2017-04-07, 23:54
Avslutad
Jämför övervakningsbilder och Uzbeken, de är väldigt lika.

Det är inte han på ID-kortet. Uzbeken är 39-åringen. Kolla tidigare länkar.

88% muslimer i Uzbekistan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Bilden är verkligen vidrig. Man glömmer inte. Frågan är även om det är rätt mot de avlidna och deras anhöriga att lägga ut sådana bilder. För oss som inte var med om händelsen är den förfärlig och har ett nyhetsvärde, men för dem som var med eller har anhöriga där så är den en katastrof. Lite självcensur kanske vore bra...

Delvis också därför jag inte vill klicka. Känns som att jag "sviker" inte bara den som ligger där utan även anhöriga. Fy fan alltså.. :/
Citera
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
Inget troll, hon är efterlyst.
Källa?
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu går det i byxan på SVT, när Eiffeltornet lyses upp i Svenska färger. "En hyllning till Sverige".

Skärp till er istället, och sluta propagera för att ta in muslimer till Sverige!
Se där, är det inte konspirationsteoretikern?

Varför är det upprörande att länder visar solidaritet med Sverige?
Citera
Medlem
Fyfan.. Läs kommentarerna här: https://www.facebook.com/irm.se/

Blir fan kokhet inombords, så jävla korkade.
Citera
2017-04-07, 23:55
Medlem
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh
Senast redigerad av DAESHFIGHTER 2017-04-07 kl. 23:57. Anledning: Konstig styckedelning
Citera
2017-04-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
Inget troll, hon är efterlyst.

Inte av polis vad jag vet. Bara folk som delat efterlysningen som nu är borttagen.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Är det bekräftat att den misstänkte 39-åringen erkänt? I sådana fall är det väl klart, bara ta DNA från bilen och från MGM och matchas det är det klart, varför dröjer det?
Citera
Medlem
Snälla, ta bort bilden på E*** som cirkulerat, polis är underrättad och er analys behövs inte.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Hur många är gripna just nu?

-Märstakillen verkar såklart vara inblandad då han erkände och hade även skador på sig

-Hjulstakillen Ung man ingen ytterligare information i dagsläget

-Tvåorna Två personer som blev intagna till "förhör" antingen för att pressas på information (?) eller för inblandning, någon som vet mer om dessa två om dom fortfarande sitter i förvar? Resterande som var i närheten sa man ju att man bussade ut till centralbadet* och tog vittnesmål om väl?

Finns det mer folk som varit/är gripna?

*"Hon kommer just från Röda Korsets tillfälliga kriscenter i Centralbadet där hon blivit hörd av polisen och pratat igenom händelsen med vittnen och andra drabbade." - http://www.expressen.se/nyheter/stockholm/de-blev-vittnen-kaos-och-radda-manniskor/
Citera
Bannlyst
Det positiva med den här terrorattacken är att man fick motion. Jag kommer inte kunna röra benen imorgon. Rådhuset-City-Södra station-Västerbron-Fridhemsplan.

Men död åt terrorister och dess sympatisörer!
Citera
2017-04-07, 23:57
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem
slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh

Låter spännande. Kan du berätta mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in