2017-04-07, 23:51
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Tro det eller ej men Schyffert är rädd.

"Det känns extremt tungt att skriva det här efter det som drabbat Stockholm idag. Jag är livrädd. Mina tankar går såklart till alla familjer och anhöriga till offren. Jag saknar ord. Det här är så jävla illa.

En timme innan jag skulle upp på scenen i Sundsvall i eftermiddags så började det smattra i telefonen. Vad fan har hänt? Var är mina barn? Är alla ok?

När det lugnat ner sig lite kom nästa problem. Jag ska upp och köra en
humorföreställning som heter "Var inte rädda" mitt i vad som verkar vara ett fruktansvärt terrordåd. T.om jag förstår ironin i det. Min första reaktion var att ställa in. Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och gråta. Och samtidigt så tänker jag att det är det precis det här de vill.

De vill att vi inte ska våga gå på teater.
De vill att vi inte ska våga gå på stan efter jobbet och köpa chips till fredagsmyset, av rädsla för att bli överkörda av en lastbil.

Det är så här terror funkar. Den attackerar vår frihet, den vill att vi ska begränsa vår livsstil. Och det kommer jag fan ALDRIG gå med på.

Så väl på scenen så frågade jag publiken om det var ok att vi försökte genomföra det här i alla fall. Jag har aldrig hört ett så tydligt JA! Så vi gjorde det. Det var inte kul att stå där idag. Det var mitt livs svåraste standup-show. Men också min viktigaste.

Och nu efteråt i en tom loge så kan jag inte nog tacka den fantastiska Sundsvallspubliken. Ni visade, med enad och tydlig front, att hur hemskt det här än är så vi tillsammans ända alltid starkast.

I djupaste vördnad,

Henrik"

Skönt att se att Henrik lyckades vara värdig idag. Han höll igen på könsorden och de hånfulla attackerna mot sverigevänner som är rädda för samhällsutvecklingen. Jag trodde inte att Henrik hade kvar något förstånd, jag trodde att han bara var rakt igenom ett ruttet svin.
Citera
2017-04-07, 23:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lena Mellin är bestämd! :

Mot galningar kan ett samhälle aldrig värja sig till hundra procent. Hur gärna vi än skulle vilja.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Aa6yA/inget-samhalle-kan-varja-sig-mot-galningar

Detta är en ensam galning! Säger Lena Mellin. Skillnad var det minsann med Breivik, då var det hela den vita rasismen som låg bakom! Alla, du och jag, var minsann skyldiga.

Men nu! Trots att vi vet att islam predikar en extremt hatisk attityd, och vi har 0.5-1 miljon muslimer i Sverige, så finns det ingen kopping enligt Lena Mellin. Ensam galning!

Jag har varit på "kvällsvakt" på mitt jobb, så har fått följt med dagens händelser via radio i Norge, när jag har haft tid..

Iallafall så intervjuades bla en svensk journalist (DN eller SVD, det gick snabbt, så fick mig inte riktigt med det).

Iallafall poängen : Sedan 2010 attentatet (han som sprängde sig själv), så ser säkerheten helt annorlunda ut. Betydligt mera allvar vem som släpps in.., journalisten riktigt påpekade det.

Frågan är : Har även Aftonpravda skärpt sin säkerhet utav samma orsak.., medans samtidigt "mässat ut" till de breda lagen, att det finns inget att oroa sig för !
Citera
2017-04-08, 00:04
Medlem
TT kör den osmakliga rubriken:

"Securitas börsvinnare efter terrorattack"

Och alla större tidningar publicerar den.

Hur tänker de - har de ingen skam i kroppen?

http://www.unt.se/nyheter/securitas-borsvinnare-efter-terrorattack-4609603.aspx
Citera
2017-04-08, 00:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Tro det eller ej men Schyffert är rädd.

"Det känns extremt tungt att skriva det här efter det som drabbat Stockholm idag. Jag är livrädd. Mina tankar går såklart till alla familjer och anhöriga till offren. Jag saknar ord. Det här är så jävla illa.

En timme innan jag skulle upp på scenen i Sundsvall i eftermiddags så började det smattra i telefonen. Vad fan har hänt? Var är mina barn? Är alla ok?

När det lugnat ner sig lite kom nästa problem. Jag ska upp och köra en
humorföreställning som heter "Var inte rädda" mitt i vad som verkar vara ett fruktansvärt terrordåd. T.om jag förstår ironin i det. Min första reaktion var att ställa in. Jag vill bara dra ett täcke över huvudet och gråta. Och samtidigt så tänker jag att det är det precis det här de vill.

De vill att vi inte ska våga gå på teater.
De vill att vi inte ska våga gå på stan efter jobbet och köpa chips till fredagsmyset, av rädsla för att bli överkörda av en lastbil.

Det är så här terror funkar. Den attackerar vår frihet, den vill att vi ska begränsa vår livsstil. Och det kommer jag fan ALDRIG gå med på.

Så väl på scenen så frågade jag publiken om det var ok att vi försökte genomföra det här i alla fall. Jag har aldrig hört ett så tydligt JA! Så vi gjorde det. Det var inte kul att stå där idag. Det var mitt livs svåraste standup-show. Men också min viktigaste.

Och nu efteråt i en tom loge så kan jag inte nog tacka den fantastiska Sundsvallspubliken. Ni visade, med enad och tydlig front, att hur hemskt det här än är så vi tillsammans ända alltid starkast.

