2017-04-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Nej Daniel Poohl det gör vi inte, för det du definierar som högerextrema är helt vanliga arbetande människor som är trötta på att se det här landet bjuda terrorister och kriminella på vår välfärd och välstånd.

Vågen av attacker och fysiska övergrepp står väl Daniel Poohl för och hans lilla AFA gäng.
Citera
2017-04-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
Vågen av attacker och fysiska övergrepp står väl Daniel Poohl för och hans lilla AFA gäng.

Vem är Daniel Poohl?
Citera
2017-04-11, 00:31
Medlem
Citat:
Nej Daniel Poohl det gör vi inte, för det du definierar som högerextrema är helt vanliga arbetande människor som är trötta på att se det här landet bjuda terrorister och kriminella på vår välfärd och välstånd.

Tack, bra skrivet.

Jag reagerade mot att man anses vara "högerextrem" om man bli sur och arg över att det är kärleks demonstrationer istället för kritik mot ansvariga.

Det var en elvaårig flicka som dog dog, blev mördad. Jag blir orolig för mina barn så klart.
Citera
2017-04-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Vem är Daniel Poohl?

Daniel är chefredaktör på Expo som är en vänsterextrem tidning...
Citera
2017-04-11, 00:51
Medlem
Citat:
Daniel är chefredaktör på Expo som är en vänsterextrem tidning...

Så högerextrema är farliga men inte vänsterextrema. :-)
Citera
2017-04-11, 01:06
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Reagerade också på det imorse när Radio Stockholm använde samma uttryck. Jag mailade dem det här:

Till: P4 Stockholm Sveriges Radio <p4stockholm@sverigesradio.se>
Ämne: Arga lastbilar?

Varför kallar ni terrorattentatet för LASTBILDATTACKEN??!! Det var ingen lastbil som attackerade - det var en TERRORIST!!
Sluta försöka förminska det inträffade!!

Och fick det här svaret:

Vi försöker mest variera språket och kallar det som hände för olika saker, lastbilsattack, det förmodade terrordådet, den dödliga attacken t ex
Väldigt tråkigt om du uppfattar det som att vi förminskar det som hänt…vi här på P4 Stockholm har jobbat nästan dygnet runt sen i fredags och är alla djupt berörda av det som hänt…jag tar med mig ditt mejl i vår fortsatta planering. Tack.

Med vänlig hälsning,
Sven Rönnqvist,
Kanalproducent P4 Stockholm

Så dom försöker bara variera sig & är trötta.

Aha själv väntar jag fortfarande på svar från den lilla islamistsympatisören Elin Jönson från Agenda och två andra på SVT. Ingen som har ett säkert jobb(om nån skulle känna igen er röst) o har funderat på att ringa Ring P1 och fråga vad fan hon håller på med?
Citera
2017-04-11, 01:53
Medlem
Jag såg Agenda och noterade hur samtliga partiledare skulle vara "bäst i klassen" med att stolt påstå att dom närvarade vid minnesstunden. Åkesson skulle såklart vara det "svarta fåret" då han inte kunde närvara i person. Dom gör tamigfan allt för att svartmåla honom. Sedan skulle dom såklart balansera detta vidriga dåd med att högerextrema personer minsann är under luppen inför valår.

Men "the bottom line": "Islamistisk våldsbejakande terrorism är den vanligaste förekommande typen av terrorism i Sverige".
Citera
2017-04-11, 02:20
Medlem
Det tog inte mer än Fyra dagar för Aftonbladet

Det tog inte mer än fyra dagar förrän Aftonbladet utnyttjar terrordådet för att svartmåla Sverigedemokraterna.

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dAg4X/hjaltarna-var-manga--men-dessa-gjorde-bort-sig

Jag gissar att det bara är en tidsfråga innan Ehsan Fadakar blir torterad till döds. Jag tror att han har gjort bort sig rejält denna gång.

Frågeställningen är: Har Aftonbladet gått över gränsen?
Citera
2017-04-11, 02:32
Medlem
Pissmedias reaktioner?

Planerade och sedan länge förhandsregisserade artiklar en masse, för att rättfärdiga och fortsätta i samma spår som vanligt.

Kom igen, till och med en dåre kunde förutspå att ett terrordåd kunde och kan ske i Sverige närsomhelst.

De här artiklarna är planerade sen länge och just därför blir de så överdrivna.
Lyckligtvis skjuter de sig själva i foten, som vanligt.
Citera
2017-04-11, 02:47
Medlem
Passepartouts avatar
Gränsen är passerad för längesedan. Nivån är skrämmande låg på AB och ordspråket "Sila mygg och svälja kameler" kommer väl till pass för att beskriva journalistiken.

Å andra sidan, en person som missuppfattat ett uttalande på TV är naturligtvis ett fruktansvärt hot mot vårt samhälle, oöverträffat mer förtappad än den som mördar i ett terrordåd.

Eller ... ?
Senast redigerad av Passepartout 2017-04-11 kl. 03:13.
Citera
2017-04-11, 02:50
Bannlyst
Slänger upp länk utan unvis.it också https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dAg4X/hjaltarna-var-manga--men-dessa-gjorde-bort-sig

TS: tycker du inte att Jomshof gjorde bort sig när han delade det falska citatet?
Citera
2017-04-11, 03:10
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Slänger upp länk utan unvis.it också https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dAg4X/hjaltarna-var-manga--men-dessa-gjorde-bort-sig

TS: tycker du inte att Jomshof gjorde bort sig när han delade det falska citatet?

Ja det är fruktansvärt! Jomshof gjorde bort sig! Han MISSUPPFATTADE, fast han till och med varit LÄRARE en gång i tiden. Det kan vi inte tolerera. Vilken tur att Aftonbladet belyser detta angelägna ämne!

Hälsningar Åsiktspolisen

Edit: "Vid ett tillfälle skriver Jomshof att han hoppas att citatet är korrekt, men att det egentligen inte spelar någon roll, “sakfrågan är densamma”. Jomshof har en gång i tiden varit lärare. Vilket haveri."
Senast redigerad av Passepartout 2017-04-11 kl. 03:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in