2017-03-23, 09:31
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Kalas, det var mer än jag visste om comviq. Och hur är det med halebop?

Halebop har ingen telefonsupport.
Dom har enbart ett telefon nr till "säljsupport", där kan man förlänga, teckna, säga upp abonemang.
Allt annat hänvisas till chatt/mail.
Citera
2017-03-23, 20:40
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Halebop har ingen telefonsupport.
Dom har enbart ett telefon nr till "säljsupport", där kan man förlänga, teckna, säga upp abonemang.
Allt annat hänvisas till chatt/mail.

Jo det vet jag. Det var därför jag blev nyfiken när han sa att de hade en
Citera
2017-03-23, 23:24
Medlem
whaks avatar
Citat:
Jo det vet jag. Det var därför jag blev nyfiken när han sa att de hade en

Ett bevis på att han inte har hundra koll på läget.
Citera
2017-03-24, 01:02
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Jag har äntligen gått över till en annan operatör från Hallon. Slipper jag deras falska marknadsföring samt värdelösa chatt support.
Citera
2017-03-28, 21:51
Medlem
Halebop har nr!
Har själv haft den innan, men kommer ej på den nu
Citera
2017-03-29, 01:03
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitroken
Halebop har nr!
Har själv haft den innan, men kommer ej på den nu

Hade är mer korrekt. Det gamla numret är avstängt sen många år tillbaka.
Citera
2017-04-02, 18:35
Medlem
Har ingen täckning hos Hallon ikväll trots att jag befinner i en stad där Hallon alltid har bra täckning (förutom när de slutar fungera). Någon annan än jag som har samma problem ikväll?
Citera
2017-04-02, 20:09
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om att tele2 och comviq är samma bolag precis som telia och halebop. Är fortfarande nyfiken på vilken hemlig kundtjänst man kan ringa som kund för att få hjälp på telefon. Att ni hade ett "hotlinenummer" som anställda är något helt annat.
Comviqs kundtjänst har väl aldrig varit hemlig? Den är belägen i Borås eller Borlänge hos ett dotterbolag till MTG koncernen. Har för mig att Halebop har kundtjänst i samma hus.
Citera
2017-04-07, 22:56
Medlem
Enydrions avatar
Data sms och telefoni ska visst vara gratis idag kl15 till imorgon kl15 pga händelserna i Stockholm

Citat:
Med anledning av dagens händelser

Med anledning av dagens händelser i Stockhom är data, telefonsamtal och SMS gratis för alla hallons kunder som befinner sig i Sverige.*Den fria trafiken gäller från och med den 7 april kl 15:00 och fram till den 8 april kl 15:00.
Våra tankar går till alla drabbade av händelser i Stockholm.
Ta hand om er där ute*
Citera
2017-04-08, 11:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Data sms och telefoni ska visst vara gratis idag kl15 till imorgon kl15 pga händelserna i Stockholm

Tro inte att det gäller mobilt bredband bara, det gjorde jag
Citera
2017-04-09, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tro inte att det gäller mobilt bredband bara, det gjorde jag

Blev uppringd av en försäljare för att teckna abonnemang för mobil sulf hos 3.

Han påstod att det var utan begränsning i datamängd, men sen var det endast 2 GB/mån.

Som tur är har jag en app i telefonen, ACR (automatic call recorder) som bevisar mitt påstående; Alltså att försäljaren stått och ljugit, och därför är avtalet ogiltigt.
Senast redigerad av Hultabultan 2017-04-09 kl. 01:55.
Citera
2017-04-27, 16:40
Medlem
Hallon, föra över aboneemang fram och tillbaka?

Fått erbjudande via Smartson på 22gb abonnemanget på Hallon. Jag förstår ju att Hallon vill locka in fler kunder därav enbart ge bra erbjudande till nya kunder. Just nu använder jag Hallon liten 2gb och brukar vara för lite, så lägger till oftast 1 gb i månaden så blir ju 140 kr i månaden, nu erbjudande med gratis 22gb i månaden gratis 2 första månaderna och kommande blir 99 kr i månaden innan det går över till full pris.

Jag har relativt bra telefon nummer just nu som jag vill behålla, samtidigt vill jag ju ta del av erbjudandet, har tidigare varit över till Halebop igen men bytte sedan tillbaka till Hallon och fick ta del av erbjudandet.
Funderade ifall det finns nå bra trick att göra, kommer ju inte ha något abonnemang på Halebop eller annan leverantör, men ifall det går på något sätt att switcha emellan så jag får numret på detta erbjudande?
Eller har ni andra tips?
Tvekar starkt på Hallon går med på att de låter mig avsluta Hallon liten abonnemanget och byta nummer med nuvarande 22gb erbjudandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in