2017-04-10, 18:55
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Fy fan för svenska tidningar som kallar det för lastbilsdådet

Reagerade också på det imorse när Radio Stockholm använde samma uttryck. Jag mailade dem det här:

Till: P4 Stockholm Sveriges Radio <p4stockholm@sverigesradio.se>
Ämne: Arga lastbilar?

Varför kallar ni terrorattentatet för LASTBILDATTACKEN??!! Det var ingen lastbil som attackerade - det var en TERRORIST!!
Sluta försöka förminska det inträffade!!

Och fick det här svaret:

Vi försöker mest variera språket och kallar det som hände för olika saker, lastbilsattack, det förmodade terrordådet, den dödliga attacken t ex
Väldigt tråkigt om du uppfattar det som att vi förminskar det som hänt…vi här på P4 Stockholm har jobbat nästan dygnet runt sen i fredags och är alla djupt berörda av det som hänt…jag tar med mig ditt mejl i vår fortsatta planering. Tack.

Med vänlig hälsning,
Sven Rönnqvist,
Kanalproducent P4 Stockholm

Så dom försöker bara variera sig & är trötta.
Citera
2017-04-10, 18:55
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Fy fan för svenska tidningar som kallar det för lastbilsdådet

Snart kommer det att kallas för lastbilsolyckan på Drottninggatan i bästa Romsonstil.
Citera
2017-04-10, 18:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Precis, har det hänt, finns det bilder så ut med skiten sen kan jag få skrika ut mitt vrede och skita i alla PK människor. Jag är så satans trött på orden "av respekt till de anhöriga". Kan jag få något bevis på vad de anhöriga tycker. Även om de inte själva klarar av att se bilderna så tror jag de tycker det är bra att andra får se vad den här satans muslimen ställt till med och agerar därefter. Det är ingen kärlek kan jag lova utan bara hat men förmodligen har alla tusentals på Sergeltorg igår inte sett bilderna utan bara fortsatt tro att kärlek och förlåtelse kan omvända muslimerna.

Direkt efter att någon nära anhörig dött i en olycka är människor i chock och då fattas inga rationella beslut. Det lär nog ta någon vecka innan de tycker något alls och det är väl ändå rimligt att de får tycka till?
Citera
2017-04-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Anhöriga ska respekteras, ja.
Men vi vet inte om det är anhöriga eller media som inte vill publicera bilderna.

Dessutom...
Hade det varit jag, eller mina barn som låg där. Så hade jag velat skrika ut till hela världen vad som hänt för att få stopp på skiten. De hade fått publicera skiten ur bilderna så att sanningen stod folket och politikerna upp i halsen..

Jag skulle göra detsamma, svårt att sätta sig in i situationen som anhörig, men jag hade med största sannolikhet även velat visa vafan som har hänt med sitt barn/anhörig pga inkompetent politik.
Citera
2017-04-10, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Jag skulle göra detsamma, svårt att sätta sig in i situationen som anhörig, men jag hade med största sannolikhet även velat visa vafan som har hänt med sitt barn/anhörig pga inkompetent politik.

Du har ingen aning om hur du skulle reagera i en sådan situation. Väldigt lätt att sitta vid tangenterna och tycka.
Citera
2017-04-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har ingen aning om hur du skulle reagera i en sådan situation. Väldigt lätt att sitta vid tangenterna och tycka.

Jag skrev att det är svårt att sätta sig in i det. Men jag vet hur det känns att förlora någon, vet du det?
Lätt att sitta vid tangenterna och tycka? Jag vet väl vad jag själv tycker & känner. Vilket jag ändå skrev.
Citera
2017-04-10, 19:08
Medlem
I mina ögon höjer media upp terroristens motiv till för hög nivå, att han vill slå mot vår demokrati och vårt sätt att leva. Politikerna gör det samma i alla sina tal. Jag tror att det är mycket simplare. Enligt hans tolkning av Koranen är det bra att döda andra muslimer ned fel inriktning (läs shia) och alla otrogna, dvs alla utom sunni. Och när han gjort det har han förbättrat sina chanser att komma till paradiset. Det är inte svårare än så.
Citera
2017-04-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven
I mina ögon höjer media upp terroristens motiv till för hög nivå, att han vill slå mot vår demokrati och vårt sätt att leva. Politikerna gör det samma i alla sina tal. Jag tror att det är mycket simplare. Enligt hans tolkning av Koranen är det bra att döda andra muslimer ned fel inriktning (läs shia) och alla otrogna, dvs alla utom sunni. Och när han gjort det har han förbättrat sina chanser att komma till paradiset. Det är inte svårare än så.

Även i mina ögon. Jag ser precis likadant på det hela.
Citera
2017-04-10, 19:15
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnsven

Precis.

Svenskar är otrogna som kan luras och plundras för att få leva gott (söka asyl). När inte detta går så kan man istället döda svennarna för att få en plats i paradiset.

Det är egentligen vad islam handlar om, överlägsenhet. De tillhör en överlägsen grupp. De vill inte frälsa, inte rädda. Bara åtnjuta frukterna av sin överlägsenhet. Massmord är en utväg för de som inte lyckats få det överflöd som de anser ska tillkomma en muslim.
Citera
2017-04-10, 19:20
Medlem
de.Montforts avatar
https://mobile.twitter.com/undefined/status/851464808411144192

Vilken kulturkrock för Anders Lindberg med Banke när den anklagade inte vill företrädas av en otrogen smutsig hund Kanske tänds ett litet ljus för någon som Lindberg. Hur mycket han än fjäskar för islam och terrorister kommer han alltid ses som skräp och inte släppas in i värmen om han inte konventerar : evilgrin39:
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-10 kl. 19:36.
Citera
2017-04-10, 19:23
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Hur kommer det sig att vi inte får se bilder på de döda här i väst men när det gäller de stackars Syriska flyktingarna från Irak är bilder allt vi får?

Det är nästan som att media inte vill vad som är bäst för oss.
Citera
2017-04-10, 19:48
Medlem
VEM ÄR DENNA PERSON? http://www.aftonbladet.se/kultur/a/XmGqo/sverige-stannar-utan-de-papperslosa VA I HELVETE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in