Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Jag tror att Kina gör en hel del, i bakgrunden, de har goda relationer med Syrien.
USA:s statsskuld är över 100 % av BNP, egentligen är de bankrutt, men det låtsas man inte om. Trump inbillar folk att han skall göra America GREAT again.
Hela 20 % av skulden är lån från Kina. Det är ett beroende som det inte pratas så mycket om, men naturligtvis är det väldigt betydelsefullt, det ger Kina stort inflytande. Vilket Väst förstås inte heller vill medge. Siffrorna är från 2014.
Vi är inne på 6e året i kriget och jag har inte sett något positivt Kina gjort, skulle det vara något vi inte ser i bakgrunden så borde det ändå ha kommit fram på något sätt. Tror inte Kina gör något alls, det är min uppfattning.
USA:s statskuld växer dagligen med miljarder men jag tror inte det är något problem för dom ändå. Dom har satt det i ett system som kommer fortsätta så. Tänk vilka som sitter ovanför Trump som drar i trådarna, jag pekar ut dom där bankirerna och du vet nog vilka jag syftar på. Dom skulle aldrig låta USA kollapsa, kollapsar USA så är det ute med dom också senare och då är det även Israels kollaps också. Man ska ge Israel drygt 400 miljarder i bistånd bara till försvar. Pengar finns till krig hos USA.
Så mycket att dom skulle kunna kriga mot flera länder samtidigt.
Ryssland sitter på några hundra miljarder dollar om jag inte har fel? kina sitter också på en jävla dollar, bara dumpa det men så lätt är det nog inte, skulle skada dom mer än vad USA skulle ta skada.
Men jag hoppas en dag USA:s fall.