2017-04-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Utfört av en idiot.
Jag håller med dig. Tror bara KA är en misslyckad loser som gillar IS och och får nåt ryck i sitt härliga blandmissbruk.
Glöm nu era våta kommunistdrömmar för en sekund, Alla islamistiska terrordåd ör väl fyllegrejer, enligt er, antar jag. Eller så kan ni inte ta in att svenskarna ör lika kristet otrogna som alla andra europeiska länder. Och att det inte räcker med att jättemånga i Sverige lajkat Refugees wellcome för att undvika terror.
Citera
2017-04-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Glöm nu era våta kommunistdrömmar för en sekund, Alla islamistiska terrordåd ör väl fyllegrejer, enligt er, antar jag. Eller så kan ni inte ta in att svenskarna ör lika kristet otrogna som alla andra europeiska länder. Och att det inte räcker med att jättemånga i Sverige lajkat Refugees wellcome för att undvika terror.

Nej, det säger jag inte, men just den här skithögen ingick inte i någon ISIS planerad attack (tveksamt om det finns några alls just nu med tanke blåslampan omvärlden satt på dem, både i Syrien och Europa) i Stockholm i fredags, det är i alla fall vad jag tror.

Däremot har vi ett gäng IS fanboys i skägg och leasad Merca i förorterna som vi ska se upp med
och just den biten tror jag Säpo och polisen har fått ett duktigt incitament i, från attacken i fredags, och tur är väl det.
Det är jävligt lugnt och behagligt just nu , brushorna har inte så hög svansföring som de brukar fr o m i fredags.

KA var SDs våta dröm som infriades. Dom behöver inte lyfta ett finger tills nästa val. Kanske bara påminna om 7 april 2017 då och då.
Senast redigerad av glendale 2017-04-11 kl. 01:20.
Citera
2017-04-11, 01:03
Medlem
Citat:
Nej, det säger jag inte, men just den här skithögen ingick inte i någon ISIS planerad attack i Stockholm i fredags, det är i alla fall vad jag tror.
Han har utryckt sympati med andra terroristdåd. Det var planerat efter uppmaning från IS. Det var omvenfyllegrej. Om det bara var en fyllegrej av enolyxklig människa skulle vi ha flera stycken liknande dåd i veckan.
Citera
2017-04-11, 01:09
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han har utryckt sympati med andra terroristdåd. Det var planerat efter uppmaning från IS. Det var omvenfyllegrej. Om det bara var en fyllegrej av enolyxklig människa skulle vi ha flera stycken liknande dåd i veckan.

Han har väl haft mer ryska spritvanor än muslimska vad jag har förstått. Det rimmar ju aningen dåligt. Samtidigt är det väl inte ovanligt att vissa som gör terrordåd är höga som hus. Detta trots att muslimer inte får berusa sig enligt koranen. Det blir väldigt motsägelsefullt. Det säger också mig att det här handlar om en riktigt sjuk människa.
Citera
2017-04-11, 01:13
Medlem
Citat:
Nej, det säger jag inte, men just den här skithögen ingick inte i någon ISIS planerad attack (tveksamt om det finns några alls just nu med tanke blåslampan omvärlden satt på dem, både i Syrien och Europa) i Stockholm i fredags, det är i alla fall vad jag tror.

Däremot har vi ett gäng IS fanboys i skägg och leasad Merca i förorterna som vi ska se upp med.

ISIS utför inte många planerade attacker längre. De har inte kapacitet för det eller så har säkerhetstjänsterna plockat in de sovande terrorceller som kunnat hittas. De attacker som sker är mer spontana än planerade och för sånt krävs de ensamma dårar till att utföra.

Det här är viktigt att lyssna på. Varför har man struntat att agera när politiker ropar efter åtgärder redan innan?

