2017-04-07, 23:48
Medlem
Grandiosos avatar
Utgående från att dagens terrordåd är ISIS-relaterat så kan man ju tycka att det är ganska
kontraproduktivt att angripa ett land som har en sådan påfallande välvillig inställning
till invandring av kreti och pleti som detta Sverige.
Som tillåter terrorister som varit och krigat och mördat i Syrien och Irak att få återvända
och återgå till de liv de levde innan här.
Ändå väljer man att slå till här också.
Citera
2017-04-07, 23:49
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?

Kvinna delad på mitten och ena benet avlägsnat från kroppen
Citera
Medlem
S.Kandals avatar
När man ser på videon över hur snabbt lastbilen körde känns det förbluffande att chauffören lyckades smita från platsen. Tveksamt att han lyckades hoppa ut i farten kan man tycka. Bilen måste haft makalösa airbags.

Någon som har annan teori!?
Citera
Medlem
Vi har fortfarande ingen aning vad namnet på 39 åringen kan vara?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jag tycker det är lite konstigt och jag hoppas på att fler kan bekräfta att det faktisk låg ett offer utan fot alt att hela underbenet faktiskt var av på den plats som jag markerat med röd ring.

Människan låg på övergångsstället med flera personer runt omkring sig. Då det var en jävla folkhop så borde ju någon vara medlem här på Flashback som kan bekräfta att jag faktiskt sett rätt.

Hur har det offret kommit till då det trots allt är en liten bit ifrån, hela diagonalen av Åhlens-huset faktiskt samt inget samband med just lastbilens sagda rutt.

Svarta X:et är lastbilens slutförvar.

https://minfil.org/Gfpc09bcb2/Sk_rmklipp.JPG
Jobbar i kvarteren. Uppfattade att de olycksdrabbade var längs med Drottning.
Den fösta påkörda var Drottningg Wallling. Sen 2 döda vid övergångsstället Drottning Kungsg. En skadad dam, en avliden hund utanför fd PuB huset nu Zara home. Jag såg den kvinna med avkörd fot vid Drottning Gamla Bro. Efter det minns jag inte mer, var i chock.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-04-08 kl. 00:06.
Citera
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?
Klicka inte om du är känslig. Flera delar om man säger så
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanssnok
Utifrån vittnesmål (väg in vittnen i chock).

Polis har skjutit mot lastbilen vid Åhléns, vilket fått föraren att krascha i byggnaden istället för att fortsätta rutten på Drottninggatan. Tre personer har slängt sig ur bilen (oklart innan/efter kraschen). De har varit beväpnade med kniv och flytt platsen, en av dessa gripna i Märsta, osäkert om det är föraren, en eller flera fortfarande på fri fot.

Det skulle alltså råka finnas poliser på tårna som drar vapen och skjuter bara någon minut efter lastbilskapningen? Helt osannolikt med tanke på de få poliser som normalt syns i Stockholms city.
Konstigt också att Spendrups-killen inte märkte att det var fyra som kapade bilen utan trodde att det var en person.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Åh, berätta mer om din analytiska förmåga.

Möjligt att jag ser lite dåligt i vinkeln, men var en VÄLDIGT stor 11-åring
Citera
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Muhammed, vart får du det ifrån?

Det var någon i tråden som länkade till en bild på GM legitimation från migrationsverket.

[Edit] Här är länken: http://imgur.com/a/qRNF6
Senast redigerad av Linguas 2017-04-07 kl. 23:53.
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:

Personen ligger överkörd, mycket blod och kroppsdelar som har avlägsnats från kroppen
Citera
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldorno
Nu överdriver du, kaparen hade annars avrättat föraren och kapat lastbilen på det sättet istället. Som i Berlin nyligen.
Då påstår således att massmördaren tilltvingade sig lastbilsnycklarna under vapenhot mitt i fredagsrusningen i centrala Stockholm med hundratals personer runt om honom alternativt inne i en restaurangen??
Citera
2017-04-07, 23:50
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Titta inte, det är en tjej i 20års åldern som blivit påkörd och delad i två. Riktigt vidrig bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in