2017-04-09, 11:08
Medlem
Trump-stöttande syrier som gasades av Assad går CNN-reporter på nerverna

https://www.youtube.com/watch?v=8UNBnmzo758

Mannen i intervjun berättar om hur skönt det är att Assad för en gångs skull blivit konfronterad (av Trump) för sina brott mot folket. CNN-haggan uppbådar sitt bästa bitchface och försöker få den stackars människan att säga något, vadsomhelst, som kan tolkas som kritik mot Trump. Det gör han inte.

Dessutom så ventilerar han sin ilska över att vänstermupparna inte protesterade när syrierna blev ihjälgasade, men mer än gärna demonstrerar mot Trump när han hämnas å de tacksamma syriernas vägnar. Karln vågar till och med påpeka att ingen klagade när Obama sket i att hjälpa syrierna under sin tid som president.

Hur tror ni den svenska vänstern kommer reagera i MSM och på sociala medier?
Hur kommer vänstern i Västvärlden överhuvudtaget att reagera?
Är det nu vi äntligen kommer få se vänstern vända ryggen mot de människor som de påstår att de vill hjälpa?
Citera
2017-04-09, 11:20
Medlem
NickSonnys avatar
Jag tror att det som vanligt när det blir syntax error i PK-hjärnorna så kommer det att bemötas med största möjliga tystnad.
Citera
2017-04-09, 11:23
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur tror ni den svenska vänstern kommer reagera i MSM och på sociala medier?
Hur kommer vänstern i Västvärlden överhuvudtaget att reagera?
Är det nu vi äntligen kommer få se vänstern vända ryggen mot de människor som de påstår att de vill hjälpa?
Jag skrev redan från början att detta är hittills den enda positiva bedrift Trump har åstadkommit. Jag blev positivt överraskad.

Flera andra i tråden som ogillar Trump höll med och försvarade Trumps agerande mot bland annat Trumpeter som blev negativt överraskade.

Bombningen var jättebra! Trumps första positiva bedrift! Trodde aldrig det skulle hända, men detta ska han har creds för
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-09 kl. 11:27.
Citera
2017-04-09, 11:26
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99

Däremot har Trump gått i fällan och detta kommer att användas emot honom.

Jag tror inte Trump har gått i en fälla. Han och hans administration vet mycket väl om att det är osannolikt att Assad gjort detta, men det finns större krafter bakom som trycker på det narrativet. Det finns många inflytelserika neocons med makt i USA som vill få bort Assad. Precis som Saddam och Gadaffi. Instabilitet o krig i hela Mellanöstern gynnar många globalistiska aktörer på olika sätt.

Trump gav till slut med sig av påtryckningarna och beordrade bombanfallen. Som tack för hjälpen kommer Trump förmodligen belönas med stöd senare i någon annan het politisk fråga där han saknar stöd idag. Det är så politik fungerar. Storpolitiken är psykopaternas sandlåda.

Jag skrev redan för ett år sedan att man bör vara skeptisk till Trump. Han är lite för bra för att vara sann. Jag var orolig för att han skulle bli ännu en sionistisk marionettdocka i slutändan. Och nu är vi här.
Citera
2017-04-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Flera andra i tråden som ogillar Trump höll med och försvarade Trumps agerande mot bland annat Trumpeter som blev negativt överraskade.

Jo, jag har också sett en dels Trumpare skriva att de nu har förlorat all respekt för Trump. Varför vet de inte. Men, men, det är ju ingen nyhet att vi har en del egocentriska muppar även i högerlägret, som baserar sina politiska åsikter enbart på vad som passar deras vardag bäst.
Citera
2017-04-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det verkar mycket logiskt att Trump har gått i en fälla, det finns mycket starka krafter som vill se en regimförändring i Syrien, som de säger att Assad måste bort.
Trump propagerade tidigare att ISIS och andra terrorister måste försvinna, som är helt rätt.
Nu tycks han ha ändrat sig och nu är det Assad som måste bort, som är en regimförändring.
Den opposition som finns mot regimen i Syrien är ISIS, al- Nusra som är al Qaida och står ISIS nära.
En regimförändring blir att terroristerna tar över Syrien finns inget annat alternativ.
Den logiska utvecklingen borde vara att ISIS och andra terroristgrupper måste slås ut, och därefter kan det bli frågan om val för det syriska folket, därför de skall bestämma vilken typ av regering som de önskar ha.
Tidigare har US kunnat köra över små länder som exempelvis Syrien, men nu är skillnaden att Ryssland och Iran samt Hezbollahn finns på Syriens sida.
Ryssland kommer sannolikt att stärka det syriska luftförsvaret med S400 och S300 och då kommer inte något US flyg in över Syrien utan att bli nedskjutet, som hände med det Israeliska planen.
US har ingen rätt att kränka syriskt territorium och Syrien har rätt att försvara sig mot en angripare.

