2017-04-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Så om jag ringer till dig efter att jag begått ett terrorbrott, hur kan det göra dig misstänkt? De måste ju ändå finnas mer för att bli gripen? Eller? Är det så lätt att bli gripen? Kanske man ska snatta eller sno något och ringa sin ovän så den också åker dit.

Är du dum på riktigt eller låtsas du bara?
Citera
2017-04-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Så om jag ringer till dig efter att jag begått ett terrorbrott, hur kan det göra dig misstänkt? De måste ju ändå finnas mer för att bli gripen? Eller? Är det så lätt att bli gripen? Kanske man ska snatta eller sno något och ringa sin ovän så den också åker dit.

Finns massor motsvarande exempel. Om en tjej blir mördad kommer pojkvännen kallas in på förhör och vara något sånär misstänkt fram tills dess att man hittat något som stödjer det ena eller det andra.
Citera
2017-04-10, 13:54
Medlem
autostoperkas avatar
För er som inte fattar vilken mirakel är att inte fler blev skadade, här visas hela sträckan

Citat:
Den här vägen körde lastbilen innan den kraschade in i Åhléns. Följ med när Metro går längs Drottninggatan tre dygn senare.
https://www.facebook.com/MetroSverige/videos/1868168473400792/
Citera
2017-04-10, 13:54
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
"Ingen är illegal!" sägs det.

Jag tror att många svenskar inte förstått riskerna med att ha 12 000 tickande bomber på fri fot i samhället. Som Åkesson säger, någon borde ställas till svars för detta.

Säger ju sig själv att detta är orimliga siffror. Det här är ju alla som fått avslag och inte sagt. "Hej jag åker någon annan stans". Det betyder ju inte att de finns här i landet. Om man nu kan räkna dem så exakt är det ju inte några större problem att plocka upp dem. Det faller ju på sin egen orimlighet. Sätter man igång sin hjärna så fattar man ju det. Men tyvärr finns det ju folk här som aldrig lyckats få igång den.
Citera
2017-04-10, 13:56
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Han hade väl med säg nåt brännbart typ bransbomb (som han brann sig på själv) för att förstöra lastbilen , och även förstöra bevis som hans DNA och fingeravtryck. Han hade väl tänkt åka längre så att han kunde göra det senare.

Men bomben kunde ju vart för annat mål. Ligger riksdagen framåt?
De har inte fått den färdiga analysen vad det faktiskt var han hade med sig.

Riksdagen känns som en ganska orimlig tes då den ligger en ganska bra bit bort om du ska köra som en tokstolle.
Citera
2017-04-10, 13:57
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
kikade för skoj skull hur många sidor som blev skrivet i trollhättan-tråden och denna tråd har redan gått om hela den trådens antal sidor bara på typ en helg
Typen av attack skiljer sig ganska grovt skulle jag vilja påstå. Däremot finns det nog rent generellt ett mindre intresse för terrordåd begångna av nazister.
Citera
2017-04-10, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
Är du dum på riktigt eller låtsas du bara?

Hur menar du? Det jag menar är att man kan väl inte bli misstänkt för att någon ringer? Alla svarar väl när det ringer
Citera
2017-04-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han uppfyllde villkoren medan han jobbade. Han var då asylsökande och hade styrkt sin identitet i och med att han visat upp sitt pass.

Du fortsätter att bestämt hävda att han var asylsökande. Är din bästa källa fortfarande att dom har sagt det på radion?
Har själv hört flera ggr på radion hur de har betonat att det inte (pga sekretess) är känt vilken sorts uppehållstillståndsärende som han hade hos MIG.

Det återstår väl alltså att se hur det förhåller sig med detta, det lär förr el senare framkomma.
Citera
2017-04-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Säger ju sig själv att detta är orimliga siffror. Det här är ju alla som fått avslag och inte sagt. "Hej jag åker någon annan stans". Det betyder ju inte att de finns här i landet. Om man nu kan räkna dem så exakt är det ju inte några större problem att plocka upp dem.

Jo, det blir svårigheter att plocka in dom när de, så fort de blir nekade asyl, sticker till okänd adress. HUR ska polisen ha möjlighet att försöka spåra 10 000 rymlingar som lägger sig under radarn och inte gör nåt väsen av sig?
Citera
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScalyWriter
För er som undrar varför Dan Eliasson inte var med igår på pressträffen, så kan det förklaras med att han tyckte att det var viktigare att vara med på partikongressen för Socialdemokraterna.
Han var med på pressträffen på både fredagen och lördagen men uteblev från söndagen.

Är det rimligt att rikspolischefen ens deltar på en partikongress för en av riksdagens partier?

Nej det tycker inte jag. Han ska vara politiskt neutral kan man ju tycka. Men det vet vi ju att han inte är med tanke på dom uttalanden han har gjort om både SD och Jimmy Åkesson
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
De har inte fått den färdiga analysen vad det faktiskt var han hade med sig.

Riksdagen känns som en ganska orimlig tes då den ligger en ganska bra bit bort om du ska köra som en tokstolle.

Det var presskonferens nyligen på tv4play. Polischefen sa typ "inte en traditionell bomb". Men det har ju stått källor som sagt spikar och sånt i nån tidning.

Men korrekt. Analysen var inte klar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Säger ju sig själv att detta är orimliga siffror. Det här är ju alla som fått avslag och inte sagt. "Hej jag åker någon annan stans". Det betyder ju inte att de finns här i landet. Om man nu kan räkna dem så exakt är det ju inte några större problem att plocka upp dem. Det faller ju på sin egen orimlighet. Sätter man igång sin hjärna så fattar man ju det. Men tyvärr finns det ju folk här som aldrig lyckats få igång den.

Samtidigt är det 33 personer om dagen i 365 dagar som ska hämtas och sättas på ett plan till sina länder de lämnat. Några kanske måste få eskort av säkerhetspersonal. Det måste vara ett polisjobb då det kan föreligga risk att de inte snällt följer med. De du inte hämtar idag kan begå ett brott imorgon.

Allt faller på sin orimlighet i tid och antal poliser som inte skulle få göra annat dygnet runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in