2017-04-08, 00:36
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariztotelez
När detta eländes elände hänt så låt oss spekulera i vilken sorts terrorist som får bäst konsekvenser för vårt aema fosterland.
1. En återrvändande is krigare skulle försätta hela pk industrin i offside.
2. Att man inte lyckats få tag i den skyldige, skyldiga skulle få liknande effekt på polisväsendet.
3. Att misstänkta skulle frikännas pga att vårt rättspositivistiska system förutsätter att skyldiga erkänner och därför inte kan fällas och ges höga skadestånd trots indicier som hade räkt i andra västdemokratier.

time will tale..

Mycket intressant lista!

Väntar på att media ska släppa bilden på den itu delade kvinnan på övergångsstället och pusha den som bilden på barnet på stranden.....

Mår riktigt illa efter att ha sett den.
Citera
2017-04-08, 00:40
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fattar inte? Vad är fel med ordet "olycksfordon"?

Då anser du att dagens mördade dödsoffer är olycksoffer också?
Citera
Medlem
Tamborinos avatar
Undrar om media nu kommer att börja skriva om att det kanske inte var så bra ändå med en TOTALT okontrollerad invandring.
Nä såklart inte, känns lite som att SVT och TV4 tycker det är lite häftigt att Sverige får stå i centrum för världens uppmärksamhet.
Äckliga jävla media.
Citera
Medlem
Några öronvittnesskildringar om hur terrorattacken rapporterades i P1:

Jag råkade ha radion på från allra första stunden då den initiala informationen lästes upp. Detta var i Ekot kl 15:05 cirka och förekom i det absoluta slutet av av sändningen: ”Vi har just fått höra att en lastbil har kört in i Åhléns i centrala Stockholm. Mer om detta i kommande sändningar”.

Därefter runt kl 15:07 drog man igång det direktsända klämkäcka PK-programmet Spanarna. Jag vet inte hur sändningsledningen tänkte här riktigt, eftersom händelsen var 15 minuter gammal och det borde vid det här laget börja smattra in nyheter från centrala Stockholm. Deltagarna i programmet verkade lite ovanligt avslagna, men nämnde inte alls den pågående attacken. Cirka 5-6 minuter in i programmet, dök plötsligt Lasse Johanssons röst upp, från Studio Ett/ Ekoredaktionen, som helt sonika sade att man sände extra med anledning av det som inträffat. Spanarna tonades bara ut tvärt.

Efter en stunds summeringar av vad som inträffat blev det dags för Stefan Löfven att ha en kort presskonferens, där han sa att det rörde sig om en terrorattack och att han ämnade att åka tillbaka till Stockholm och inte till Göteborg, dit han egentligen var på väg. P1 rapporterade att presskonferensen kom från Halmstad. Men i verkligheten stod Löfven vid Ängskolan i Skene (han var där på grund av bussolyckan i Härjedalen). Senare upprepade P1 flera gånger under eftermiddagen och kvällen att Löfven hållit presskonferensen i Halmstad (jag vet inte varför ärligt talat. Han var i Skene 100% säkert).

I nästkommande ekosändning (den första riktiga nyhetssändningen efter attacken) så gick man ut med den konstiga formuleringen att ”en mindre lastbil” hade kört in i en folkmassa på Drottninggatan. Detta upprepades sedan en gång till i sändningen. Jag vet inte hur begreppet mindre lastbil kunde hamna i Ekot.
Citera
2017-04-08, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fattar inte? Vad är fel med ordet "olycksfordon"?

Fordon eller lastbil är korrekt.
Olycka? Nu får du ge dig?
Citera
2017-04-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanibalskalle
Hyena kan man säga om denna reporter som sticker mikrofonen i ansiktet på gråtande ungdom och slöar ner polisens ansträngningar att få till en avspärrning
https://youtu.be/t_oZnk50bnc

Fan vad äcklad man blir, ska detta ska vara journalism? Någon som har namnet på reportern?
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion
Då anser du att dagens mördade dödsoffer är olycksoffer också?

Nej. Men ordet terrorfordon fungerar inte så bra, då är olycksfordon bättre. Men jag förstår er kritik nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3komma14159265

I nästkommande ekosändning (den första riktiga nyhetssändningen efter attacken) så gick man ut med den konstiga formuleringen att ”en mindre lastbil” hade kört in i en folkmassa på Drottninggatan. Detta upprepades sedan en gång till i sändningen. Jag vet inte hur begreppet mindre lastbil kunde hamna i Ekot.

Jag reagerade också på det där med mindre lastbil. Då tänkte jag typ en Ford Transit eller liknande och det stämde ju verkligen inte.
Citera
2017-04-08, 00:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Fordon eller lastbil är korrekt.
Olycka? Nu får du ge dig?

Tänkte inte på det. Men ser inget direkt problem med att säga "olycksfordonet som användes vid terrorattacken". Men visst, ett olyckligt ordval.
Citera
2017-04-08, 00:46
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centitri
Fan vad äcklad man blir, ska detta ska vara journalism? Någon som har namnet på reportern?

Kerstin Holm.
SVT idiot
Citera
2017-04-08, 00:48
Medlem
Dofternas avatar
Var det bara jag som reagerade när SVTs reporter försökte trycka in micken i Löfvens mun när han stod på knä för att under tystnad hedra dödsoffren. Jävla idiot.
Citera
2017-04-08, 00:49
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Det är dom onda Berit och Allan som är dom farliga. Inte galna muslimer...

Hon den där Sofia Olsson Olsén på Aftonbladet har i alla fall valt kärleken även denna gång. Hon kommer alltså att kyssa Döden när den muslimska olycks- lastbilen krossar hennes kropp. Men hon kan dö lycklig, för på hennes gravsten kommer det stå att hon visste vem hon ville vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in