2017-04-09, 15:21
Medlem
Jag klarade inte ens av att titta på hela. Sjukt vad det har kommit till!
SVT cringe
Citera
2017-04-09, 15:21
Medlem
Sven2s avatar
Utlänning här. Tittade http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/ . Runt kl 15.00 - 15.06, hade de en koncert med sång och danser. Är det vanligt för svenskar att sörja tragiska händelser på det här sett?
Citera
2017-04-09, 15:23
Bannlyst
och det värsta..........mobilerna åker upp...att ta en selfie är det viktigaste i det nya sverige....det måste bli en bra bild så att man kan lägga upp på facebook och skriva en liten status så att man får mycket likes....då har man lyckats i livet...peace på sergels torg visa solidaritet xoxoxo! status_cool_boy_miljöpartiet_öppethjärta93! la upp en bild på fazebook nu för att visa JAG VA DÄR..shit azzå är zå jävla c00l....

helt jävla sjukt asså...inte ett tecken på medlidande eller respekt..man ska synas och få en så bra bild som möjligt...helt jävla sjuka i huvudet...
Citera
2017-04-09, 15:23
Medlem
Guitarsmokes avatar
AKB precis till TV4:s reporter på Sergels torg:

Reporter: "Vad tyckte du om manifestationen?"

AKB: "Den var väldigt fin!"

Citera
2017-04-09, 15:24
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafalls-

Stämmer det verkligen att den riktar sig till islam med solidaritet? Alltså va..?

Nej.
Citera
2017-04-09, 15:26
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Många av de som går på slika jippon gör det för att kunna säga; "jag var där"...

Usch, vilket hyckleri - och icke-politiskt, påstås det vara. Hehe, the horror!
Jag ser det som att stockholmare har en hjärtlös inställning till det hela, fejkad empati helt klart.

"pray for stockholm" "refuguess welcome", tror du att dom hade hållt på så om dom bland offren själva?
Nope.

Givetvis skall dom faktiska offrerna inte höras, utan man skall intervjua varje icke-svensk som var i närheten av platsen när det hände och måla upp dom som dom största hjältarna.

Som grädde på moset så tog åhléns tillfälle i allt och passade på att annonsera rea på rökskade produkter (som dom till slut drog tillbaks).

Jävla naiva skitsamhälle.

Bubblan har spräckts nu, dags att vakna till.
Citera
2017-04-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det var ingen kärleksmanifestation. Det var propaganda för att fortsätta som vanligt med ett Sverige som har öppna gränser (svenskarnas förintelse). Det är manifestation för folkmord i förtäckt form.

Ja exakt. Kan inte se något annat. Det var budskapet, inte enighet mot terrorism och önskan om krafttag för att minimera risken att det sker igen!

Låt oss istället göra hjärtan med händerna, sjunga och prata om öppna gränser. Sedan släpper vi det hela och väntar på att det sker igen. Typ.
Citera
2017-04-09, 15:27
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
och det värsta..........mobilerna åker upp...att ta en selfie är det viktigaste i det nya sverige....det måste bli en bra bild så att man kan lägga upp på facebook och skriva en liten status så att man får mycket likes....då har man lyckats i livet...peace på sergels torg visa solidaritet xoxoxo! status_cool_boy_miljöpartiet_öppethjärta93! la upp en bild på fazebook nu för att visa JAG VA DÄR..shit azzå är zå jävla c00l....

helt jävla sjukt asså...inte ett tecken på medlidande eller respekt..man ska synas och få en så bra bild som möjligt...helt jävla sjuka i huvudet...
Bli inte förvånad om en ny hashtag (#Jagvardär) dyker upp ÖVERALLT.

Känns lite som att arrangörerna är medvetna om att attacken kanske kommer dra fler väljare till SD. Och för att motverka detta så beslutar de för att samla så många människor som möjligt och övertala (läs: hjärntvätta), de till att tro att "kärlek övervinner allt". Dessa talare; vilka var det ens? Aldrig hört talas om snubben som startade upp något på Järva.
Citera
2017-04-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
De är så livrädda för islam att de låter en Sverigehatande terrorist som Rasti att ha denna förljugna terroristmanifestation som är Orwellskt omdöpt till Kärleksmanifestation.

Denna video är verkligen vad som sker här:
The New Stockholm Syndrome
https://www.youtube.com/watch?v=zUWUAvSpnQY
Inte fel om fler kollade videon.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
svenskar lovar att inte avvika från multikulti, ett ynka terrorattentat ska inte skrämma oss "we shall overcome" , låt oss nu krama varandra , speciellt muslimer som stigmatiseras efter en sån händelse,

denna manifestation organiserades av två invandrare

låt oss ta varsin blomma och gå till Rinkeby och där krama varje muslim, de har det svårt i denna stund
😊😀😁
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Tillställningen har lika mycket med kärlek att göra som Hitler var en fredsduva eller islam är fredens religion.
Hjälper inte ett dugg. Handlar mest om narcissism som jag ser det. Kan inte hjälpa att jag tycker det känns osmakligt. Det är för sent nu. Vissa av oss har de "goda" förlorat för alltid.
Arma land. Stackars framtidens barn.
Citera
Medlem
KreugerGulds avatar
Trodde i min enfald att det skulle hållas en manifestation för offren i Stockholm!
Såg ni rapparna nyss! De hyllade bara folket i Syrien och Afrika! Dödsoffren i Stockholm är tydligen inte lika mycket värda!
Senast redigerad av KreugerGuld 2017-04-09 kl. 15:30.
Citera
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det hela förefaller lite luddigt för mig. Kanske är det inte ens viktigt för dem vad det handlar om? De är lite som den populärkulturella bilden av byborna som kommer med facklor och högafflar i högsta hugg. Problemet är att dessa efterblivna typer inte har någon Frankensteins monster eller något annat fysiskt att jaga efter, så det blir väl mest frågan om att irra omkring utan varken mål eller mening. Det verkar helt enkelt vara en djup böjelse för dem, något rent biologiskt. Ungefär som en höna som tar ett sandbad (d.v.s. utför alla de för sandbadet vanliga rörelserna), även om denna inte har tillgång till någon sand.

Briljant formulering. Någon diffus känsla av gemenskap och "good-doing" är vad som förmår dem att göra sådant här. Det är som Aksel Sandemose skrev: genomsnittsmänniskans verklighet tycks vara någon form av dimslöjor som hon irrar fram genom.
Citera
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
AKB precis till TV4:s reporter på Sergels torg:

Reporter: "Vad tyckte du om manifestationen?"

AKB: "Den var väldigt fin!"

Fint är väl inte rätt ord att beskriva rapmusik och aggressiva gapande invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in