2017-04-09, 14:36
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Någon som tittar på SVT1 nu? Det är helt knallvitt i folksamligen, så vitt har det nog inte varit på plattan sen fotbolls VM -94.

Trodde man skulle undvika folksamlingar just nu.
Citera
Medlem
Citat från talen:

Öppna hjärtan.. Öppna hem... Stora hjärtan... Hjärtan hjärtan hjärtan hjärtan hjärtan...

Jag undrar också hur man håller terrorn borta genom kärlek och öppna hjärtan? Funkar öppna hjärtan i Mosul ovh Syrien? Har öppna hjärtan funkat hittills i Sverge?
Citera
Medlem
Jävligt konstigt att det inte är Stockholms stad som står som arrangör för ett sånt här arrangemang och sen några ointressanta kändisar och Rickard Sjöberg som konferencier, hade önskat mig något värdigare och bättre en sån här dag.
Citera
2017-04-09, 14:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Citat från talen:

Öppna hjärtan.. Öppna hem... Stora hjärtan... Hjärtan hjärtan hjärtan hjärtan hjärtan...

Invandringen måste fortsätta. Öppenhet. Tolerans. Mer islam.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocking
Citat från talen:

... och "ja" till terror uppenbarligen. Lite magstarkt då detta "Öppna hjärtan" är en direkt orsak till terrorbrottet.
Citera
Medlem
rex144s avatar
svenskar lovar att inte avvika från multikulti, ett ynka terrorattentat ska inte skrämma oss "we shall overcome" , låt oss nu krama varandra , speciellt muslimer som stigmatiseras efter en sån händelse,

denna manifestation organiserades av två invandrare

låt oss ta varsin blomma och gå till Rinkeby och där krama varje muslim, de har det svårt i denna stund
Senast redigerad av rex144 2017-04-09 kl. 14:40.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ser ut som det årliga nyårsmötet hos Livets Ord i Uppsala. Det är något obehagligt över detta. Kan inte riktigt formulera vad.

Samma obehag som under Sverige Skramlar i Globen. Samma obehag som under manifestationen på Medborgarplatsen (Löfven: "Mitt Europa bygger inga murar"). Samma obehag som under Kärrtorpmanifestationen. Samma obehag som under Grammisgalan.
Senast redigerad av Guitarsmoke 2017-04-09 kl. 14:39.
Citera
2017-04-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ser en himla massa icke vita där.

var då?
Knappt sett en enda, och inte en enda slöja heller.
Satt just och pratade med en kollega angående det.
Citera
2017-04-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jaha... Jag som hade en liten förhoppning om att manifestationen inte skulle ha en vänsterextrem/nyliberal agenda. Illa dolt hat mot SD och inga svenska flaggor. Svenskar står där som dumma naiva fån och klappar sina händer. Allt är som vanligt med andra ord.

Det där är väldigt talande för hur sargat landet är. I andra länder som drabbats av terrorism så har flaggan varit en självklar och premierad "symbol" för ett starkt folk och en enad nation.
Citera
2017-04-09, 14:39
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Rimligtvis borde en sådan här manifestation ordnats av Stockholms stad. Men nej, det hade hunnit gå några timmar. Liken hade inte hunnit kallna när iraniern och journalisten Damon Rasti såg en möjlighet att boosta sitt eget varumärke genom att arrangera en "kärleksmanifestation". Medarrangör är en annan journalist Nisha Besara. DN:s

Tillsammans får de journalistkollegorna på tv4 och svt att ställa upp - Damon Rasti får informera om manifestationen i tv4 och svt kommer att sända direkt därifrån.

Så får journalisterna en chans att ytterligare en gång förstärka rådande diskurs - vi ska jamsa runt om kärlek och "att inte var rädda" och förundras över att människor öppnade sina hem och skjutsade varandra. Den diskurs som säger att ingen får göra några "politiska poänger" trots att det är EXAKT vad som nu behövs.

Jag kan förstå att vissa människor behöver manifestationer som dessa, samma människor som nu delar hjärtan på Facebook men förhoppningsvis fastnar vi inte i det här sockersöta klistret för det finns en rad frågor som behöver ställas och i nuläget är det ingen journalist som ställer dem.

Istället står man som arrangör för manifestioner som dessa.

Damon Rasti avslutar sin senaste Facebookuppdatering med orden "utgår från att vi ses på Sergels torg imorgon. Gör mig stolt". Mig? Ordvalet understryker vad det här handlar om - Damon Rasti själv.

Håller med, att en sverigehatare som honom arrangerar en manifestation om detta är en ren förolämpning mot offren och oss övriga.
Varför Stockholms stad inte själva arrangerar detta är en gåta.
Citera
Bannlyst
Rikard Wolff, är det en tillfällighet att den vänstervridna skit artisten är med idag?

Jag kan inte låta bli att se all vänsterpropaganda som kläms in i denna demon, vilken normal människa som helst kan se att detta inte är en "icke politisk demonstration". De som inte är för den galna flyktingpolitik som förs har inget där att göra eller säga till om, vi har inte rätt att sörja de som dog tack vare Svenska politikers vansinnes politik.
Senast redigerad av Affil 2017-04-09 kl. 14:42.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mc38bitx4
var då?
Knappt sett en enda, och inte en enda slöja heller.
Satt just och pratade med en kollega angående det.
Jag ser en kvinna med slöja. Blå. Ser även många som ser utländska ut. Även män med såna där muslimska vita "hattar"
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-09 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in