2017-04-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Fy faaan!! Djävla SVT!!

De har inte tagit in att Jimmie Åkesson har sagt att han lider med det som har hänt.
Inte ett ord.

De gör allt för att tysta ner Jimmies empatiska sida!!!
Fy faaan för SVT.

Dessutom... har de med massa andra PK-elit politiker... men inte Jimmie...

SVT säger inget om att Jimmie faktiskt är jätteduktig på att inte skylla brottet på några muslimer även om han tänker det!

Djälva PKmedia....

Dom citerade honom för ca 2h sen...
Jag blev förvånad måste jag säga.
Citera
2017-04-07, 20:57
Medlem
Här kan allmänheten ta skydd: ”Kungsholms kyrka är öppen”

Detta har tydligen ärkebiskop Antje Jackelén basunerat ut på twitter och media rapporterar om hennes tweet.

Nu är jag bara en vanlig bonnläpp, men hur smart är det att twittra att folk kan samlas i kyrkan? Hade gärningsmannen planerat något mer så har han ett ganska bra tips på vart det kan vara folksamling.
Citera
2017-04-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Har du statistik på detta?
Och vad tror du syftet är?

Du snackar om förträngningsmekanismer. Vad är det som förträngs när bilden på förövaren läggs ut, och de skriver om händelserna.

Det har ännu inte berättar om vilka offren är.
Nej, jag gör inte exakt vetenskap av min vardag. Jag kan i alla fall konstatera på mitt ovetenskapliga vis, att den manliga representationen i nyhetssändningarna är högre i övriga nordiska länders public service. De är mindre känslosamma och mer faktaorienterade.

Syftet? Sverige - "Landet lagom" - är extremt. Värdegrunden, statsfeminismen, massinvandringen med dubbelt så högt intag som övriga nordiska länder tillsammans, och högre acceptrate. SVT Rapport och Aktuellt handlar ju sedan några år i princip bara om araber - utomlands och inrikes; negrer; HBTQ; normupplösning och dekadens. Trumphat. SD-hat. Putin-hat. Vithetshat. Manshat. Sverige är en extrem omhändertagandestat som gör gärningsmän och psykopater upphöjda i offerhierarkin. Statsfeminismen som genomsyras av socialbyråtänkande in absurdum har sen länge förlorat en gränssättande förmåga eller förmågan och ärligheten att överblicka konsekvensern av sitt moraliserande martyrium. Hyckleri och kontraproduktivt snyft, som gör etter värre.

Förträngningsmekanismen jag syftade på handlar om vilka krafter de mångfaldsvurmarnas blinda tro utmanas av terrorism som av allt att döma har sitt upphov i islam och islamister, alltså "skyddsvärda" företeelser som skulle berika oss, höjda över alla krav på reciprocitet eller kritisk granskning. Det krävs rejäla skygglappar, självsuggestion och sektens psykos för att vidmakthålla illusionerna om det goda med multikulti genom massinvandring. Så hur ska de stå ut med sig själv och deras utmanade världsbild, deras hotande kognitiva dissonans? Tigande? Avledande manövrer? Upprepande av de dramaturgiska mediegreppen jag gav exempel på tidigare? Låt oss följa, det kan bli intressant.
Citera
2017-04-07, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
Finns det licenser för att bedriva journalistik? Aftonbladet borde inte ha nån längre isåfall efter att ha hoppat på ett löst rykte om skottlossning vid Fridhemsplan och hjälpt till att elda på den allmänna paniken som råder. Nyheten är borttagen nu men låg där en god halvtimme.

DN gick ut med det först. Wolodarski twittrade också med uppgift om att det var obekräftat.
Citera
2017-04-07, 21:03
Medlem
bergsturks avatar
Intressantast ur ett mediaperspektiv är hur mycket bättre Flashbacktråden har varit att följa (när den fungerat) än gammelmedia. I Flashbacktråden finns folk som kan omgivningarna, nyheter från alla ställen rapporteras snabbt, och inte ett dugg har varit mindre trovärdigt på Flashback än hos gammelmedia -- tex rapporterade media upphetsat om skottlossningar överallt i Stockholm och det verkar ju vara fake. media har inte haft någon koll alls men man har babblat friskt ändå.

