2017-04-10, 05:07
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Ja, det vet jag. Men visste dock inte hur länge det brukar hålla igång. Vart ser man sådant?

Finns ingen fast tid. Säsong 9 var 6 januari till 17 mars.
Citera
2017-04-10, 05:49
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ja, det vet jag. Men visste dock inte hur länge det brukar hålla igång. Vart ser man sådant?

Brukar vara 3 månader, ungefär. Slutdatum verkar Blizzard fortfarande bestämma.
Citera
2017-04-10, 20:20
Medlem
kinky_Ms avatar
Det enda spelet har gemensamt med Diablo 2(världens bästa arpg!) är namnet. Det är verkligen ingen förbättring eller fortsättning på spelet. Som tur är finns Grim Dawn som är allt som Diablo 3 borde varit.
Kunde nog inte bli annat eftersom de som gjorde D2 slutat på Blizzard och Blizzard North inte finns längre.
Citera
2017-04-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Det enda spelet har gemensamt med Diablo 2(världens bästa arpg!) är namnet. Det är verkligen ingen förbättring eller fortsättning på spelet. Som tur är finns Grim Dawn som är allt som Diablo 3 borde varit.
Kunde nog inte bli annat eftersom de som gjorde D2 slutat på Blizzard och Blizzard North inte finns längre.
Skulle rekommendera Path of Exile om du söker en uppföljare till D2.
Citera
2017-04-12, 00:11
Medlem
Loxuss avatar
Enda primal jag fått i säsongen är en jävla Sword of Ill Will... -.-
Citera
2017-04-13, 01:30
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Enda primal jag fått i säsongen är en jävla Sword of Ill Will... -.-

Vad är primal för nånting?
Citera
2017-04-13, 09:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Vad är primal för nånting?

Är en ancient legendary/set item rollad med max stats.

Nytt för den här patchen.

Citat:
Primal Ancient Items

Legendary and Set items will now have a chance to roll as Primal Ancient
These items are much more rare than Ancient items and have perfect Ancient-level stats on all affixes, including the item’s Legendary Power

Note: Primal Ancients will only begin dropping after a character on the player’s account has reached Greater Rift 70 Solo
There are separate unlocks for normal and Hardcore characters, as well as Seasonal and non-Seasonal characters

The stats on these items will be tailored to the character class you are playing when the item first drops
Primal Ancient items salvage into 15 Forgotten Souls
Citera
2017-04-13, 17:40
Medlem
kinky_Ms avatar
Alla skills för necromancern:
https://www.diabloii.net/blog/comments/diablo-3-necromancer-skill-overview
Citera
2017-04-19, 17:51
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Har trevande börjat spela Diablo igen. Spelat lite på min HC DH och har nu nått 45 greater rift med turrets, tips på att någorlunda snabbt (om det ens går) avancera fortare? Får mycket sällan uppgraderingar...

Gör mig ett försök med den nya säsongen också, med en crusader. Vad är snabbaste sättet att levla? Bara bounties och rifts eller?
Citera
2017-04-22, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat

Gör mig ett försök med den nya säsongen också, med en crusader. Vad är snabbaste sättet att levla? Bara bounties och rifts eller?
Bounties är främst till för att fara material för reforg items alternativt skaffa vita/blåa/gula material.
Rifts är bra för leveling om du kan klara en rift på 4-7 minuter (idealet för speedruns). Greater rift är också bra om du vill uppgradera gems tillsammans med leveling..
Citera
2017-04-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Som du skriver är det inte Blizzard North som utvecklat spelet. Jay Wilsons vision var inte bra nog och slutprodukten som släpptes 2012 var som ett slags beta test utan flera spelelement man hade fått se tidigare under utvecklingen av spelet. Demon som uppvisades Blizzcon 2008 såg riktigt lovande ut , det var spelet man längtade efter men som aldrig riktigt släpptes. Spolar man fram i tiden så är Reaper of souls egentligen inte ett dåligt spel i sig men har helt förlorat konceptet, det är inte Diablo längre utan ett slags action konsol spel med horribel itemization. Personligen tycker jag inte Grim Dawn är något särskilt, en 6 av 10 får det. Klasserna känns ointressanta m.m.. Ett litet förtryckt hopp inom mig väntar fortfarande på ett arpg som är värdigt D2 men det känns hopplöst numera, Path of exile som många lovordar anser jag vara otroligt överskattat, saknar helt den rätta ''känslan'' och atmosfären. Det arpg som nog påminner mest om D2 om man bortser från den tecknade grafiken är nog Torchlight.

Starcraft får sig en remaster snart så kanske vågar man hoppas på en liknande behandling med D2? Det hade jag sett fram emot.
Citera
2017-04-23, 16:46
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Som du skriver är det inte Blizzard North som utvecklat spelet. Jay Wilsons vision var inte bra nog och slutprodukten som släpptes 2012 var som ett slags beta test utan flera spelelement man hade fått se tidigare under utvecklingen av spelet. Demon som uppvisades Blizzcon 2008 såg riktigt lovande ut , det var spelet man längtade efter men som aldrig riktigt släpptes. Spolar man fram i tiden så är Reaper of souls egentligen inte ett dåligt spel i sig men har helt förlorat konceptet, det är inte Diablo längre utan ett slags action konsol spel med horribel itemization. Personligen tycker jag inte Grim Dawn är något särskilt, en 6 av 10 får det. Klasserna känns ointressanta m.m.. Ett litet förtryckt hopp inom mig väntar fortfarande på ett arpg som är värdigt D2 men det känns hopplöst numera, Path of exile som många lovordar anser jag vara otroligt överskattat, saknar helt den rätta ''känslan'' och atmosfären. Det arpg som nog påminner mest om D2 om man bortser från den tecknade grafiken är nog Torchlight.

Starcraft får sig en remaster snart så kanske vågar man hoppas på en liknande behandling med D2? Det hade jag sett fram emot.

Titan Quest tycker jag man kan nämna också. Dom har börjat jobba på det igen: http://store.steampowered.com/app/475150/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in