Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Har du statistik på detta?
Och vad tror du syftet är?
Du snackar om förträngningsmekanismer. Vad är det som förträngs när bilden på förövaren läggs ut, och de skriver om händelserna.
Det har ännu inte berättar om vilka offren är.
Nej, jag gör inte exakt vetenskap av min vardag. Jag kan i alla fall konstatera på mitt ovetenskapliga vis, att den manliga representationen i nyhetssändningarna är högre i övriga nordiska länders public service. De är mindre känslosamma och mer faktaorienterade.
Syftet? Sverige - "Landet lagom" - är extremt. Värdegrunden, statsfeminismen, massinvandringen med dubbelt så högt intag som övriga nordiska länder tillsammans, och högre acceptrate. SVT Rapport och Aktuellt handlar ju sedan några år i princip bara om araber - utomlands och inrikes; negrer; HBTQ; normupplösning och dekadens. Trumphat. SD-hat. Putin-hat. Vithetshat. Manshat. Sverige är en extrem omhändertagandestat som gör gärningsmän och psykopater upphöjda i offerhierarkin. Statsfeminismen som genomsyras av socialbyråtänkande in absurdum har sen länge förlorat en gränssättande förmåga eller förmågan och ärligheten att överblicka konsekvensern av sitt moraliserande martyrium. Hyckleri och kontraproduktivt snyft, som gör etter värre.
Förträngningsmekanismen jag syftade på handlar om vilka krafter de mångfaldsvurmarnas blinda tro utmanas av terrorism som av allt att döma har sitt upphov i islam och islamister, alltså "skyddsvärda" företeelser som skulle berika oss, höjda över alla krav på reciprocitet eller kritisk granskning. Det krävs rejäla skygglappar, självsuggestion och sektens psykos för att vidmakthålla illusionerna om det goda med multikulti genom massinvandring. Så hur ska de stå ut med sig själv och deras utmanade världsbild, deras hotande kognitiva dissonans? Tigande? Avledande manövrer? Upprepande av de dramaturgiska mediegreppen jag gav exempel på tidigare? Låt oss följa, det kan bli intressant.