2017-04-09, 18:56
Medlem
Jag har sett från två olika sidor att media mörkar antalet döda. Någon engelsman påstod sig sett minst 10st som dött.
En annan påstod att det var tre förövare med skjutvapen som hoppade ut ur bussen.
Det har ju talats om skottlossningar av msm samt att det vore inte helt otroligt om medierna faktiskt försökte mörka en sådan sak..
Citera
2017-04-09, 19:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jag har sett från två olika sidor att media mörkar antalet döda. Någon engelsman påstod sig sett minst 10st som dött.
En annan påstod att det var tre förövare med skjutvapen som hoppade ut ur bussen.
Det har ju talats om skottlossningar av msm samt att det vore inte helt otroligt om medierna faktiskt försökte mörka en sådan sak..

Skottlossning skulle mängder av vittnen hört, men det verkar endast finnas ett fåtal rykten. Att 10 skulle vara döda låter lättare att mörka (men varför??) men vad säger att engelsmannen - om han finns - inte bara feltolkat situationen och trott att skadade och kanske medvetslösa var döda?
Citera
2017-04-09, 19:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Och det är detta som alltid felar vid en sådan händelse. Personer som var mitt uppe i det uppfattar situationen på ett sätt, skadade blir döda, höga smällar av saker som skott. Sedan när man får distans så blir bilden klarare, ofta ialla fall.

Jo faktsikt vore det rätt otroligt att medierna i Sverige skulle ljuga om dödstalet, antalet vittnen till händelsen, sjukvårdspersonal och transparansen i vårt samhälle nej det funkar inte.

Edit: Jäkla Snakeplissken att hinna först
Citera
2017-04-09, 19:35
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Exakt, det är en efterrationalisering där man sammankopplar saker utan relevans.

Det är som att connect det dots med att knyta ihop två elkablar men vägrar erkänna att lampan inte lyser.

Nu är det ju inte så att jag ska bevisa att detta är en false flag.jag ställer frågor som ska besvaras av media/polis eller vittnen.att tex föraren skulle kunna fly undan denna krash ner i tunnelbanesystemet utan att avlida eller bli svårt skadad man ser tydligt på en bild att förarhytten dessutom brinner.jag har inte sett en enda bild på att föraren kliver ut eller nått vittne sett det...det borde funnits 100tals pers som skådat detta.så bevisbördan ligger på media det är dom som påstår saker.
Citera
2017-04-09, 19:36
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:

Varför skulle man mörka? Medierna eller regeringen som ligger bakom mörkläggningen isåfall? Regeringen vill ju redan skärpa vapenlagstiftningen så eventuellt inblandade skjutvapen hade ju bara varit ett plus. Speciellt om det hade varit ett stulet jakt- eller sportskyttevapen.
Citera
2017-04-09, 19:43
Medlem
christallqhulaaas avatar
Hur fick föraren tag på en lastbil?av en slump eller visste han att den skulle stå där?hur svårt är det att köra och styra en lastbil utan träning?

herregud massor folk borde kunna vittna om att lastbilen körde in i åhlens iaf?
Senast redigerad av christallqhulaaa 2017-04-09 kl. 19:46.
Citera
2017-04-09, 19:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Nu är det ju inte så att jag ska bevisa att detta är en false flag.jag ställer frågor som ska besvaras av media/polis eller vittnen.att tex föraren skulle kunna fly undan denna krash ner i tunnelbanesystemet utan att avlida eller bli svårt skadad man ser tydligt på en bild att förarhytten dessutom brinner.jag har inte sett en enda bild på att föraren kliver ut eller nått vittne sett det...det borde funnits 100tals pers som skådat detta.så bevisbördan ligger på media det är dom som påstår saker.

Nu är det knappast som så att personer som kastat sig undan en lastbil kollar så noga ifall någon tar sig ur den eller tar bild av det. Så nej det borde inte finnas 100 tals personer som sett det, det är välkänt att ögonvittnen inte är de mest tillförlitliga och i en sådan situation särskilt uppmärksamma.

Ommhansatt bältad och bromsade in innan han smällde in i entren så kan man absolut klara sig. Det började dessutom inte brinna direkt.

Nu är det inte nedia som påstår utan de förmedlar polisen hypotes, så nej media har ingen bevisbörda. För oss som fanns i närheten av händelsen känns detta som rent trams.
Citera
2017-04-09, 19:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Hur fick föraren tag på en lastbil?av en slump eller visste han att den skulle stå där?hur svårt är det att köra och styra en lastbil utan träning?

herregud massor folk borde kunna vittna om att lastbilen körde in i åhlens iaf?

