2017-04-10, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
SVT Aktuellt berättade just hur väktaren Santiago försökte förhindra dådet. Intervjun med den presumtive hjälten börjar med en närbild på Santiagos mörka ögon. Nu är det viktigt att hitta exotiska hjältar. Kanske är det bara dessa som kan rädda oss? I lust och nöd. Skona oss från ond bråd död...

Viktigast av allt är nog att hitta muslimska hjältar. Kanske letar de febrilt.
Du har möjligen rätt där med muslimska hjältar men jag tror att det är lite överkurs. Viktigast av allt är att det är utlänningar av en viss typ. De färgblinda är hyperkänsliga när det gäller färg som bekant och färgen är det absolut viktigaste.
Citera
2017-04-10, 21:50
Medlem
Jag tycker konstigt att inte minister Alice har intervjuats. Eller har hon det, har jag bara missat det? Hon och andra ansvariga.
Citera
2017-04-10, 21:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
På Expressens Facebook ligger Jimmy Åkessons debattartikel ute. Gruppen #jagärhär hat uppmanat sina medlemmar att skriva och gilla den första kommentaren som såklart är negativ till SD.

Gilla gärna artikeln för lite motvikt.

https://www.facebook.com/expressen/posts/10154691760835345
Citera
2017-04-10, 22:02
Medlem
Märkligt hur sittande regering kliver upp på en scen likt hjältar.
När politiken som drivits igenom i princip varit totalitär, ej fått ifrågasättas och urartat i sexuella övergrepp, skottlossningar, våldtäkter och nu ett terrordåd. Att man ens tagit till "kod 291" borde vara olagligt i något som ska föreställa en öppen demokrati.

Propagandan är massiv hur som helst, det är en sak som är säker.
Citera
2017-04-10, 22:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuftWafflez
VEM ÄR DENNA PERSON? http://www.aftonbladet.se/kultur/a/XmGqo/sverige-stannar-utan-de-papperslosa VA I HELVETE

Ja, den texten är bland det mest hjärndöda jag har läst. Och då har jag ändå läst mkt hemskheter.

Men hon vill väl behålla jobbet.
Citera
2017-04-10, 22:18
Medlem
Varför ställer media inte mer kritiska frågor till ansvariga? Jag tycker det varit alldeles för mycket fokus på att man ska visa solidaritet och kärlek. Det kan väl de göra som vill. Men det ska väl inte hindra att ställa kritiska frågor.
Citera
2017-04-10, 22:19
Medlem
UT64s avatar
Som väl alla märkt, som följt svensk media de senaste dagarna, har journalistsvinen
nu en ny hjälte: Poliskåren

Det är ett gullande sida upp och ner med puttenuttiga små artiklar där "vanliga"
människor förklarar sin kärlek till ordningsmakten. Från ledarsidorna pågår rena
kärleksbombningen mot Eliasson & co. En ström av nervös tacksamhet från MSM alltså.

Ingen kan förneka att polisen grep terroristen snabbt och effektiv, men skall inte
media ha en granskande roll gentemot myndigheten polisen, eller åtminstone
en neutral inställning?

Jag tror helt enkelt att medieklassen i Sverige(läs Stockholm) har blivit så skiträdda att de nu
klamrar sig fast vid polisen som sin beskyddare. Deras pengar och maktställning
skyddar ju dem inte längre från terrorister på sin egen hemmaplan.
Citera
2017-04-10, 22:52
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Nästa stolpskott:

https://unvis.it/aftonbladet.se/ledare/a/lo7r9/rensa-stockholm-stoppa-bilarna

Skit i att stoppa terrorister att komma och gå i landet... förbjud ALL biltrafik.

Bilhatande miljökommunist Eva Franchell som passar på att utnyttja tragedin för att elda på en av sina favoritagendor. Smaklöst är bara förnamnet!

Det är inte så länge sedan som en dylik artikel automatiskt hade tolkats som satir av alla läsare.

Vuxna människor borde väl begripa att om det är något som människor är bra på, så är det att hitta på de mest gruvliga sätt att mörda varandra. Tar man bort ett verktyg för det så hittar de på något annat. Om någon har bestämt sig för att genomföra massmord så kommer knappast bilbrist vara det som hindrar...
Citera
2017-04-10, 23:37
Medlem
"Högerextrema frustrerade över kärlek efter attentatet"

Hm, jag är inte högerextrem, och har heller ingenting emot kärlek som sådan. men Är frustrerad över att det är så mycket "blommor ocH kärlek" och så lite kritik. Jag hade trott att ministrar som Alice Bah skulle ha varit i hetluften nu. Att flera ansvariga skulle ställas till svars mera.

Vad är Expo för tidning egentligen?

https://www.svd.se/hogerextrema-frustrerade-over-karlek-och-sammanhallning
Citera
2017-04-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Som väl alla märkt, som följt svensk media de senaste dagarna, har journalistsvinen
nu en ny hjälte: Poliskåren

Det är ett gullande sida upp och ner med puttenuttiga små artiklar där "vanliga"
människor förklarar sin kärlek till ordningsmakten. Från ledarsidorna pågår rena
kärleksbombningen mot Eliasson & co. En ström av nervös tacksamhet från MSM alltså.

Ingen kan förneka att polisen grep terroristen snabbt och effektiv, men skall inte
media ha en granskande roll gentemot myndigheten polisen, eller åtminstone
en neutral inställning?

Jag tror helt enkelt att medieklassen i Sverige(läs Stockholm) har blivit så skiträdda att de nu
klamrar sig fast vid polisen som sin beskyddare. Deras pengar och maktställning
skyddar ju dem inte längre från terrorister på sin egen hemmaplan.
Polisen, med benäget bistånd från allmänheten genom vittnesmål. Så kan det gå när misstänkta offentliggörs, vilket näppeligen är tradition i Sverige.
Citera
2017-04-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja, den texten är bland det mest hjärndöda jag har läst. Och då har jag ändå läst mkt hemskheter.

Men hon vill väl behålla jobbet.
Att Sverige skulle stanna är överdrivet nonsens. Men visst har hon rätt i att det finns en undre värld med olika former av svartarbete och ljusskygga företag där folk har usla villkor och dåligt betalt. det är illegala blandat med folk som har bidrag och jobbar svart.
En sektor i det nya Sveriges ekonomi som 7k skapat gemensamt med den vidöppna dörrars invandringspolitik de fört, en sektor som underminerar den svenska arbetsmarknaden för löntagare och hederliga (svenska) småföretagare som inte har klanen att falla tillbaks på om myndigheterna skulle slå ner på dem. Något som 7k helt blundar för. Något som på sikt sänker Sverige som välfärdsland och inget man bygger modern kunskapsnation på.
En sektor som är nästan helt kontrollerad av invandrare.
Citera
2017-04-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
"Högerextrema frustrerade över kärlek efter attentatet"

Hm, jag är inte högerextrem, och har heller ingenting emot kärlek som sådan. men Är frustrerad över att det är så mycket "blommor ocH kärlek" och så lite kritik. Jag hade trott att ministrar som Alice Bah skulle ha varit i hetluften nu. Att flera ansvariga skulle ställas till svars mera.

Vad är Expo för tidning egentligen?

https://www.svd.se/hogerextrema-frustrerade-over-karlek-och-sammanhallning

Citat:
Vi ser ingen våg av attacker och fysiska angrepp.

Nej Daniel Poohl det gör vi inte, för det du definierar som högerextrema är helt vanliga arbetande människor som är trötta på att se det här landet bjuda terrorister och kriminella på vår välfärd och välstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in