Citat:
"På Drottninggatan har man, trots terrorhotet, inte lyckats få upp enkla fordonshinder för att förhindra en tragedi."
Det sa Björn-Owe Björk, kommunalråd för Kristdemokraterna i Knivsta kommun, två veckor före fredagens terrorattack på Drottninggatan. Nu riktar han kritik mot Stockholms stad för att varningen inte togs på allvar.
– Det är obehagligt att man inte vidtar några åtgärder, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/politikerns-varning--tolv-dagar-fore-dadet/
Citera
2017-04-11, 01:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Av Sveriges befolkning är nästan fyra tusen eller 0,38 promille födda i Uzbekistan

31 december 2016 levde 9.995.153 personer i Sverige,

varav

3.792 med Uzbekistan som födelseland

och

2.305 med Uzbekistan som medborgarskapsland

När någon uzbek eller annan utlänning blir svensk medborgare, då registreras han av Skatteverkets folkbokföring i fortsättningen endast som svensk medborgare, även om han skulle behålla sitt tidigare medborgarskap. Detta gör att SCB:s befolkningsstatistik inte registrerar dubbla eller multipla medborgarskap.

De flesta av jordens länder har medborgare med uppehållstillstånd i Sverige

Enligt statistik från Statistiska centralbyrån har nästan alla av världens självständiga stater medborgare med uppehållstillstånd i Sverige.

Främmande stater som sista december 2016 saknade medborgare med svenskt uppehållstillstånd var

Vatikanstaten
São Tomé och Príncipe
Tonga
och
Nauru

Det finns medborgare i Vatikanstaten som lever i Sverige, men de är uteslutande diplomater. Som diplomater saknar de vanligen ett gängse svenskt uppehållstillstånd. Därmed förekommer de inte heller i den svenska folkbokföringen. Medlemmar av den diplomatiska kåren och deras medföljande familjemedlemmar listas i stället hos UD.

Utländska medborgare i riket efter medborgarskapsland, ålder och kön. År 1973 - 2016
Statistiska centralbyrån

Två av världens stater förekommer ej som födelseland hos någon i Sverige bosatt person

Alla jordens självständiga och av Sverige erkända länder finns, med två undantag, representarade som födelseländer bland i Sverige folkbokförda personer. Undantagen är

Vatikanstaten
och
Saint Kitts och Nevis

Utrikes födda i riket efter födelseland, ålder och kön. År 2000 - 2016
Statistiska centralbyrån

Uzbekiska medborgare som fått svenskt uppehållstillstånd jan - mars 2017

Av de medborgare i Uzbekistan som under januari till och med mars 2017 fick uppehållstillstånd i Sverige fanns

16 konventionsflyktingar
6 anhöriga till flyktingar

15 arbetstagare
18 anhöriga till arbetstagare
1 egen företagare

2 gäststuderande

1 anhörig till medborgare i EES eller Schweiz
1 med status som varaktigt bosatt i annat EU-land

11 övriga anhöriga
12 i Sverige födda barn till förälder med PUT

Beviljade uppehållstillstånd 2017
Migrationsverket

Uzbekiska medborgare som fick svenskt uppehållstillstånd under 2016

Av de medborgare i Uzbekistan som under år 2016 fick uppehållstillstånd i Sverige fanns

3 kvotflyktingar
(den som accepterats som kvotflykting erhåller biljett för att kunna resa till Sverige med reguljärt flyg; en kvotflykting kommer inte som asylsökande; den som tas emot som kvotflykting har permanent uppehållstillstånd, PUT, redan från sin första tide i Sverige)
102 konventionsflyktingar
14 alternativt skyddsbehövande
8 som fått stanna av särskilda eller synnerligen ömmande omständigheter
6 med verkställighetshinder
1 asylsökande som fick tillfälligt uppehållstillstånd
17 anhöriga till flyktingar

43 arbetstagare
43 anhöriga till arbetstagare

2 praktikanter/idrottsutövare

1 doktorand
8 gäststuderande
1 anhörig till gäststuderande

5 anhöriga till medborgare i EES eller Schweiz
2 med status som varaktigt bosatta i annat EU-land
6 anhöriga till varaktigt bosatta i annat EU-land

59 övriga anhöriga
25 i Sverige födda barn till förälder med PUT

Beviljade uppehållstillstånd 2016
Migrationsverket

tack för din omfattande redovisning! Tittar man på flykting/invandring ifrån Uzbekistan så är det, verkligen inte den största gruppen. Här kommer ett försök att ta alla invandringsgrupper i storleksordning fram till en uzbekiska gruppen den sista december 2016. ( I de fall man skiljer på manlig och kvinnlig beteckning så har jag använt mig av den manliga):

Citera
2017-04-11, 01:24
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouintheh
ISIS utför inte många planerade attacker längre. De har inte kapacitet för det eller så har säkerhetstjänsterna plockat in de sovande terrorceller som kunnat hittas. De attacker som sker är mer spontana än planerade och för sånt krävs de ensamma dårar till att utföra.

