2017-04-09, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Har också reagerat på att det är övervägande invandrare de pratat med. Det var ett par svenskar SVT intervjuade så noll är det inte.

EU fattade väldigt snabbt ett beslut om att avskaffa Schengen. Något de länge funderat på och nu har de en anledning. Andra anledningar kan vara att man vill införa mer avlyssning av alla, mer datalagring och fler trafikkontroller. Allt riktat mot vita svenskar så klart.

Jag tror inte på false-flag ännu men det kan komma fler uppgifter som gör det troligare.

Givetvis kommer händelsen att utnyttjas av politikerna för att införa mer avlyssning av svenskar, särskilt av politiska motståndare till etablissemanget. Detta i ett läge när polisen har svårt för att lösa vanliga brott.

Däremot tror jag inte på en false flag-operation. Det verkar handla om en person som blev arg för att han skulle utvisas.
Citera
2017-04-09, 20:17
Medlem
Mikojans avatar
Och i svt agenda intervjuas en hög polischef som erkänner att man för länge sen fick in uppgifter om den muslimske mördarterroristen av invandrarverket. Men man sket i uppföljningen eftersom han bara var ett av 10 000 misstänkta terrorister i landet som man ändå inte gjorde något åt.

Fast polischefen sa det mer inlindat...
Citera
2017-04-09, 20:20
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
fick inte ett enda svar eller bevis av dig bara spekulationer.sen frågade jag inte hur det var att gå från traktor till bil utan att köra en lastbil.ja dom påstår det att han snodde den och att dom intervjuat en chaufför men har ej sett en bild på chauffören varför är han så anonym?själva inkörningen i åhlens är alltså helt obevittnad pg "traumatiska offer"?

Suck, använd det du har innan för pannbenet. Ja jag spekulerar utifrån kunskap, exakt kan jag inte säga för jag har inte bevittnat händelsen, du däremot spekulerar utan kunskap.

Jag beskrev att olika flerhjulig motorfordon som styrs med ratt är inte så olika varndra.

Att chaffören inte finns på bild eller namn är för personen har förmodligen bett om att få vara anonym, sätt dig själv in i att bli bestulen på ett fordon som sedan används för att döda människor.

Nej den är inte utan vittnen på grund av att de är traumatiserade, de har helt enkelt försökt fly för sina liv, vilken tänkande männsika begriper det.
Citera
2017-04-09, 20:25
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
vadå äh?jag har varit där 100 tals gånger och det är vanliga folk som handlar på stan som är där.kallar du alla som hänger där för pundare? hur som helst ska det finnas kamerabilder från tunnelbanan fram med dom fram med bevisen på dessa vansinniga påståenden media gör.

Jag har inte tillgång till kamerabilder i tunnelbanan, det har SL och polisen.

I ett skede av förundersökning delar man inte ut och visar innan förundersökningen är klar. Himmel och pannkaka trodde det var 18 års gräns här!
Citera
2017-04-09, 20:30
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Suck, använd det du har innan för pannbenet. Ja jag spekulerar utifrån kunskap,exakt kan jag inte säga för jag har inte bevittnat händelsen, du däremot spekulerar utan kunskap.

Jag beskrev att olika flerhjulig motorfordon som styrs med ratt är inte så olika varndra.

Att chaffören inte finns på bild eller namn är för personen har förmodligen bett om att få vara anonym, sätt dig själv in i att bli bestulen på ett fordon som sedan används för att döda människor.

Nej den är inte utan vittnen på grund av att de är traumatiserade, de har helt enkelt försökt fly för sina liv, vilken tänkande männsika begriper det.

Jag spekulerar ingenting,jag begär bevis och vittnen fram med dom.om du inte bevittnade händelsen kan du väl bara hålla käften om du inte har nått att tillföra?normalt att springa ur en brinnande förarhytt?använd pannbenet

det borde finnas vittnen till denna händelse iaf?

Enligt Mårten Lyth ska chauffören ha varit bakom lastbilen när en okänd maskerad person satte sig i förarhytten. Chauffören hann bara uppfatta att någon klev in.

– Han sprang fram och försökte stoppa, men personen försökte köra på honom, han skadades lätt, säger Mårten Lyth.

Chauffören ska ha sprungit efter lastbilen en bit under dess vansinnesfärd längs Drottninggatan och försökt påkalla människors uppmärksamhet, berättar Lyth.

varför maskera sig?som om han skulle klara sig efteråt?
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-04-09 kl. 20:37.
Citera
2017-04-09, 20:32
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Jag har inte tillgång till kamerabilder i tunnelbanan, det har SL och polisen.