I djupaste vördnad,

Henrik"

Jävla fåntratt. Noll trovärdighet.

Nu darrar han med lilla underläppen minsann. Nu när vi drabbats av det han propagerat för och varit drivande i under de senaste åren. Vad gnäller han om? Vill han ha sympati?

Nej Henrik, din lilla råtta, vi, det svenska folket, har inte glömt att du hånskrattat åt oss som sagt att detta skulle hända. Nu har det hänt. Du borde vara nöjd?

Kom inte och hyckla nu din lilla skit. Din fege lille "bajsrunkare".

Vi glömmer inte.
Citera
2017-04-08, 00:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
SVT just nu! Bärgningsbilen ska köra upp till olycksfordonet.

Ordet upprepades två gånger.
Citera
2017-04-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
TT kör den osmakliga rubriken:

"Securitas börsvinnare efter terrorattack"

Och alla större tidningar publicerar den.

Hur tänker de - har de ingen skam i kroppen?

http://www.unt.se/nyheter/securitas-borsvinnare-efter-terrorattack-4609603.aspx
Hehehe! Jag tänkte spontant den tanken om Secu i eftermiddags.

Se det för vad det är: medierna månglar "nyheter". Även snaskiga och sjaskiga konstateranden kan säga oss något om psykologin i samhället. Detta krassa konstaterande kan förstås presenteras mer eller mindre taktfullt. Kanske vore en lakonisk allmänstandard i längden det mest respektfulla? Men mediejargongen i MSM är inte rapportlikt lakonisk i vanliga fall; istället känslosåsigt broderad och skev... I en sådan kultur kan det krassa och korta konstaterandet te sig mer suspekt än vad det är.
Citera
2017-04-08, 00:19
Medlem
Det är dom onda Berit och Allan som är dom farliga. Inte galna muslimer...
Citera
2017-04-08, 00:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Stockholm har gått lite i spinn. Spärrat av hela innerstan osv. Givetvis blir allt extra uppblåst när det händer i Stockholm där alla riks-journalister, byråkrater och politiker bor. - I Malmö kan folk mördas till höger och vänster men först när det sker i Stockholm börjar medier och Löfvén orera om starkare lagar osv. Jag var ute i centrala Malmö idag och ikväll och allt är precis som vanligt. Proppat på uteserveringarna på Möllan och på gågatorna. Inte en jävel verkar bry sig särskilt mycket om det som skett. Malmöborna verkar mer luttrade/skadade. Själv tycker jag det är uppblåst i tidningarna med tanke på hur mycket som nonchaleras när det händer i Malmö.

Hade detta hänt i Malmö så hade folk suttit nu och supit som vanligt i samma kvarter och rört sig som vanligt. Tro mig. För ett par veckor sedan avrättades en kille med tre skott i huvudet mitt på Möllevångstorget. - Så fort avspärrningarna var borta började folk supa igen. När det sköts skarpt i knarkrondellen mitt på dan så kom polisen först efter 15 minuter och när de kollat klart och tagit bort avspärringarna så var all narkotikahandel igång 20 minuter efter polisen stuckit, precis som inget hänt.

Om något händer i Stockholm är det alltid så oerhört MYCKET större i medierna bara för att det händer just i Stockholm.

Ta tex personen som kör listan från OPENSTOCKHOLM här i tråden. Det handlar givetvis inte om Sverige. - Det handlar om STOCKHOLM: Inget annat.

Det är skillnad på en terrorattack och en uppgörelse kring hashförsäljningen i Malmö.
Citera
2017-04-08, 00:28
Medlem
Stones avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VnKMp/bara-en-tidsfraga-innan-sverige-skulle-drabbas

Wolfang Hansson brydde sig om att vässa pennan och skriva att vi kan förvänta oss mer nu när Mosul och Raqqa faller. Det är inget som har sagts i andra rapporteringar. Ingen har öppet talat om de 150 IS krigarna som trampar runt ostörda. Vi har ett direkt hot men nu skall vi leva som vanligt, jag skriver det igen, gäller inte politiker och mediahus. Där blir det extra bevakning.
Citera
2017-04-08, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Skönt att se att Henrik lyckades vara värdig idag. Han höll igen på könsorden och de hånfulla attackerna mot sverigevänner som är rädda för samhällsutvecklingen. Jag trodde inte att Henrik hade kvar något förstånd, jag trodde att han bara var rakt igenom ett ruttet svin.

Han är ett svin.
Hans rädsla har inget med offren idag.
Rädslan består av att han vet innerst inne att han har fel.

Men slipad är han.
Vände det negativa mot det positiva i sin tillställning.
Frågan är hur sundsvallsborna är funtade som betalar för
att se en Quisling som sålt sitt land?
Citera
2017-04-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jävla fåntratt. Noll trovärdighet.

Nu darrar han med lilla underläppen minsann. Nu när vi drabbats av det han propagerat för och varit drivande i under de senaste åren. Vad gnäller han om? Vill han ha sympati?

Nej Henrik, din lilla råtta, vi, det svenska folket, har inte glömt att du hånskrattat åt oss som sagt att detta skulle hända. Nu har det hänt. Du borde vara nöjd?
Visar mest att idioter får rätt någon enstaka gång. Men djävligt tjatigt att höra ältandet genom åren.
Go Schyffert!
Citera
2017-04-08, 00:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SVT just nu! Bärgningsbilen ska köra upp till olycksfordonet.

Ordet upprepades två gånger.

Fattar inte? Vad är fel med ordet "olycksfordon"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in