En korrekt analys. Det är viktigt för allas vår framtid att den amerikanska interventionstpolitken förlorar i Syrien så att toppstyrningen och det industriella mördandet och destabiliseringen av länder och regioner med andra åsikter och intressen någon gång får en längre paus och förhoppningsvis ett slut. Oavsett etnicitet eller religion så behöver vi inte en fastslagen världsordning som dikteras från USA.

Hezbollah har gjort en ovärderlig insats i Syrien mot det globala terrorgänget. Det är samma krafter som terrorstämplad Hezbollah som faktiskt också underligger kriget och konflikten i Syrien - dvs länderna på arabiska halvön, USA och EU-eliten. Länder som Kina, Indien och Ryssland har ingen terrorstämpel på Hezbollah.
Citera
2017-04-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad

Jag skrev redan för ett år sedan att man bör vara skeptisk till Trump. Han är lite för bra för att vara sann. Jag var orolig för att han skulle bli ännu en sionistisk marionettdocka i slutändan. Och nu är vi här.

Ledsamt och en stor besvikelse. Jag har nog lite naiv och hade för stora förhoppningar men Trump är dock bättre än Clinton.
Citera
2017-04-09, 11:40
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99

Vi väntar fortfarande på de 100%-iga bevisen från USA att det är Al Assad som ligger bakom gasattacken och som gjorde att USA än en gång gick emot FN reglerna.

Det kommer aldrig komma några bevis.

Och det kommer inte den här gången heller att bli några sanktioner mot USA för krigsbrott.

Däremot har Trump gått i fällan och detta kommer att användas emot honom.

100%-iga bevis? Än så länge har det ju inte ens kommit några 1%-iga "bevis", eller hur?

SVT och annan fake news-media runtom i Västvärlden tycker att man skapar ett "bevis" för någonting genom att man skriver att "de flesta bedömare anser" eller "enligt världssamfundet" (dvs de judiskt styrda länderna i Västvärlden och deras marionetter) eller "källor inom CIA och FBI uppger" före ett påstående. Om man skriver så innan någonting, så blir påståendet sant...
Citera
2017-04-09, 11:46
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jo, jag har också sett en dels Trumpare skriva att de nu har förlorat all respekt för Trump. Varför vet de inte. Men, men, det är ju ingen nyhet att vi har en del egocentriska muppar även i högerlägret, som baserar sina politiska åsikter enbart på vad som passar deras vardag bäst.
Vilket väl är det du och Mia-Rovy gör nu när blir alldeles blöta i byxorna av att Trump ställt sig på Saudis sida? Anledningen till bombningen var ju dessutom inte evidensbaserat utan att Trump blev ledsen och arg när han såg döda barn...
Citera
2017-04-09, 11:47
Medlem
Det har varit stora protestmarscher över hela USA, mot US Tomahawk bombningen av Shayrat Airbase.
Många plakat har varit "No War On Syria" och "White Helmets Are Terrorist".
Sådana här protestmarscher brukar få stor politisk effekt och har en förmåga att växa.
Citera
2017-04-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Vilket väl är det du och Mia-Rovy gör nu när blir alldeles blöta i byxorna av att Trump ställt sig på Saudis sida?

Nej, jag är glad för att vänstern blir motbevisad av de människor som de påstår sig stötta, men mina politiska åsikter är inte enbart baserade på vad som passar mig bäst. Hur du har kommit fram till det av ett enda inlägg har jag ingen aning om. Om du vill ägna dig åt personpåhopp så föreslår jag att du söker dig till laidback. Jag har redan fått mig flera avhyvlingar därinne för att jag hyser fel åsikter.
Citera
2017-04-09, 11:50
Medlem
Här har vi en till: http://abcnews.go.com/International/father-month-twins-killed-syrian-chemical-attack-us/story?id=46677671

En syrier vars två barn dog i gasattacken hoppas att Trump kommer med fler bomber.

Jag vill även minnas att syriska kvinnor bad och bönade väst för några år sedan att "either help us or kill us".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in