2017-04-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
En statsminister som är så oansvarig och omogen som Reinfeldt var i den stunden vill man inte riskera att få igen.
Därför är det bra att Åkesson aldrig kan bli statsminister.
Citera
2017-04-09, 23:19
Medlem
Per.GW.Leifssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det funkar inte så. Uzbekistan inför bara visumtvång. Inga flygbolag kommer flyga rutten med den som saknar visum eftersom i så fall väntar dryga böter och portning från Uzbekistanskt luftrum. Plus att de behåller flygplanen och dess besättning. Naiva drömmare som du fattar inte hur verkligheten ser ut. Ni fantiserar om fallskärmar, båtar och annat trams.

Visumtvång? För sina egna medborgare????
Citera
2017-04-09, 23:24
Medlem
Alla dessa synpunkter på SD.....

Vi har en demokrati i Sverige (jovisst den kan ifrågasättas) och SD har nästan en 5-del av rösterna, närmare 20%.

Jag vurmar inte särskilt mycket för det partiet, men för fan, folkets röst gäller i en DEMOKRATI. Om vi glömmer bort det är vi förlorade, då blir det Ryssland här.

Jag vill nu ha räfst- och rättarting bland politiker, men framförallt bland skatteavlönade svenska tjänstemän/kvinnor som inte gör sitt jobb. Migrationsverket. Polisen. SÄPO.

Hur jävla många statliga och kommunala idioter sitter och fipplar med sina mobiler på arbetstid istället för att göra sitt jobb? Och jag blir helt jävla skogstokig när jag tänker på att det är jag som betalar deras löner.

En halv miljon personer, eller en hel?
Citera
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det pekas ut en person inom S men i SD har ju i princip alla i ledande ställning varit förknippade med korruption. Kan tänka mig hur ni skulle rosta Åkesson Ekrot Karlsson med fler om de vore sossar. men nu gullar ni "stolta" SD-nätfegisar istället med dom.

SDs bakgrund är som den är de kommer aldrig bli av med Nasse-stämpeln och därmed aldrig kunna bli rumsrena.

Media har lagt ner sin rasiststämpeljakt på SD och istället gått korruptionsspåret. Mycket kan vara sant men det är just såna som du som gör att vänstern håller på att gå under. Ni fokuserar inte på det som är viktigt utan håller på med en massa jävla trams hela jävla tiden
Citera
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.GW.Leifsson
Visumtvång? För sina egna medborgare????
De illegala vägrar att samarbeta med att bevisa sin identitet. De säger att de är ex uzbeker men om de skickas hem så vägrar de att bevisa detta och därmed ges de inte visum. Det handlar alltså inte om att ex Uzbekistan vägrar ta emot egna medborgare, det handlar om att den som utvisas vägrar att samarbeta att bevisa att denne uzbekier.

Därtill kommer alla de länder, tex Iran och Marocko, som vägrar ta emot sina utvisade medborgare eftersom de har grundlagar som säger att ingen ska kunna tvingas resa in i deras länder oavsett medborgarskap. Dvs om en ex iranier inte vill åka tillbaka till Iran så behöver han inte eftersom Iran vägrar ta emot den som tvingas återvända, de tar endast sina egna medborgare om de frivilligt återvänder.
Citera
2017-04-09, 23:25
Medlem
Citat:
Det pekas ut en person inom S men i SD har ju i princip alla i ledande ställning varit förknippade med korruption. Kan tänka mig hur ni skulle rosta Åkesson Ekrot Karlsson med fler om de vore sossar. men nu gullar ni "stolta" SD-nätfegisar istället med dom.

SDs bakgrund är som den är de kommer aldrig bli av med Nasse-stämpeln och därmed aldrig kunna bli rumsrena.

I DIN värld ja.
Om du inte har märkt det så är inte alla lika inskränkta som dig utan tittar faktiskt på vad SD står för idag och skiter i vart de kommer ifrån och de växer så det knakar, det finns nämligen fortfarande folk med självbevarelsedrift även i Sverige.

Jag rostar alla politiker som är idioter, oavsett SD eller andra partier men jag fattar att det finns avarter hos alla partier och så länge de rensas ut så är jag nöjd. Lustigt att du drar hela SD över en kam för att det finns idioter där men hatar alla som drar alla muslimer över en kam för att det finns idioter som med flit dödar oskyldiga människor där. Silar mygg och sväljer elefanter?

