väl om att Sverige med Regeringens välsignelse varit deras största Underhållsbas till Utrotningskriget i Syrien.
Inga som helst hinder för massmördare att bosätta sig här.
"Herrefolks-status", så att man ges en sorts juridisk immunitet. Rättsväsendet "får inte göra något" ifall den kriminella påstår sig vara "baarn", trots att precis alla kan se att så inte är fallet.
Inga som helst hinder att resa till och från avrättningarna på civila.
Fulla Svenska bidrag när man utomlands och "arbetar" med mass-avrättningar på civila.
Aktiva åtgärder från media för att motarbeta att massmördare avslöjas.
Glamorisering av media, generellt.
Media går aktivt in för att försöka påverka rättegångar till gärningsmannes fördel.
Man kan mycket väl gå ut och försöka anklaga brottoffer för de mest otroliga saker utan minsta fakta.
Gissningsvis hade många tusen oskyldiga människor levt idag om det inte vore för det Svenska stödet till IS.

Inte så konstigt att SÄPO så fort förde Statsråden i säkerhet.
Man kunde ju inte veta bakgrunden på gärningsmannen...
Det var inte av rädsla för terror-attentat, det var av rädsla att anhöriga till terror-offer ska ta lagen i egna händer.
De som ansträngt sig så hårt för att så många som möjligt från IS skulle bosätta sig i Sverige med helt kravlösa feta bidrag.
De vet vad de gjort och därför är de rädda vid terror-attentat.
Inte riktigt som i ett normalt eller friskt land....
Men det försöker den alltid lika lögnaktiga PK-Cancern att ge sken av!

Hoppas att Ryssland går in och griper dessa och sen dömer dem för medhjälp till massmord i Syrien!
Tror att tusentals både Syrier och Svenskar i så fall skulle hjälpa till?

Skulle vilja rekommendera PK-Cancerns aktörer bakom det omfattande stödet till IS att om de inte vill ruttna i ett Ryskt Fångläger, så borde de fly landet ifall nu något land vill ta emot dem?

"En massmördares röst är lika mycket värd som ett brottsoffers.."
PK-Cancerns "smarthet" gör att de känner sig "hotade" av sanningen och skötsamma vanliga människor. De kanske kan tvinga media att ljuga i Sverige, men inte i andra länder, så förr eller senare åker de fast.
Medhjälp till massmord på civila är ju inget bagatell-artat brott!
Citera
2017-04-11, 04:17
Medlem
Slutsatsen av detta är att Sverige troligen är förskonat från IS-attacker. Denna man har visserligen sympatiserat med IS men har inte handlat på deras order. IS vill inte utföra attacker i Sverige, dels därför att Sverige inte direkt är inblandade i kriget mot IS, men framför allt eftersom de ser Sverige som ett bas för att ta sig in i Europa och en säker plats för dem. Sverige är också ett land som står starkt mot Assad, Israel och Ryssland.

Sverige är troligen det första västlandet som kommer att falla för Islam och terrorattacker i Sverige gynnar därför inte deras intressen.
Citera
2017-04-11, 05:38
Medlem
Grandiosos avatar
Lastbilen missade Kalles permobil med en hårsmån
http://www.expressen.se/nyheter/lastbilen-missade-kalles-permobil-med-en-harsman/

Citat:
Johan Ådahl blev passerad av den terrormisstänkte 39-åringen Rakhmat Akilov i rulltrappan.
Han tyckte direkt att det var något skumt med mannen – som hade ett stort hål i ena byxbenet.

– Det såg ut som att han försökte komma undan någon händelse, säger Johan Ådahl.

När Rakhmat Akilov passerade Johan Ådahl hade han en telefon i handen, och lyssnade på något eller någon. Han pratade inte själv.

– Han gick förbi mig i rask takt i rulltrappan. Då såg jag att det var en väldigt stor reva på hans högra byxben. Det var helt söndertrasat. Det var också ett mindre hål på jackan. Det såg inte ut som modeplagg, utan som att hålen inte skulle vara där.
http://www.expressen.se/nyheter/johan-passerades-av-akilov-i-rulltrappan/
Citera
2017-04-11, 06:13
Medlem
80231s avatar
200 sidor efter det att jag skrev om flyktvägen. Jag hade fel när det gäller vilken uppgång han kom ut ur. Han ville hoppa på ett tåg på den blå linjen och då komma "hem" till en av våra så kallade problemförorter där han var skriven.
Citera
2017-04-11, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Menar du att han mitt i sin asylprocess i Sverige skulle åkt till ambassaden i Tyskland för att skaffa sig ett pass?

Nej, självklart inte.

Expressen kontaktade uzbekiska ambassaden i Berlin tidigare:
Citat:
Den uzbekistanska ambassaden i Berlin uppger på lördagsmorgonen att de inte har kontaktats av svenska myndigheter och vill inte lämna vidare information.
http://www.expressen.se/nyheter/har-jagar-polisuppbadet-den-misstankte-garningsmannen/

Rimligt att de senare blivit kontaktade för att bekräfta identitet.
Citera
2017-04-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju så det går till inom byggbranschen - och andra branscher som fuskar - de hyr in folk från en underentreprenör som är ansvarig för anställningen - så slipper de ta ansvar för de usla villkoren, svartjobben osv..

Han har jobbat för dem - även om han inte stått på deras lönelista.

Byggbranschen har ett stort ansvar när det gäller vad vi har för människor i landet....
Det ska vara billigt och svart
Citera
2017-04-11, 07:12
Medlem
LennartJahkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja? Jag tror inte han handlat på nån order från IS, utan snarare sett tillfället att fullborda sitt miserabla skitliv, slippa sitta och sova på en asbestsaneringsfirma på dagarna, sängröka på nätterna i Vårberg.

Aah så när du har en dålig dag på jobbet tar du en sväng förbi city och letar lastbilar?
Klart som fan han hade motiv. Jag tror att oavsett hur sjuk han är, för att reka, leta och hitta ett tillgängligt fordon på detta sättet... Jag har mycket svårt att tro att det är ett "ryck".
Senast redigerad av LennartJahkel 2017-04-11 kl. 07:17. Anledning: felstavning
Citera
2017-04-11, 07:13
Medlem
Inte bara byggbranschen, även de kommuner som ger socialbidrag till papperslösa, sjukvården som ger vård till papperslösa och skolor som tar emot papperslösa. Tacka fan för att de som fått avslag stannar. De får samma möjligheter som andra. Förutom att de slipper betala skatt och andra kostnader. Jag måste arbeta för att betala hyra, köpa mat odyl. Men de får hyran betald och mat betald av socialbidraget. Helt sjukt. Utvisade ska inte få socialbidrag, inte vård och skola. Då kommer de åka hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in