2017-04-11, 00:41
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Utfört av en idiot.
Jag håller med dig. Tror bara KA är en misslyckad loser som gillar IS och och får nåt ryck i sitt härliga blandmissbruk.

Ett ryck? En person som nekas asyl och är ondskefull kan utföra den här typen av handlingar.
Citera
2017-04-11, 00:43
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Den tillfällige terroristen

För mig framstår dådet mer och mer som en fyllegrej. Det är idiotiskt genomfört från början till slut. Det är de facto inget självmordsdåd och inget talar heller för att han hade någon sådan avsikt. Erkännanden om att han "dödat otrogna på uppdrag av IS" har, om de ens ägt rum, helt klart formen av en efterhandskonstruktion.
Vore kul om IS i ett uttalande, som omväxling, förnekade all inblandning i dådet. Då fick vår uzbekiske lille råtta till GM definitivt något att skämmas över (om det nu skulle behövas)

Faktiskt intressant. IS ha väl innan tagit på sig allt i sin desperation att se farliga och elaka ut för omvärlden.
Men Här Betydligt fler kunde ha dött än fyra på en gata med tusentals människor vistas vid denna tid. Gärningsmannen flydde fegt för att rädda sitt eget skinn och försökte smita undan. Känns inte riktigt som jag tror IS vill ha på sitt samvete. Tämligen misslyckat i deras ögon. Till slut hamnar allt som en ensam galnings verk utan den minsta koppling till terrorism. Nästa gång kanske det är en svensk pundare som lyckats starta en bil och sedan inte får stopp på skiten. Resultatet kanske blir det samma?
Citera
2017-04-11, 00:44
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Faktiskt intressant. IS ha väl innan tagit på sig allt i sin desperation att se farliga och elaka ut för omvärlden.
Men Här Betydligt fler kunde ha dött än fyra på en gata med tusentals människor vistas vid denna tid. Gärningsmannen flydde fegt för att rädda sitt eget skinn och försökte smita undan. Känns inte riktigt som jag tror IS vill ha på sitt samvete. Tämligen misslyckat i deras ögon. Till slut hamnar allt som en ensam galnings verk utan den minsta koppling till terrorism. Nästa gång kanske det är en svensk pundare som lyckats starta en bil och sedan inte får stopp på skiten. Resultatet kanske blir det samma?

Det är inte en ensam galning. GM är en av tiotusentals möjliga mördare. Allt beror på hur stor andel av de icke asylbehövande som känner sig tillräckligt desperata och har en psykopatisk läggning. Tyvärr omhuldas de som "papperslösa". Det är farligt och sänker hela rätten till asyl. Den kan tas bort från världen av andra ondskefulla.

Politiker måste nu agera utifrån att världen både är ond och god.
Citera
Medlem
Citat:

Vad spelar det för roll om IS tar på sig dådet eller inte? De har ju följt samma sagobok i vilket fall...
Citera
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99rambo
Vad vet vi om offren, tycker det är tyst om dessa i MSM

1. Mailys, 31 årig mamma från Belgien.
2 .Engelskman , jobbade på Sportify.
3. Svenska, 11 åriga Ebba.
4. Svensk.?
5. Iggy , Blandrashund

Vi ska aldrig glömma Er.😢

Vanliga människor, mitt i livet, vars liv sopas bort på en bråkdel av en sekund. Jag tycker vi skall visa respekt för dessa terrorns offer och deras familjer genom att sluta gräva och absolut inte sprida de hemska bilderna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/det-ar-inte-nya-lagar-mot-terror-som-behovs/

Väl talat.

Betackar mig för hyllningskören till våra politiker och polisen. De har inte gjort sitt jobb, men de gjorde åtminstone vad de skulle när människor fick sätta livet till. När blir allmänheten ilsken?

Sen när polis M*ts idag på presskonferensen inte kan dölja sin irritation mot en utländsk journalist, utan minsann "en gång för alla" ska mästra journalister, som Eliasson genast försöker släta över: " jag tycker ni har visat förståelse för våran situation", blir det lite fadd smak av alla hyllningskörer.
Senast redigerad av glendale 2017-04-11 kl. 00:47.
Citera
2017-04-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ett ryck? En person som nekas asyl och är ondskefull kan utföra den här typen av handlingar.

