2017-04-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purpleswag
Orkar inte läsa hela tråden. Ni har säkert redan knäckt koden.

Helt uppenbart att det är en pr-kupp för att förbättra den svenska polisen rykte! Aldrig sett media slicka så mycket snutstjärt.

Dina ÅSIKTER & PÅSTÅENDEN...
Källor på ditt svammel?
Citera
2017-04-10, 19:56
Medlem
det.sociala.arvets avatar
Ingen som nappade när jag skrev tidigare i tråden, men flera andra har varit inne på det : Var är alla vittnesmål från de som såg hela händelseförloppet, var är vittnesmålen från det de mer eller mindre allvarligt skadade?

De döda : Vad är oddsen för att just två utländska medborgare ska dö? Den ena ironiskt nog belgisk psykolog som enligt Expressen jobbade med flyktingar. Väldigt lämpligt när GM sägs vara illegal flykting med (får man anta) psykiska problem.
Hunden: Sägs vara en adopterad hund som levt ett hårt liv i något skitland (Rumänien) och som fick leva sina sista lyckliga dagar i drömlandet, djurvänliga och toleranta Sverige.

Foliehatt? Jag tycker mycket är underligt när det gäller denna händelse.
Citera
2017-04-10, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Purpleswag
Orkar inte läsa hela tråden. Ni har säkert redan knäckt koden.

Helt uppenbart att det är en pr-kupp för att förbättra den svenska polisen rykte! Aldrig sett media slicka så mycket snutstjärt.

ja och så vill dom införa nya lagar osv...asså sånt som minskar friheten för vanliga människor. asså det är så jävla självklart vad planen är...

TSA är ju världens klockrenaste exempel....kolla vad det har utvecklats till liksom...
Senast redigerad av 89Spartan 2017-04-10 kl. 20:08.
Citera
2017-04-10, 20:32
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Eldstriden var mellan personskydd och attentatsman/män. Tror du att lastbilschauffören sköt från förarhytten. Polis hade ännu inte kommit dit. Det tog 5 minuter. Då var allt över. Skadade säkerhetsmän förs i säkerhet under sekretess.

Finns det några som helst belägg eller bevis för att det var skottlossning i området? Om du inte vill posta något i tråden går det bra med PM. Jag har läst dina inlägg i tråden och är genuint intresserad av det du påstår.

Mvh
Citera
2017-04-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Finns det några som helst belägg eller bevis för att det var skottlossning i området? Om du inte vill posta något i tråden går det bra med PM. Jag har läst dina inlägg i tråden och är genuint intresserad av det du påstår.

Mvh

Offentliga bevis finns inte med vittnen som framträtt. Massmedia rapportering finns. Polisen la tidigt ut uppgifter som de sedan dementerade.

Rykten finns, en del säkert planterade med syften. Andra just rykten. Mitt inlägg avsåg ett möjligt scenario inte en faktisk händelse.

Som anhörig till en av de allvarligt skadade har jag fått information om skottlossning som jag kommer att verifiera när jag får personkontakt med min anhörige.

Jag skickar inte PM vilket begränsar lite vad jag postar. Att du är genuint intresserad räcker inte för mig. Om du är juridiskt berättigad, part i målet, att få denna information så får du den senast när åtal väcks. Det räcker för mig. Alltefter jag kan verifiera muntlig information så kommer jag att posta detta utan att förstöra utredningen.
Citera
2017-04-10, 21:30
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Eftersom Två ryska pojkar på kort tid, en i Norge och en i Sverige så kanske det är såsom Ryssland gjorde mot Ukraina. De kör in lite terror i landet. Skapar osäkert. Hets. Hat.

Nästa steg var att köra in ryska soldater ut klädda till ukrainska som startade ett krig mot ryssarna.

Finns många exempel på hur stater attackerar sin egna befolkning eller attackerar från moståndsrörelsen för att skapa opinion i landet för "hårdare tag" och stödjer högerextremism.

Så vem vet. Pojkarna kanske är utsända från ett land i öster? ...

Utveckla gärna, du skriver som en kratta. Ser att du är inne på Putin-spåret även i den här tråden.

Mvh
Citera
2017-04-10, 21:34
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Offentliga bevis finns inte med vittnen som framträtt. Massmedia rapportering finns. Polisen la tidigt ut uppgifter som de sedan dementerade.

Rykten finns, en del säkert planterade med syften. Andra just rykten. Mitt inlägg avsåg ett möjligt scenario inte en faktisk händelse.

Som anhörig till en av de allvarligt skadade har jag fått information om skottlossning som jag kommer att verifiera när jag får personkontakt med min anhörige.