Är det inte med handen på hjärtat, bättre att ha en taskig bakgrund och ha skärpt till sig och blivit vettig idag än att vara totalt hjärntvättad idag och bidra till sitt eget folks undergång men ha en bra bakgrund (vilket nu sossarna inte har då men för diskussionens skull)?!

Nä nu ska jag nanna, sov gott och dröm inte för hemska mardrömmar om SD, det finns värre monster där ute och en dag när fronten på en lastbil träffar dig eller en anhörig till dig så kanske du också fattar att rosen du ritade på moskén inte hjälpte så jävla mycket.

Sov gott!
Citera
2017-04-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Vi har en demokrati i Sverige (jovisst den kan ifrågasättas) och SD har nästan en 5-del av rösterna, närmare 20%.

Jag vurmar inte särskilt mycket för det partiet, men för fan, folkets röst gäller i en DEMOKRATI. Om vi glömmer bort det är vi förlorade, då blir det Ryssland här.

Jag vill nu ha räfst- och rättarting bland politiker, men framförallt bland skatteavlönade svenska tjänstemän/kvinnor som inte gör sitt jobb. Migrationsverket. Polisen. SÄPO.

Hur jävla många statliga och kommunala idioter sitter och fipplar med sina mobiler på arbetstid istället för att göra sitt jobb? Och jag blir helt jävla skogstokig när jag tänker på att det är jag som betalar deras löner.

En halv miljon personer, eller en hel?
inte gukdmedalj!
Senast redigerad av Nibiru2011 2017-04-09 kl. 23:29.
Citera
2017-04-09, 23:28
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Majoriteten bestämmer i en demokrati. SD hade i valet 12,86%. Detta innebär att 87,14% röstade mot rasism och fascism.
Citera
2017-04-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
I DIN värld ja.
Om du inte har märkt det så är inte alla lika inskränkta som dig utan tittar faktiskt på vad SD står för idag och skiter i vart de kommer ifrån och de växer så det knakar, det finns nämligen fortfarande folk med självbevarelsedrift även i Sverige.
De varken växer så det knakar eller har något vettigt att komma med så de är ett riktigt loser-parti. Men visst partitoppen lever ju i överflöd tack vare lättlurade väljare
Senast redigerad av Nibiru2011 2017-04-09 kl. 23:30.
Citera
2017-04-09, 23:31
Medlem
Kommer vara business as usual. Tro inte svenne banan vaknar ur sin rosa HBTQ sömn så lätt.
Man har ju trots allt fått sprida löööv på Sergels Torg och gråta av sig idag. Nån schlagerflata har spelat gitarr och sjungit en fin trudelutt på engelska. (I ett normalt land hade det varit fanmarsch, patriotiska tal och nationalhymnen för att visa enighet och patriotism i stundens allvar.)

Snart är det åter vardag och Svenne börjar fundera på viktigare saker. Hur det ska gå i Eurovision i år eller var det är trendigast att synas drickandes sin latte så här på vårkanten?

Nej fy fan, det här landet med sin mentalt uppfuckade befolkning hade förtjänat en smutsig bomb istället för en lastbil.
Citera
2017-04-09, 23:34
Medlem
Citat:
De varken växer så det knakar eller har något vettigt att komma med så de är ett riktigt loser-parti. Men visst partitoppen lever ju i överflöd tack vare lättlurade väljare

Du är antagligen bara så rädd att SD kommer få flest röster att du inte vet vad du ska ta dig till.
Citera
2017-04-09, 23:35
Medlem
Citat:
Av eller för losers? Både och?

Jag anser att det är det bästa, minst dåliga, alternativet i riksdagen, eftersom alla de andra har straffat ut sig som trolösa mot de svenska medborgarna. Sjuklövern har helt enkelt övergett vad som är svenskt och svenskars långsiktiga intressen, till förmån för ett stolligt, ihoprafsat mångfaldskoncept som är så urbota dumt att det går fan inte att beskriva. Värdegrund höjd över allt förnuft eller ifrågasättande. Vi genomlider nu en epok som mycket väl kan vara upptakten till en allvarlig drabbning mellan Statsmakt och medborgare, nationalstat och union, sekulär kristendom och islam. Ett sammelsurium av kriser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in