2017-04-08, 15:21
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Varför snackas det om att Trump kan ha begått krigsbrott nu?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9ayk5/experten-usa-har-begatt-folkrattsbrott
USA:s angrepp är helt klart ett brott mot folkrätten. Precis som Bring säger, det var inte fråga om självförsvar och de hade inte Säkerhetsrådets tillstånd.
Alla bombningar av USA i Syrien är brott mot folkrätten.
Citera
2017-04-08, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför ska det inte snackas om det menar du?

Jag menar att aftonbladet har en agenda och vi vet på vilken sida dom står på i konflikten. Nu har dom själva gjort en krönika av det vilket jag blev överraskad. Givetvis ska man snacka om både fel och rätt. Därför jag tog upp det. Och för en gångs skull gjorde aftonbladet något vättigt.
Citera
2017-04-08, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA:s angrepp är helt klart ett brott mot folkrätten. Precis som Bring säger, det var inte fråga om självförsvar och de hade inte Säkerhetsrådets tillstånd.
Alla bombningar av USA i Syrien är brott mot folkrätten.

Visst är det så men kan den där Trump få konsekvener för det? Man kom fram till att Irakkriget var på fel grunder men inget hände. Kommer bli det här med utan några konsekvenser men man hoppas på mer.
Citera
2017-04-08, 15:30
Medlem
Citat:
Vi fick se hur deras föråldrade teknik inte när något att hänga i julgranen precis.

Du som läser det här inlägget och har kunskap om Rysslands krigsmateriel, kan du rabbla upp lite snabbt vad för bra vapen Ryssland har?

Vad är deras motsvarihet till missilerna som avfyrades mot Syrien?

Handlar inte om vilket vapen utan Ekonomi.

Ryssland har några av världens smartaste människor, de har också högklassig vapen teknik osv.

Att hålla igång ett toppmodernt stridsflyg en timme kostar enorma pengar det var därför Ryssland skicka hem sina efter några månader i Syrien.

Ryssland har en ekonomi lika stor som typ Texas, så de har vapnen men inte ekonomin för att hålla igång allt.
Citera
2017-04-08, 15:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag är den som har varit mest öppen med intentionerna bakom våra åsikter av oss båda. Du är en lögnare och en hycklare. Du hänvisar till Amnesty och hyllar deras arbete som "viktigt och opartiskt" när det handlar om Israel, eller när det passar ditt syfte, och fördömer civila offer oavsett. Men när det kommer till det syriska folket stödjer du Assadregimen till varje pris, även vid fall av kemvapenanvändning.

Jag ställde dig frågan hur du anser att bomba ett kemvapenförråd som leder till nära 100 civila offer kan anses vara acceptabel och du har vägrat svara på frågan, även i ditt nuvarande inlägg kommentarer du inte det.

Om det är någon som inte står för sina åsikter är det du. Du byter åsikter när det passar dig. Detta har även de som stödjer Assad beskådat hos dig, inte enbart mig.

Pajas.
Syrien har inte medvetet orsakat gasattacken. Det finns överhuvudtaget inga bevis på att Assad någonsin använt kemvapen under kriget. Han har ingen anledning att använda kemvapen, eftersom han förlorar på det. Som någon sa: det vore rena självmordet.

Allt tyder på att det antingen var en konsekvens av att de bombade en vapenfabrik som tillhör terroristerna, eller så var det ett påhitt av terroristerna. Det har hänt förr, när de har haft motgångar. En påstådd gasattack får USA att agera, de får hjälp. Det fungerar alltid.

Jag tycker att du är bedrövligt feg, en riktig ynkrygg när du inte erkänner att du stödjer Nusra och IS. Men vi vet ändå.
Citera
2017-04-08, 15:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Visst är det så men kan den där Trump få konsekvener för det? Man kom fram till att Irakkriget var på fel grunder men inget hände. Kommer bli det här med utan några konsekvenser men man hoppas på mer.
Det borde bli konsekvenser förstås. Om Ryssland eller Syrien hade gjort något liknande, kan du tänka dig vilket elände det skulle bli.

Men nu är det USA och de har någon slags immunitet genom avtal med länder som backar upp dem. Det är sjukt naturligtvis, världen är extremt orättvis och vi försöker lära våra barn att rättvisa är viktigt.
Citera
2017-04-08, 15:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag tror inte du förstod vad jag menade. Du pratar om att en amerikansk president väljer att inte agera eftersom det, enligt dig, kan finnas information som tytt på att Assad inte använde kemvapen. Med den logiken borde vi utgå ifrån att om Obama hade agerat måste det ha inneburit att regimen faktiskt använde kemvapen. Det beviset såg du för några dagar sedan. Trump använde militärvåld för att det fanns faktiskt information om att regimen använde kemvapen, annars hade man inte attackerat.

Jag utgår ifrån ditt resonemang.
Nä, Obamas position då var stark därför avstod han att agera på osäker information.

Trumps position har som sagt varit allt annat än stark därför agerade han på osäker information.

