2017-04-09, 15:10
Medlem
Tänkte tidigare skriva ett sarkastiskt inlägg i tråden om attacken att en manifestation mot rasism måste startas. Men det kändes som dålig stil.

Att det är ett faktum nu förvånar i och för sig inte det minsta.

Stämmer det verkligen att den riktar sig till islam med solidaritet? Alltså va..?

Snacka om att pissa på offren. De och offrens anhöriga ska väl ändå vara i fokus.

Allt jag ser är en åsikts avstämning. Alla har rätt åsikt? Fortsatt massinvandring, illegal invandring, avsaknad av rättsliga påföljder för brottslingar, bekämpa SD, rasister, mm osv. Vad bra!

Kul att folk står och gör en Hitler hälsning eller vad fan det ska föreställa.

Fåren fattar inget. Men fortsätt så.

Allt blir nog bra...
Citera
2017-04-09, 15:10
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Var attacken bara en attack mot Stockholm i sig? Inte en attack mot hela Sverige?
Citera
2017-04-09, 15:11
Medlem
micro113s avatar
Det var en kort manifestation - jag hade förväntat mig längre program.

I stort har den hållits opolitisk - med ett par undantag - och det var skönt att slippa en upprepning av Kärrtorpsmanifestationens urspårning där "solidaritet" blev svenskahat och uttalat förakt för Sverige, svensk befolkning/traditioner och vita män ..
Citera
Medlem
4598gj45s avatar
"Hate cannot drive out hate. Only love can do that."

Ska man skratta eller gråta? Det är ju så naivt att man vill skjuta sig själv.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Var du på manifestation mot kristen terror när Breivik utförde sin massaker? Varför lägger du ansvar på folk som inte har något med attacken att göra?
Du har förstås en poäng där. Men på den tiden det inte fanns några muslimer i Europa (kanske 0,01 procent) fanns det inga problem med muslimer och Islam. Nu finns det allehanda problem.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Precis min tanke.
Känns riktigt illa att typ två svenska flaggor syns bland alla de 1000-tals som är där.

Absolut, de som gillar att vifta flagga borde absolut gått dit i högre grad och fler av de som var där borde har flaggat - inte jag dock, pallar inte sånt - man ska inte vara rädd för att säga att Sverige är bäst.
Citera
2017-04-09, 15:12
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3alpP/sa-hedrade-finland-offren-i-sverige

Finland visar svenska flaggans färger för att hedra offer! Men här är man rasist om man kommer viftande med en svensk flagga. FY FAN vad som har hänt med Sverige! Funderar allvarligt på att fly landet innan jag skaffar barn till denna grymma värld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Var attacken bara en attack mot Stockholm i sig? Inte en attack mot hela Sverige?

Nä men alla på scen blev förmodligen ombedda att inte säga Sverige för det är väl rasistiskt!
Citera
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Hade det inte varit bättre att demonstrera mot att Sverige släpper in terrorister och annat skit i det här landet?

Och dessutom inte kan hålla reda på var de är när ett fåtal ska utvisas!
Detta var andra gången. (IKEA morden) Bara att rusta sig för nästa mord
Citera
Medlem
RoofleTrains avatar
Sitter och kollar på deras 'manifestation för kärlek'.

Framför en stor affisch med bögpropaganda så var de två första talarna mycket noga med att nämna att vi skall vara öppna och toleranta.

Två sångare sjöng sedan sånger om att drömma och att gå vidare. Bäst att glömma det som har hänt!

Milad Muhammadi eller vad han hette passade på att säga att vi alla var lika mycket värda. Undra om det även inkluderar terroristen? Han kläckte även följande citat, och bad oss att begrunda detta: "Lika barn leka bäst, men olika barn hitta på de bästa lekarna."

Talaren efter honom frågade om vi minns när rasister gick till attack? Vad för attack de syftade på var lite oklart.

Tysta minuten följde efter detta, mycket kraftfullt, nu har vi gjort det som behövs för att hedra offren.

Tre sånger till efter detta för att få upp den sentimetala stämningen lite. 'Rappen' inleddes med en uppmaning att räcka upp händerna i luften för alla människor i Syrien och Afrika.

Som avslut bjöds det på ett citat från Martin Luther King: "Hate cannot drive out hate, only love can do that!"
Citera
2017-04-09, 15:13
Bannlyst
Nej nu lägger jag ner att ens kommentera det här vidriga terrordådet mer, detta var droppen.

Nu blir det att verkligen upplysa folket vad som händer i detta landet.
Citera
2017-04-09, 15:13
Bannlyst
Det är med sorg jag bevittnar denna lättledda fårskock som samlas på Sergels torg.
Det borde vara farligt för terrorgruypper och copycats att samlas så i stora grupper mitt i centrum.
Ett ologiskt förhavande-Igår skulle man absolut utrymma city nu ska man vara där helst 50000 helt oskyddade. Jag ser nu politiker och kungahuset som riktigt svaga Jag ser Batra och Löwen som försteklickare hållandes handen till sin mamma. Jag ser norrlänningar skåningar som i hopp att hamna i tv inte reflekterar över faran att stå mitt inne i Sthm med alla galna ciaops som kan ha dröjt sig kvar sen igår. Vad som helst kan hända vem som helst kan meja ner publiken med kspruta eller slänga in en bomb. Sverige är fantastiskt fyllt av korkade människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in