2017-04-09, 12:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Du har vald historieSKRIVNING.

Citat:
Ursprungligen postat av severus
Du postar ju bara samma besvarade fråga på nytt.

Självklart stannar jag kvar vid min kritik, eftersom det du kallar ett svar inte är ett svar, men en rad argumentationsfel.

Citat:
För att jag ska ha valt något så måste det ju finnas något att välja bort.

Citat:
Vilket skulle ha valts bort menar du?

Icke-skrivna underlag.
Citera
2017-04-09, 12:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
så du menade inte vad du tydligt skrev?

Citat:
Jo men inte vad du lyckades läsa in naturligtvis.

Jag kan ju kapitalisera min kommentar. Så blir belastar jag kanske inte din logik-förståelse för myclet.

Citat:
så du menade inte vad du TYDLIGT skrev?
Citera
2017-04-09, 12:43
Medlem
Citat:
Självklart stannar jag kvar vid min kritik, eftersom det du kallar ett svar inte är ett svar, men en rad argumentationsfel.

Icke-skrivna underlag.
Nej jag valde aldrig bort sådana. Jag konstaterade att sådana dels finns när det gäller personer som redan under sin samtid hade stor betydelse med exemplet Tiberius . Vilket är ett skäl till att sådana personers existens inte ens går att diskutera. Fler finns föör övrigt. Sedan gick jag vidare till att konstatera att sådan aldrig finns om personen fick betydelse för flera decennier efter sin död. Där med så går de att använda som belägg vare sig för eller mot.

Nu hoppas jag att vi tagit ett första steg mot förståelse låt oss fortsätta.
Citera
2017-04-09, 12:44
Medlem
Citat:
Jag kan ju kapitalisera min kommentar. Så blir belastar jag kanske inte din logik-förståelse för myclet.
Nej nu återpostar du bara skärpning. Ska vi gå framåt måste du utveckla dig så att vi kan reda ut saker.
Citera
2017-04-09, 12:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Icke-skrivna underlag.

Citat:
Nej jag valde aldrig bort sådana. Jag konstaterade att sådana dels finns när det gäller personer som redan under sin samtid hade stor betydelse med exemplet Tiberius .

Så hur vill du ha det?

Valde du i realiteten bort en viss typ av historiska underlag

... eller ...

skall vi nu diskutera legitimiteten av din pseudo-historieforskning som ursäktar varför du valde bort något?
Senast redigerad av Bogomil 2017-04-09 kl. 13:18.
Citera
2017-04-09, 12:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej nu återpostar du bara skärpning. Ska vi gå framåt måste du utveckla dig så att vi kan reda ut saker.

Tom retorik. Jag har redan i klartext kommenterad dina argumentationsfel och din pseudo-historieforskning.
Citera
2017-04-09, 12:57
Medlem
Citat:
Tom retorik. Jag har redan i klartext kommenterad dina argumentationsfel och din pseudo-historieforskning.
Nej minvän att skriva argumentatiosfel utan citat benämning och argument ät givetvis inte klartext. Inte heller vad vad gäller min s.k. Pseudohistorieforskning har du ju lyckats vara klargörande. Men du skall veta att mitt tålamod är stort. Vad är det för ickeskriftlig historiskt material so borde beaktas i denna fråga menar du?
Citera
2017-04-09, 13:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej minvän att skriva argumentatiosfel utan citat benämning och argument ät givetvis inte klartext.

Jag har citerad dig.

Citat:
Inte heller vad vad gäller min s.k. Pseudohistorieforskning har du ju lyckats vara klargörande.

Jaså. När blev det legitimt i historieforskningen med din bisarre underlags-selektivitet?
Citera
2017-04-09, 13:22
Medlem
Citat:
Jag har citerad dig.

Jaså. När blev det legitimt i historieforskningen med din bisarre underlags-selektivitet?
Jo men ditt citat stöder inte vad du tror vilket de flesta kan konstatera. Sedan var din nästa uppgift att ge konkreta exempel på denna selektivitet.
Citera
2017-04-09, 13:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jo men ditt citat stöder inte vad du tror vilket de flesta kan konstatera.

Vad i Herren Noodlis namn har mitt citerande av vad du TYDLIGT skriver med "vad andra kan konstatera" att göra?

Vill du ha nån typ av argumentum ad popularun?
Citera
2017-04-09, 13:47
Medlem
Citat:
Vad i Herren Noodlis namn har mitt citerande av vad du TYDLIGT skriver med "vad andra kan konstatera" att göra?

Vill du ha nån typ av argumentum ad popularun?
Tydligt skrivet är en sak problemet är ju att din slutsats inte följer. Vilket du och alla andra ser när de läser resten av texten. Se så min vän dags att börja utveckla dig nu.

Sedan hoppas jag att du egentligen förstår att hävda argumentsfelet argumentum ad popularum inte är möjligt gentemot det enka konstaterandet att något borde vara uppenbart för vem som helst.
Senast redigerad av severus 2017-04-09 kl. 13:52.
Citera
2017-04-09, 13:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tydligt skrivet är en sak problemet är ju att din slutsats inte följer.

Min "slutsats" är att du byggar din argumentation på underlaget av din hemmasnickrade historieforsknings-metodologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in