Det här är viktigt att lyssna på. Varför har man struntat att agera när politiker ropar efter åtgärder redan innan?

http://www.expressen.se/nyheter/politikerns-varning--tolv-dagar-fore-dadet/

Det finns flera nackdelar med ordentliga hinder.

Leveranser till och från butiker.
Hantverkare och service.
Skotta snö, tömma soptunnor och sopa gatan.
Brandkår, polis och ambulans

Det blir en avvägning.

Några fler och större lejon skulle inte skada. Eller hinder som en lastbil kan välta och samtidigt skada en lastbil som gör något liknande. Att många hörde lastbilen ta med sig saker längs Drottninggatan och det oljud som det medförde har säkert varnat och gjort att många hann springa undan.
Citera
2017-04-11, 01:25
Medlem
Börjar också ana att mannen inte har några direkta kopplingar till IS efter det som har kommit ut. Först och främst så lever han inte som en muslim pga alkohol och en terrorist ska dö i kuppen för att få äta middag med profeten i paradiset vilket denna man förmodligen inte gör då han sitter i förvar.

ISIS har inte yttrat sig vad vi vet just nu så mina sista slantar satsar jag på att personen hade allt att förlora och helt enkelt fick nog och utförde attentatet i full frustration. Givetvis med lite religion som motivation och blivit inspirerad utav ISIS förslag på hur man kan utföra dåd exempelvis med lastbil.

Alla har vi känt för att hämnas på detta land någon gång men få gör det, krävs nog en stark tro och ett liv som börjar gå i ruiner för att göra något så groteskt.
Citera
2017-04-11, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-ar-inte-nya-lagar-mot-terror-som-behovs/

Väl talat.

En individ är farlig och hämnas för utebliven asyl på det sätt som ligger i tiden. Fler kan väntas agera på liknande sätt.

Klart att den här motivbilden inte ger lockande poäng för populister i alla läger. Ett brott på individnivå. Tyvärr finns det ytterligare krutdurkar därute. Polis och politiker sover vidare till nästa val och lämnar fältet öppet så länge som vi bygger på parallellsamhället med tiggare, "papperslösa"/icke asylberättigade med flera existenser.

Lag och ordning ska gälla alla, oavsett resurser. Det är dyrare att bygga upp ett samhälle som brakar sönder. Ett fåtal desperata och onda individer kan åstadkomma detta. Som synes.

I det etablerade svenska samhället eldar sådana här människor upp sina barn, hus och partners. Ondska finns överallt.

Betackar mig för hyllningskören till våra politiker och polisen. De har inte gjort sitt jobb, men de gjorde åtminstone vad de skulle när människor fick sätta livet till. När blir allmänheten ilsken?
Tyvärr krävs det jäkligt mycket innan svensken blir ilsken. Iaf majoriteten. Du ser ju själv att det möts med kärlek. Förstår att folk tycker det är lättare än hat men det är just den inställningen som gör att vi är där vi är idag. Det kommer aldrig gå att reparera detta. Hur många artiklar och inslag har inte visats senaste dagarna. Hur många pratar om det egentliga problemet? Inte många. På ett vis skrämmr mig svenskens syn och tankar nästan mer än terroristernas. Jag tror nästan inget kan väcka svensken.
Citera
2017-04-11, 01:32
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Tyvärr krävs det jäkligt mycket innan svensken blir ilsken. Iaf majoriteten. Du ser ju själv att det möts med kärlek. Förstår att folk tycker det är lättare än hat men det är just den inställningen som gör att vi är där vi är idag. Det kommer aldrig gå att reparera detta. Hur många artiklar och inslag har inte visats senaste dagarna. Hur många pratar om det egentliga problemet? Inte många. På ett vis skrämmr mig svenskens syn och tankar nästan mer än terroristernas. Jag tror nästan inget kan väcka svensken.

