Citat:
Ursprungligen postat av
sadusteneller
Tack!
Har även sett en del snack angående vilken courageklass är bäst?
Avanza mini har jag hört men varför just denna?
Avanza mini passar dig som gör affärer under 15 600 kronor per order. Du betalar då 1 krona per order om ordern är under 400 kronor och på ordrar över 400 kronor betalar du 0,25 % i courtage. Dessa priser gäller på Stockholmsbörsen och First North. För mer information kan du kika här:
https://avanza.se/vart-utbud/prislista/handel-sverige.html
Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Det beror på de avtal vi har för att visa terminen på sajten. Dessvärre innebär det en stor kostnad att visa terminen i realtid. Går att se i Infront Online Trader om du har en tilläggstjänst. Mer info om Infront hittar du här:
https://avanza.se/vart-utbud/pro/traderprogram/infront.html
DAX går dessvärre inte att se i realtid varken på sajten eller i Infront.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaxDL
Skulle vara jätte tacksam för lite specifik info
1. Jag behöver använda ett enklick sälj/köp för daytrading. Måste jag köpa paketet Infront för 1k/månad för detta, eller finns det andra billigare lösningar.
2. Vad för typ av binds bör man ha, och hur ställer man in dessa?
Också sett att för att köpa man kan klicka på det någon säljer i programmet, men fattar inte hur man köper en viss mängd när man klickar på denna sälj rektangel som dyker upp.
3. Sen finns det en annan metod att köpa, att skriva in värdet man vill köpa det för? Och sen klicka köp i programmet. Hur ser man i programmet om köpet gått igenom.
4. Jag har sett att man ska kunna se hur candlestick symbolerna i grafen kan växa/minska när folk satsar pengar i realtid. Finns denna funktion i Infront, eller behöver man något annat program för det. (Såg denna funktion i annat program, där såg man inte enbart de vanliga ljusen som gick upp och ner i kurvan, utan varje ljus blev större eller mindre innan dom stabiliserades).
5. Scanners, kan man lägga in det i infront programmet? Jag tror jag kommer behöva detta (hittar aktier med en viss roi).
Mvh
1. För att komma åt den funktionen behöver du ett tilläggspaket som heter ClickTrading i Infront.
2. Är osäker på vad du menar med binds. Är du säker på att det är i Infront som du har fått informationen om rektangeln?
3. Ja, det går bra att göra vanliga köp som på sajten via Infront. Du kan även få notis och se avslutet i en separat ruta.
4. Det här går tyvärr inte, candlesticks finns men visas inte rent visuellt på det sätt som du beskriver.
5. Menar du möjligtvis screener? Det finns på vår sajt men inte via infront.
Hör av dig om du har fler frågor!
/Florence, Avanza