Jag skickar inte PM vilket begränsar lite vad jag postar. Att du är genuint intresserad räcker inte för mig. Om du är juridiskt berättigad, part i målet, att få denna information så får du den senast när åtal väcks. Det räcker för mig. Alltefter jag kan verifiera muntlig information så kommer jag att posta detta utan att förstöra utredningen.

Eeh, givetvis är jag inte "juridiskt berättigad". Efter att ha läst detta så inser jag att jag inte fattat vad du menat med dina tidigare inlägg. Hypotetiskt scenario alltså? Inte att din anhöriga är någon form av huvudperson i detta? Utsatt för tidigare mordförsök? Livvakter som ingriper med skottlossning som följd?

Mvh
Citera
2017-04-10, 21:48
Medlem
Citat:
Eeh, givetvis är jag inte "juridiskt berättigad". Efter att ha läst detta så inser jag att jag inte fattat vad du menat med dina tidigare inlägg. Hypotetiskt scenario alltså? Inte att din anhöriga är någon form av huvudperson i detta? Utsatt för tidigare mordförsök? Livvakter som ingriper med skottlossning som följd?

Mvh

Du har uppfattar både rätt och fel. Det hypotetiska scenariot var ett pedagogiskt svar till en hur det skulle kunnat ha gått till.

Min anhörige har livvaktsskydd och har varit utsatt för attentat tidigare och kan mycket väl ha varit målet för attacken. SÄPO vet detta mycket väl även om Ygeman och Eliasson pekar med hela handen i annan riktning.

För mig är det inte en nödvändighet att känna till en efterföljande skottlossning.

Det viktiga är att min anhörige skyddades och livräddades så att vi kan träffas igen.

Genom att min anhörige också har amerikanskt medborgarskap så kommer FBI att söka lagföra gärningsmännen. Vart de än beger sig och hur länge de än försöker hålla sig undan. Ett helt annat tänk än Sveriges rättsväsende.
Citera
2017-04-10, 21:55
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Du har uppfattar både rätt och fel. Det hypotetiska scenariot var ett pedagogiskt svar till en hur det skulle kunnat ha gått till.

Min anhörige har livvaktsskydd och har varit utsatt för attentat tidigare och kan mycket väl ha varit målet för attacken. SÄPO vet detta mycket väl även om Ygeman och Eliasson pekar med hela handen i annan riktning.

För mig är det inte en nödvändighet att känna till en efterföljande skottlossning.

Det viktiga är att min anhörige skyddades och livräddades så att vi kan träffas igen.

Genom att min anhörige också har amerikanskt medborgarskap så kommer FBI att söka lagföra gärningsmännen. Vart de än beger sig och hur länge de än försöker hålla sig undan. Ett helt annat tänk än Sveriges rättsväsende.

Törs jag fråga hur han blev skadad? Blev han träffad av lastbilen , fallskada vid undkommande eller något annat?

Hoppas verkligen att FBI tar tag i sanningen och och lägger ut den. Om dessa spekulationer stämmer så behöver vi hjälp utifrån om vi ska ha någon som helst chans att få höra sanningen. FBI har ju iaf läckor om nu myndigheterna skulle lägga locket på även där.

Mvh
Senast redigerad av HanSomForsvann 2017-04-10 kl. 22:00.
Citera
2017-04-10, 22:00
Medlem
Citat:
Törs jag fråga hur han blev skadad? Blev han träffad av lastbilen , fallskada vid undkommande eller något annat?

Mvh

Jag vet inte mer än att det var allvarlig skada och intensivvård. Två av fyra lämnat intensivvård men jag har inte fått reda på att min anhörige skulle ha lämnat. Oförändrat alltså. Väntar på telefonsamtal.
Citera
2017-04-10, 22:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag vet inte mer än att det var allvarlig skada och intensivvård. Två av fyra lämnat intensivvård men jag har inte fått reda på att min anhörige skulle ha lämnat. Oförändrat alltså. Väntar på telefonsamtal.

Men för helvete om det är en anhörig borde du veta mer, rent påhittat trams för att få uppmärksamhet när du inte har någon fakta kring händelsen. Samma dravel ojoj sitter på information, jo det är en kospiration av staten, Putin eller Mollgan.

Inte ett skit presenterar ni, allt som går att belägga med fakta erfarenhet mm är något suspekt och hjälper inte det så flyttarna ni målstoplparna för att belägga att ni är obildade stolpskott!

Vänta inte på telefonsamtal, ring 112 och be om psyket!
Citera
2017-04-10, 22:34
Medlem
Försvarsmakten & Rekryteringsmyndigheten lanserar kampanj precis samma dag som Terrordådet. Slump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in