Hur, sovit de senaste dagarna, han stal det vid en avlastning av varor. Troligen skulle han kunna veta att det om det är en återkommande utkörning och han rekat, utredningen får visa på det. nu har jag inte kört lastbil, men kört traktor och hoppet till bil var inte så stor. Hur vet du att han inte hade vana av det?

Ja du har uppebarligen inte varit med i en traumatisk situation eller studerat vittnens förmåga i sådana situationer. De försökta rädda sig eller andras liv inte kolla upp mer.
Citera
2017-04-09, 20:00
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Nu är det knappast som så att personer som kastat sig undan en lastbil kollar så noga ifall någon tar sig ur den eller tar bild av det. Så nej det borde inte finnas 100 tals personer som sett det, det är välkänt att ögonvittnen inte är de mest tillförlitliga och i en sådan situation särskilt uppmärksamma.

Ommhansatt bältad och bromsade in innan han smällde in i entren så kan man absolut klara sig. Det började dessutom inte brinna direkt.

Nu är det inte nedia som påstår utan de förmedlar polisen hypotes, så nej media har ingen bevisbörda. För oss som fanns i närheten av händelsen känns detta som rent trams.

Kastat sig undan?det är ju inte dessa vittnen jag menar utan dom som stod i närheten av t bane nedgången.för däromkring rör det sig väldigt mycket människor och flera borde sett han gå ur och ner i tunnelbanan.hur som helst finns det kameror vid nedgången och i tunnelbanan fram med dom och visa en skadad terrorist gå ner är det för mycket begärt?media har ett stort ansvar i detta dom tjatar hela tiden om källkritik och om dom sitter och ljuger om en sådan här stor sak så är det allvarligt.om han hade bälte eller inte vet ingen,sedan gäller det inte att bara "klara sig" han ska snabbt ut och ner i tunnelbanan för mej låter det MYCKET osannolikt men är beredd att ändra mej när jag ser tillräckligt med bevis.
Citera
2017-04-09, 20:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Kastat sig undan?det är ju inte dessa vittnen jag menar utan dom som stod i närheten av t bane nedgången.för däromkring rör det sig väldigt mycket människor och flera borde sett han gå ur och ner i tunnelbanan.hur som helst finns det kameror vid nedgången och i tunnelbanan fram med dom och visa en skadad terrorist gå ner är det för mycket begärt?media har ett stort ansvar i detta dom tjatar hela tiden om källkritik och om dom sitter och ljuger om en sådan här stor sak så är det allvarligt.om han hade bälte eller inte vet ingen,sedan gäller det inte att bara "klara sig" han ska snabbt ut och ner i tunnelbanan för mej låter det MYCKET osannolikt men är beredd att ändra mej när jag ser tillräckligt med bevis.

äh det kanske sprang andra i den tunnelbande delen?? Du har aldrig varit där eller eller sett vissa andra klientel som hänger vid plattan.
Citera
2017-04-09, 20:08
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Hur, sovit de senaste dagarna, han stal det vid en avlastning av varor. Troligen skulle han kunna veta att det om det är en återkommande utkörning och han rekat, utredningen får visa på det. nu har jag inte kört lastbil, men kört traktor och hoppet till bil var inte så stor. Hur vet du att han inte hade vana av det?

Ja du har uppebarligen inte varit med i en traumatisk situation eller studerat vittnens förmåga i sådana situationer. De försökta rädda sig eller andras liv inte kolla upp mer.

fick inte ett enda svar eller bevis av dig bara spekulationer.sen frågade jag inte hur det var att gå från traktor till bil utan att köra en lastbil.ja dom påstår det att han snodde den och att dom intervjuat en chaufför men har ej sett en bild på chauffören varför är han så anonym?själva inkörningen i åhlens är alltså helt obevittnad pg "traumatiska offer"?
Citera
2017-04-09, 20:12
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
äh det kanske sprang andra i den tunnelbande delen?? Du har aldrig varit där eller eller sett vissa andra klientel som hänger vid plattan.

vadå äh?jag har varit där 100 tals gånger och det är vanliga folk som handlar på stan som är där.kallar du alla som hänger där för pundare? hur som helst ska det finnas kamerabilder från tunnelbanan fram med dom fram med bevisen på dessa vansinniga påståenden media gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in