2017-04-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men den här chatten, känns den inte lite väl tillrättalagd? Någon som sett mer exakt när den kom ut? Läste den här på FB någon gång under em/kväll igår om jag inte minns fel och då fanns ju all info som står i chatten ute redan? Vad är politonline.ru för typ av site?
så här ska länken se ut
http://www.politonline.ru/
jag vet inte vad det är för något, men säkert finns det någon medlem som kan berätta mer
Citera
2017-04-10, 12:29
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast hur kan han veta att människor som är slumpmässigt valda på en gågata i en stad inte delar på hans syn?
Det kan han såklart inte. Men om en rättrogen muslim stryker med så kommer hon ju till himlen, hon hälsas kanske till och med som en martyr. Det finns till och med religösa lärda som predikar att muslimer som lever bland fienden gör det i egenskap av mänskliga sköldar, och sådan etisk utpressning ska ingen god jihadist bry sitt lilla huvud med.

I en rent statistisk mening så delar få människor, inklusive muslimer, IS syn på rätt och fel och guds påbud. Hade han dödat en shia-muslim så hade hon sorterats in under kategorin otrogen hund lika raskt som alla andra.
Citera
2017-04-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Men de lär väl inte få sitta med dessa "vanligt kriminella" individer eller hur?
Svårt att säga. Jag hoppas det. Var ska han annars sättas? Finns ju ingen bunker just för terrorister. Vi har specialavdelningar för sexförbrytare, pedofiler etc. Men inte för terrorister.
Citera
2017-04-10, 12:35
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag skulle ha sagt om det hade handlat om mina närmaste, men en tyst minut skulle inte ha tröstat mig nämnvärt. Inte några tal eller sång heller och absolut inte att politiker skulle ha hållit varandra i armkrok och sagt att "tillsammans" vinner vi över detta.

Detta skådespeleri där kungen, statsministern, politiker och kändisar yttrar sig SAMTIDIGT som alla skriker att gränserna måste vara vidöppna OCH att det är en kränkning utan dess like att kolla ID på vissa i tunnelbanan för att hitta illegala invandrare bland resenärerna.

Jag kan säga att jag snarare skulle ha blivit ännu argare.

Poöngen är väl att det värsta som kan hända diktaturer och extremister är att västvärlden har en bra kontakt med muslimska länder och att vi integreras. Där med inte sagt att Sverige kan ha en tydligare invandringspolitik. Hade väl tex varit bra om vuxna män sökte asyl från sitt hemland?
Citera
2017-04-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
så här ska länken se ut
http://www.politonline.ru/
jag vet inte vad det är för något, men säkert finns det någon medlem som kan berätta mer

Pro-Kreml sägs det och det är säkert sant, så det kräver sin man att rätt värdera vad de säger.
Det verkar som om det här utdraget först visades av sign Batuta i inlägg 6750, (FB) Lastbil har kört in i folkmassa på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07)
Citera
2017-04-10, 12:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Pressträff kl 13.15

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Presstraff-klockan-13-mandag-10-april/

Kommer nog livesändas i valfri media.

//
Tillslag i Solna
http://www.expressen.se/nyheter/polistillslag-i-lokal--med-bombhundar/
Citera
2017-04-10, 12:54
Medlem
Citat:
Fast hur kan han veta att människor som är slumpmässigt valda på en gågata i en stad inte delar på hans syn?

Denna man var utvisad och arg. Han gjorde detta säkerligen och kom i efterhand på att han kunde "få något för det" genom att påstå att han har IS-sympatier. Jag menar att det inte var mer än ilska. Det syns tydligt. Bland annat genom det du skriver. Det är en efterhandskonstruktion.
Citera
2017-04-10, 12:59
Medlem
jimmythegents avatar
Har inte haft möjlighet att läsa igenom hela tråden om flera funderat på samma sak? Men är det bara en slump att både Piketen och Nationella Insatsstyrkan hade så otroligt kort inställelsetid efter att detta terrordåd inträffat. Kan man ha haft en indikering på att något var på gång men inte vetat riktigt vad och var men ändå låg i beredskap för att? Bara en fundering.

Sedan kan man ju undra om Stefan Lövén är synsk eftersom han plockade bort Alice Bah Kunke och hennes departement från ansvaret mot våldsbejakande extremism. Hade ju onekligen varit intressant att höra henne förklara vad som hänt i och med attacken
Citera
2017-04-10, 13:00
Medlem
Har vi ingen info på kvinnan från Uddevalla?
Citera
2017-04-10, 13:01
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nu tycker jag att detta börja gå till en överdrift, 4 personer har dött o de ska hållas tyst minut i regeringen snart. Det har dött fler i trafikolyckor men inte planterar man blommor på Sergels torg för det.
Heja Sverigedemokraterna.

Fattar du inte att detta är ett angrepp på hela Sverige?
Hoppas inte att du har eller får en framstående position inom SD med dina åsikter
Citera
2017-04-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag föreslår att du gör det själv. För han fyller inte villkoren.
Han uppfyllde villkoren medan han jobbade. Han var då asylsökande och hade styrkt sin identitet i och med att han visat upp sitt pass.
Citera
2017-04-10, 13:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han uppfyllde villkoren medan han jobbade. Han var då asylsökande och hade styrkt sin identitet i och med att han visat upp sitt pass.
Nej, det gjorde han inte. Hade han haft arbetstillstånd hade det framgått...

Dessutom - vilken arbetsgivare menar du skulle ha haft honom anställd på 12 månader..

Du är tomte som fantiserar vilt som vanligt.

Krav för arbetstillstånd för dig som har fått avslag på din ansökan om asyl

För att få arbetstillstånd ska

din ansökan om arbetstillstånd ha kommit in till Migrationsverket senast två veckor (14 dagar) efter att beslutet på din ansökan om asyl har börjat gälla (fått laga kraft)
du ha ett giltigt pass
du ha haft AT-UND under tiden du har varit asylsökande
du ha varit anställd de senaste fyra månaderna
du ha ett erbjudande om arbete hos samma arbetsgivare i minst tolv månader till
anställningsvillkoren i ditt anställningserbjudande vara minst i nivå med svenska kollektivavtal eller vad som är brukligt inom branschen eller yrket i Sverige. I anställningsvillkoren ingår förutom lön även sjukförsäkring, livförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada och tjänstepensionsförsäkring. Kraven måste ha varit uppfyllda under de senaste fyra månaderna av din anställning
du som arbetar deltid ha arbetat i en sådan omfattning att deltidstjänsten motsvara kollektivavtalsenlig lön inom ditt yrke samt uppgå till minst 13 000 kronor i månaden före skatt. Kraven gäller även fyra månader bakåt i tiden.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Arbeta-i-Sverige/Anstalld/Du-som-redan-ar-i-Sverige/Asylsokande-som-fatt-arbete.html

Tomta vidare nu -- orkar inte slösa energi på ditt bogus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in