Citat:
Ursprungligen postat av
kinky_M
Det enda spelet har gemensamt med Diablo 2(världens bästa arpg!) är namnet. Det är verkligen ingen förbättring eller fortsättning på spelet. Som tur är finns Grim Dawn som är allt som Diablo 3 borde varit.
Kunde nog inte bli annat eftersom de som gjorde D2 slutat på Blizzard och Blizzard North inte finns längre.
Som du skriver är det inte Blizzard North som utvecklat spelet. Jay Wilsons vision var inte bra nog och slutprodukten som släpptes 2012 var som ett slags beta test utan flera spelelement man hade fått se tidigare under utvecklingen av spelet. Demon som uppvisades Blizzcon 2008 såg riktigt lovande ut , det var spelet man längtade efter men som aldrig riktigt släpptes. Spolar man fram i tiden så är Reaper of souls egentligen inte ett dåligt spel i sig men har helt förlorat konceptet, det är inte Diablo längre utan ett slags action konsol spel med horribel itemization. Personligen tycker jag inte Grim Dawn är något särskilt, en 6 av 10 får det. Klasserna känns ointressanta m.m.. Ett litet förtryckt hopp inom mig väntar fortfarande på ett arpg som är värdigt D2 men det känns hopplöst numera, Path of exile som många lovordar anser jag vara otroligt överskattat, saknar helt den rätta ''känslan'' och atmosfären. Det arpg som nog påminner mest om D2 om man bortser från den tecknade grafiken är nog Torchlight.
Starcraft får sig en remaster snart så kanske vågar man hoppas på en liknande behandling med D2? Det hade jag sett fram emot.