I ett skede av förundersökning delar man inte ut och visar innan förundersökningen är klar. Himmel och pannkaka trodde det var 18 års gräns här!

bra då dyker dom upp så småningom?..är du intresserad av att se dom mr kjellkritik?
Citera
2017-04-09, 20:38
Medlem
Har inte följt detta med stort intresse.. jag kan däremot garantera att inte ens en lastbil på 1000 skulle fatta eld av att köra in i en vägg. Om nu aktuell lastbil gjorde det?
Citera
2017-04-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jag har sett från två olika sidor att media mörkar antalet döda. Någon engelsman påstod sig sett minst 10st som dött.
En annan påstod att det var tre förövare med skjutvapen som hoppade ut ur bussen.
Det har ju talats om skottlossningar av msm samt att det vore inte helt otroligt om medierna faktiskt försökte mörka en sådan sak..

Får många år sedan hade du kunnat dölja antalet döda men nu med sociala medier är det svårare. Någon hade kunnat kolla upp att -"Vänta nu det står RIP på 80 olika facebook sidor som gäller samma händelse och samma tidpunkt"

Men varför dölja antalet? 4 döda är traumatiskt nog. Vid Tsunamin 2004 och Estonia 1994 fanns heller ingen anledning/vilja att dölja antalet döda. Det har därmed aldrig funnits och den som kommer med det påståendet är ute och snurrar i fantasier.

Är det kul att leka troll på nätet KjelleBenchpress?
Citera
2017-04-09, 20:42
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag spekulerar ingenting,jag begär bevis och vittnen fram med dom.om du inte bevittnade händelsen kan du väl bara hålla käften om du inte har nått att tillföra?normalt att springa ur en brinnande förarhytt?använd pannbenet

det borde finnas vittnen till denna händelse iaf?

Enligt Mårten Lyth ska chauffören ha varit bakom lastbilen när en okänd maskerad person satte sig i förarhytten. Chauffören hann bara uppfatta att någon klev in.

– Han sprang fram och försökte stoppa, men personen försökte köra på honom, han skadades lätt, säger Mårten Lyth.

Chauffören ska ha sprungit efter lastbilen en bit under dess vansinnesfärd längs Drottninggatan och försökt påkalla människors uppmärksamhet, berättar Lyth.

varför maskera sig?som om han skulle klara sig efteråt?

Ok du har uppenbarligen ingen tankeförmåga, brann förarhytten direkt?? Ja vissa får en att tänka på en filmtitel med Jim Carrey.
Citera
2017-04-09, 20:45
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemonbart
Har inte följt detta med stort intresse.. jag kan däremot garantera att inte ens en lastbil på 1000 skulle fatta eld av att köra in i en vägg. Om nu aktuell lastbil gjorde det?

den gjorde det ska finnas bild på det.https://www.youtube.com/watch?v=JSypfVtVu2s

1.20 in i videon ser man att den brinner.det ser ut att bilden tog ganska omgående efter händelsen.
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-04-09 kl. 21:00.
Citera
2017-04-09, 20:53
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ok du har uppenbarligen ingen tankeförmåga, brann förarhytten direkt?? Ja vissa får en att tänka på en filmtitel med Jim Carrey.

när du inte har nått vettigt att komma med så börjar du bara med en sorts härskarteknik.tror du jag är dum eller?nästan så man tror du får betalt för detta tror du det hade behövt brinna?människan är ju gjord av stål?

här ser du fronten konstigt man börjar ställa frågor?

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_3200/w_2890,h_1624,c_crop,x_155,y_0/w_1100/v1491631838/14-svyle-33461158e84a8badde4.jpg
Citera
2017-04-09, 20:58
Medlem
Citat:
när du inte har nått vettigt att komma med så börjar du bara med en sorts härskarteknik.tror du jag är dum eller?nästan så man tror du får betalt för detta tror du det hade behövt brinna?människan är ju gjord av stål?

här ser du fronten konstigt man börjar ställa frågor?

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_3200/w_2890,h_1624,c_crop,x_155,y_0/w_1100/v1491631838/14-svyle-33461158e84a8badde4.jpg

Är du så korkad att du tror att en bilkrock sker som i filmer ( att allt blir ett eldinferno omedelbart) ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in