Att någon av presidenterna valde att agera eller inte betyder inte att informationen var korrekt eller inte. Nu vet dock alla skräpmänniskor i den regionen att USA kommer att agera bara man fejkar till ett False Flag-anfall och det är något vi alla borde vara oroliga över.
Citera
2017-04-08, 15:42
Medlem
14 högst relevanta frågor Trump borde läsa och fundera kring innan han tar nästa steg i Syrien:

http://thefederalist.com/2017/04/06/so-you-want-to-go-to-war-in-syria-to-depose-assad-can-you-answer-these-questions-first
Citera
2017-04-08, 15:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Syrien har inte medvetet orsakat gasattacken. Det finns överhuvudtaget inga bevis på att Assad någonsin använt kemvapen under kriget. Han har ingen anledning att använda kemvapen, eftersom han förlorar på det. Som någon sa: det vore rena självmordet.

Allt tyder på att det antingen var en konsekvens av att de bombade en vapenfabrik som tillhör terroristerna, eller så var det ett påhitt av terroristerna. Det har hänt förr, när de har haft motgångar. En påstådd gasattack får USA att agera, de får hjälp. Det fungerar alltid.

Jag tycker att du är bedrövligt feg, en riktig ynkrygg när du inte erkänner att du stödjer Nusra och IS. Men vi vet ändå.
Vad för bevis efterfrågor du för att du ska nöja dig? Vi har en FN-utredning som blev tillsatt av säkerhetsrådet som kommit fram till att både IS och Assadregimen använt kemvapen. Det är enbart du som väljer att blunda för det.

Varför skriver "allt tyder". Det ÄR regimens utsago, varför skulle du inte tro på dom när du själv slickar Assads röv? Har du börjat tvivla på regimens trovärdighet nu, eller är det så att du helt enkelt inser att det är en idiotisk förklaring av regimen som är till nackdel för dom?

Tydligen blev det inte rena självmordet, för han sitter ju kvar. Dina kommenterar är ju helt bristfälliga. de håller inte.

Jag har aldrig stött vare sig al-Nusra eller IS, men däremot har jag ansett att USA borde ha försett al-Nusra med vapen av taktiska skäl. Om du har stöd för att jag i annat fall uttryckt sympati eller stöd på annat sätt får du lägga fram det. Du kan inte fortsätta väsa ut dig skit utan stöd. Om du verkligen har rätt kommer du kunna hitta ett citat för det i tråden. Jag utmanar dig.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-08 kl. 15:49.
Citera
2017-04-08, 15:43
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Vad kan såna fartyg göra?

Visa för massmedia att man inte är rädd att eskalera. Ungefär som att dra iväg 59 Tomahawk-missiler som gör otroligt lite skada för att vara just 59 Tomahawk.

Det står och väger nu i Syrien - antingen kan freden komma snabbare än det var tänkt, eller så kan läget spåra ur fullständigt, eftersom att lägga sig inte finns på kartan i något av lägren.

Vad kan Ryssland ta för steg framåt? Man kan i ett första steg uppgradera luftvärnet både i Syrien och vid behov även i Iran. Detta har de inte gjort hittills, enbart för att de haft så bra relation med Israel.

Vad kan Ryssland ta för steg tillbaka? Man kan offra Assad, då man ändå aldrig riktigt har gillat honom. Det man inte kan offra är sitt inflytande i Syrien, det skulle vara katastrofalt och därför kommer man vid behov att låta det här eskalera obegränsat. Detta vet säkert Washington och det är därför man slog till med "mycket yta, lite innehåll".

Att dumpa Assad och låta ryssarna/kristna/alawiter ha inflytande åtminstone över syriska kusten tror jag är en väg fram, men just nu är det mycket som kan gå snett.

En intressant fråga är om t.ex. en uppblossande konflikt i Nordkorea rentav skulle vara nyttig för Syrien-konflikten i nuläget, jag tror det. Konflikten behöver hur som helst input från någon tredje utomstående part just nu.
Citera
2017-04-08, 15:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nä, Obamas position då var stark därför avstod han att agera på osäker information.

Trumps position har som sagt varit allt annat än stark därför agerade han på osäker information.

Att någon av presidenterna valde att agera eller inte betyder inte att informationen var korrekt eller inte. Nu vet dock alla skräpmänniskor i den regionen att USA kommer att agera bara man fejkar till ett False Flag-anfall och det är något vi alla borde vara oroliga över.
Du tror att Tyskland, Turkiet, Israel, Frankrike och Storbritannien tillsammans med USA:s underrättelsetjänst inte kommer längre än "osäker information". Är det den uppfattning du verkligen har om USA:s underrättelsekapabilitet?

Med all respekt för dig, tycker jag du borde tänka om kring den biten.
Citera
2017-04-08, 15:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jo men vad har Kina gjort hittills?
Det enda Kina gjort att dom lagt sitt veto och inget annat eller har jag bara helt enkelt missat vad dom bidragit med till Syrienkriget?

Jag har inga förhoppningar alls om Kina. Dom är nog för rädda om amerikanska företag och fabriker i Kina.
USA skulle lätt kunna flytta allt till ett annat land och det vet nog Kina också. Så en viss beroende finns hos Kina.
Jag tror att Kina gör en hel del, i bakgrunden, de har goda relationer med Syrien.

USA:s statsskuld är över 100 % av BNP, egentligen är de bankrutt, men det låtsas man inte om. Trump inbillar folk att han skall göra America GREAT again.
Hela 20 % av skulden är lån från Kina. Det är ett beroende som det inte pratas så mycket om, men naturligtvis är det väldigt betydelsefullt, det ger Kina stort inflytande. Vilket Väst förstås inte heller vill medge. Siffrorna är från 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in