Ja? Jag tror inte han handlat på nån order från IS, utan snarare sett tillfället att fullborda sitt miserabla skitliv, slippa sitta och sova på en asbestsaneringsfirma på dagarna, sängröka på nätterna i Vårberg.
Senast redigerad av glendale 2017-04-11 kl. 00:50.
Citera
2017-04-11, 00:47
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Har polisen sagt att han hade brända kläder vid gripandet?
Nej, med de som följde efter han och såg han fly. Det finns ganska många som gav polisen tips om vad han fanns. Det beroende på att han hade brända kläder vilket väckte en viss uppmärksamhet.
Citera
2017-04-11, 00:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Precis, då blir det ju jäkligt märkligt varför skattemyndigheten skickar ut en deklarationsblankett till honom och att han pröjsar in flera hundra tusen kronor i skatt. Han har alltså jobbat på ett helt vanligt arbete fastän han inte ens har rätt att jobba i Sverige. Detta har han gjort helt öppet.

Hur var det med det där att han jobbat som byggjobbare inne på nåt av de skyddsklassade departementen? Tidigare i tråden så berättade ju någon att han burit på en sådant där passerkort med riksvapnet på i samband med att han gick in och ut i någon regeringsbyggnad.

Detta måste väl ändå vara otänkbart? Alla som erhåller sådana passerkort, oavsett vem det är, kollas ju upp av SÄPO. En person som uppehåller sig illegalt i Sverige och som migrationsverket redan då visste använde sig av åtminstone två olika identiteter samt även öppet postat sitt gillande för terrordåd på sociala medier är ju fullkomligt otänkbar vad det gäller att bli grön i en säkerhetscheck.
Jag instämmer i vad du skriver utom att han skulle vistats illegalt i Sverige fram tills 15 januari i år, samt att det verkar som att Säpo inte känt till hans IS-sympatier förrän nu av någon anledning. Det som framkommit är väl att han var föremål för ev inblandning i städbolagsaffären men hela grejen lades ner?
Citera
2017-04-11, 00:51
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Nej, med de som följde efter han och såg han fly. Det finns ganska många som gav polisen tips om vad han fanns. Det beroende på att han hade brända kläder vilket väckte en viss uppmärksamhet.
Finns det intervjuer med folk som berättar att de följde efter honom? Jag har själv inte hittat något sådant. Skulle du kunna citera lite ur en sådan artikel?
Citera
2017-04-11, 00:51
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja? Jag tror inte han handlat på nån order från IS, utan snarare sett tillfället att fullborda sitt miserabla skitliv.

Nej. Han hämnades. Det tror jag snarare är motivbilden. Han tjänade bra med pengar. Blev fråntagen den möjligheten av staten för att han ljög och inte hade rätt att stanna.

Terrorism är än så länge inte det största problemet i Sverige, det är alla som prövar lyckan här utan rätt att stanna. Asylsystemet har brutit ihop. Dags att se detta. Hur ska alla tiotusentals utan rätt att vara här kunna överleva dagen om de inte begår brott i varierande grad?

Vi tar bort försörjningen och låter dem styra hur vi har det. Det finns tid att vända utvecklingen, men snart är det för sent. Alternativet är att låta desperata människor begå brott. Där är vi nu.
Senast redigerad av IQ130 2017-04-11 kl. 01:01.
Citera
2017-04-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
vistats illegalt i Sverige fram tills 15 januari i år, samt att det verkar som att Säpo inte känt till hans IS-sympatier förrän nu av någon anledning.
Han fick avslag i dec 2016, med 4 veckor dispens (vad fan det nu innebär) och skulle utvisas 24 februari 2017 men var då försvunnen.

Å andra sidan var han här med dubbla identiteter som i sig är ett brott, så förmodligen var han här illegalt redan dag 1 vilket var redan 2014 om jag inte minns fel.
Senast redigerad av glendale 2017-04-11 kl. 00:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in