Minnesvärt också var journalisten på TV4 som sa ungefär "ja vi är ju många som bara gått och väntat på detta". Jaså, det har ni.
Citera
2017-04-07, 21:07
Medlem
kanibalskalles avatar
Hyena kan man säga om denna reporter som sticker mikrofonen i ansiktet på gråtande ungdom och slöar ner polisens ansträngningar att få till en avspärrning
https://youtu.be/t_oZnk50bnc
Citera
2017-04-07, 21:33
Medlem
Man ser ju hur media gnuggar båda knäna hela tiden, under hela eftermiddgaen. Det blir fuktigt i trosan, man kan ju faktiskt hamna i media både i USA, Mellersta östern och Kina samt Australien. Underbart eller hur?

Att de (journalisterna) har bidragit till detta genom uppmuntra till massinvandring där en vår sämsta myndigheter (MgV) skall hålla koll vilka som kommer in landet, tillsammans med det invandringsindustriella komplexet är deras skuld.

Svenska folket vill inte bli dödade av islamister. Media och vänsterpolitiker tycker att det är spännande.

De kan ju sätta Sverige på kartan!
Citera
2017-04-07, 21:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste ju gilla Aftonbladets artikel om hur man ska hantera sociala medier. "Undvik att sprida bilder". Allt för att gömma verkligheten.
Citera
2017-04-07, 21:58
Medlem
OvissFramtids avatar
Blir tårögd...Danmarks statsminister kallar oss svenskar för "brödrar och systrar".."Broderfolk" etc..Hade vi hört en svensk statsledare säga så om något hänt i våra skandinaviska brödraländer?

Som skåning såg jag bara DR1, DR2 och TV2. Mycket mindre PK. Man känner verkligen en värme från deras media...Samtidigt slog jag över till TV4:

"Vi måste stå upp som svenskar, både svarta och vita, oavsett vilken religion vi tillhör.."

Alltså Sverige är inte USA, även om ni vill det, där man benämner alla oavsett religiös tillhörighet/hudfärg som "Amerikaner", det är mer nationalitet-betonat eftersom det inte finns någon "Amerikansk" etnicitet. Men säger man "Svensk eller Svenskar" i Sverige så gäller det oss med etnisk svensk bakgrund, det klingar alltså illa med uttalandet "Vi svenskar, svarta och vita" för det har aldrig existerat svarta som är etniskt svenska. Det är att i samband med en sån här svår händelse, förminska svenska folket och blunda för att vi existerar som folk. Varför inte använda sig av begrepp som "medborgare, vi svenska medborgare" istället, för det är ju någonting vi alla kan stå bakom som lever här oavsett etnisk tillhörighet. Men en sådan urbota korkad kommentar från TV4 ger en riktiga anti-svensk vibbar och förnekandet av svenskar som folk. Det har aldrig funnits svarta etniska svenskar, liksom det aldrig funnits svarta etniska japaner, eller svarta etniska serber.

Stoppa svenskhatet!
Senast redigerad av OvissFramtid 2017-04-07 kl. 22:00.
Citera
2017-04-07, 21:59
Medlem
Synd Flashback varit nerkopplat så mkt. Överbelastning antar jag. Men har ändå fått mycket info från Flashback som inte kommit i vanliga media.
Citera
2017-04-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Måste ju gilla Aftonbladets artikel om hur man ska hantera sociala medier. "Undvik att sprida bilder". Allt för att gömma verkligheten.

Precis, men som det skrev i någon annan tråd: det går jävligt bra att publicera bilder på döda barn i medelhavet eller barn som precis varit med om flygbombningar i syrien(?).
Citera
2017-04-07, 22:01
Medlem
Look what´s happened today in Sweden..... SWEDEN!!! Who would belive this,,, Sweden??
They took in large numbers, the having problems like they never thought possible...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in