2017-04-10, 13:42
Medlem
Så den andre mannen som är misstänkt på den svagare graden, hittade man genom Akilovs telefon. Så bara för att man pratat m honom så kan man bli misstänkt eller är det sms av typen fan vad bra eller rentav instruktioner typ kör dig och gör så?
Citera
2017-04-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Jag märkte det. Vad var svaret då?
Jag hann tyvärr inte gå över i tid.....Buffrade under 10 sekunder, så det var ett kortfattat svar.
Jag hann höra "Jag kommenterar inte......"
Citera
2017-04-10, 13:43
Medlem
Zneds avatar
Lastbilsföraren skulle utvisas ur landet. Eftersom utvisningen inte gick att utföra drev han omkring.

Eftersom det nu har bevisats att dessa människor kan vara mycket farliga får man väl bygga interneringsläger i ex. norra Norrland. Där kan de sy postsäckar och snida träskedar.

Lägren kan vara plcerade på stora myrar och dylika.
Citera
2017-04-10, 13:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Notera nu att TV4 gick ifrån sändningen långt innan den var slut för att en journalist frågade vad Rikspolischefen tyckte om att polischefen i Göteborg, Erik Nord, uttryckte att han ansåg att man bör dra in uppehållstillstånden för asylansökare som uppvisar stöd gentemot våldsbejakande islamism.

SVT fortsatte dock sända hela presskonferensen(alltså ca 15 miunter till...)
Samtidigt som TV4 valde att spela upp gammalt material under samma tidsperiod.

Snyggt.

Räkna med att mer kommer höras från Erik Nord.
Hans område har otroligt mycket erfarenhet, och därtill vettiga åtgärdsförslag. Han har stor uppbackning, både från kollegor och lokalpolitiker, såväl som lokalmedia.
Citera
2017-04-10, 13:44
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythknaeckarn
Nordiska Motståndsrörelsen, NMR, är väl mest framträdande idag. Sen är väl Nordfront någon sorts samlingspunkt på webben för diverse nazistiska element.
Nordfront är NMR:s egna hemsida, eller hur man vill uttrycka det.
Citera
2017-04-10, 13:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Så den andre mannen som är misstänkt på den svagare graden, hittade man genom Akilovs telefon. Så bara för att man pratat m honom så kan man bli misstänkt eller är det sms av typen fan vad bra eller rentav instruktioner typ kör dig och gör så?

Det är ju helt rätt att misstänka om det är så att Akilov en eller flera gånger nära inpå ringt och pratat med ett visst telefonnummer. Det kan vara helt irrelevant men det kan också vara medhjälp. Innan man vet är det ju den lägre misstankegraden.

Eliasson är ju jävligt darrig på PK. Ena stunden säger han att de inte kommer att säga någonting om denne man för att sekunderna senare lämna ena uppgiften efter den andra.
Citera
2017-04-10, 13:50
Medlem
De sa terro kan hända vart som helstm en jag tror knappast på tuvalu. det bor bara 10 000 pers där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det är ju helt rätt att misstänka om det är så att Akilov en eller flera gånger nära inpå ringt och pratat med ett visst telefonnummer. Det kan vara helt irrelevant men det kan också vara medhjälp. Innan man vet är det ju den lägre misstankegraden.

Eliasson är ju jävligt darrig på PK. Ena stunden säger han att de inte kommer att säga någonting om denne man för att sekunderna senare lämna ena uppgiften efter den andra.
Så om jag ringer till dig efter att jag begått ett terrorbrott, hur kan det göra dig misstänkt? De måste ju ändå finnas mer för att bli gripen? Eller? Är det så lätt att bli gripen? Kanske man ska snatta eller sno något och ringa sin ovän så den också åker dit.
Citera
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Han kommer få fängelse och han kommer sitta tills han dör.

Var inte så säker på det!
Citera
2017-04-10, 13:51
Medlem
absolut-justices avatar
Sett i backspegeln (ursäkta uttrycket) så var det tack vare 2 vittnen som polisen fick fast honom.
Strategin att stänga ner hela stan i ett taffligt försök att få fast honom var ett totalt fiasko. Att det sen gick bättre gällande själva åtgärderna efter terrorbrottet var tack vare att deras storövning precis hade avslutats så att alla fanns kvar i stan.

Jag har startat en tråd om ett förslag att motverka denna typ av terror på ett ganska enkelt sätt, som av en del kanske inte anses vara politiskt korrekt, men nu måste vi ta tag i denna skit själva då våra politiker helt kört i diket (eller rätt in i Åhlens-beroende hur man ser på den saken)

Förslaget heter Lex Akilov, finns här: (FB) Medborgarförslag Lex Akilov: lägg ut alla efterlysningar öppet på nätet.
Sväng gärna förbi med synpunkter....
Citera
2017-04-10, 13:51
Medlem
Han hade väl med säg nåt brännbart typ bransbomb (som han brann sig på själv) för att förstöra lastbilen , och även förstöra bevis som hans DNA och fingeravtryck. Han hade väl tänkt åka längre så att han kunde göra det senare.

Men bomben kunde ju vart för annat mål. Ligger riksdagen framåt?
Citera
2017-04-10, 13:52
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
De sa terro kan hända vart som helstm en jag tror knappast på tuvalu. det bor bara 10 000 pers där
De sa att högre riskområden var metropolerna, alltså Stockholm, Göteborg och Malmö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in