Det var helt riktigt att man skulle manifestera för de döda och skapa en stund för reflektion och gemenskap. Att reagera med svansen är inget som för samhället framåt.
Senast redigerad av IQ130 2017-04-11 kl. 01:38.
Citera
2017-04-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Det finns flera nackdelar med ordentliga hinder.

Leveranser till och från butiker.
Hantverkare och service.
Skotta snö, tömma soptunnor och sopa gatan.
Brandkår, polis och ambulans

Det blir en avvägning.

Några fler och större lejon skulle inte skada. Eller hinder som en lastbil kan välta och samtidigt skada en lastbil som gör något liknande. Att många hörde lastbilen ta med sig saker längs Drottninggatan och det oljud som det medförde har säkert varnat och gjort att många hann springa undan.

Tömma soptunnor och skotta snö där har vi sett flera mindre specialanpassade fordon som i sig inte kan användas som de stora mördarmaskiner stora lastbilar är. Men här någonstans bland avvägningar har man en bra lösning som minskar problemet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dAg4X/hjaltarna-var-manga--men-dessa-gjorde-bort-sig

Det här är viktigt att ta upp i en tråd som denna:

Citat:
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof spred ett falskt citat som hävdade att en svensk präst i direktsändning sagt att vi måste förlåta terroristen. Jomshof sprider det falska citatet och dröjer i över fyra timmar innan han tar bort den. Under den här tiden uppmärksammade många honom om att citatet är falskt, däribland Svenska Kyrkan. Under de fyra timmarna fortsatte Jomshof att twittra om annat. Citatet hann delas närmare 1000 gånger innan han till slut raderade sitt inlägg. Vid ett tillfälle skriver Jomshof att han hoppas att citatet är korrekt, men att det egentligen inte spelar någon roll, “sakfrågan är densamma”. Jomshof har en gång i tiden varit lärare. Vilket haveri.
Citera
2017-04-11, 01:52
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-ar-inte-nya-lagar-mot-terror-som-behovs/

Väl talat.

En individ är farlig och hämnas för utebliven asyl på det sätt som ligger i tiden. Fler kan väntas agera på liknande sätt.

Klart att den här motivbilden inte ger lockande poäng för populister i alla läger. Ett brott på individnivå. Tyvärr finns det ytterligare krutdurkar därute. Polis och politiker sover vidare till nästa val och lämnar fältet öppet så länge som vi bygger på parallellsamhället med tiggare, "papperslösa"/icke asylberättigade med flera existenser.

Lag och ordning ska gälla alla, oavsett resurser. Det är dyrare att bygga upp ett samhälle som brakar sönder. Ett fåtal desperata och onda individer kan åstadkomma detta. Som synes.

I det etablerade svenska samhället eldar sådana här människor upp sina barn, hus och partners. Ondska finns överallt.

Betackar mig för hyllningskören till våra politiker och polisen. De har inte gjort sitt jobb, men de gjorde åtminstone vad de skulle när människor fick sätta livet till. När blir allmänheten ilsken?

Jag blev heligt förbannad det första jag blev. Men det gäller enbart den som gjort detta.
Det är ju hans sjuka beslut. Den här personer är som tur väl är väldigt unik.
Där vid finns det ingen orsak att bli arg på några andra bara för de liknar Kalle Anka.

Det som händer är att nu folk dödas helt i onödan.
Nästa är att vissa börja sprida hat mot alla som liknar Kalle Anka.
Främlingsfientliga personer och deras parti börjar hitta på en massa skit.
Ut med alla Kalle Ankor så slipper vi detta. Sedan är det här hatkarusellen igång.
Det är precis det som dessa här extremiteter vill ha för att sprida sin agenda.
Det finns flera sorters människor. De som gillar andra människor och de som hatar dem.
De som hatar kör antingen på andra människor på en gågata eller eldar upp deras boende för att skrämmas. Det här är samma sjuka individer, de skall låsas in på lång tid är min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in