2017-05-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quizy
Fått erbjudande via Smartson på 22gb abonnemanget på Hallon. Jag förstår ju att Hallon vill locka in fler kunder därav enbart ge bra erbjudande till nya kunder. Just nu använder jag Hallon liten 2gb och brukar vara för lite, så lägger till oftast 1 gb i månaden så blir ju 140 kr i månaden, nu erbjudande med gratis 22gb i månaden gratis 2 första månaderna och kommande blir 99 kr i månaden innan det går över till full pris.

Jag har relativt bra telefon nummer just nu som jag vill behålla, samtidigt vill jag ju ta del av erbjudandet, har tidigare varit över till Halebop igen men bytte sedan tillbaka till Hallon och fick ta del av erbjudandet.
Funderade ifall det finns nå bra trick att göra, kommer ju inte ha något abonnemang på Halebop eller annan leverantör, men ifall det går på något sätt att switcha emellan så jag får numret på detta erbjudande?
Eller har ni andra tips?
Tvekar starkt på Hallon går med på att de låter mig avsluta Hallon liten abonnemanget och byta nummer med nuvarande 22gb erbjudandet.

Hur löste du det?
Citera
2017-05-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
Hur löste du det?
Tog supporten cirka 1 vecka att svara. Har inte löst på något sätt, utan använder en äldre telefon med hallon som jag delar nät till mitt nya, ej ställt ny fråga till dem om man kan byta numret med nuvarande, tror ej det fungerar tyvärr ändå.
Och de svarade på att det inte går att som redan medlem ta del av deras erbjudande på sitt nuvarande nummer/abonnemang.
Nåväl verkar som Hallon hittills blir billigast ändå för mig att använda, om jag någon gång byter till t.ex Comviq kan det senare vara bra att byta igen tillbaka till Hallon vid bra erbjudande igen.
Citera
2017-05-15, 06:04
Medlem
storm72s avatar
Kanske flytta till Vimla? Har du någon kompis som har dem eller hittar någon random "tipsrabatt" länk så blir de 90:-/mån för 2 GB

Du får även 20GB i början.

https://vimla.se/
Citera
2017-05-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Kanske flytta till Vimla? Har du någon kompis som har dem eller hittar någon random "tipsrabatt" länk så blir de 90:-/mån för 2 GB

Du får även 20GB i början.

https://vimla.se/
Man får 20 gb per månad i 3 månader. Dessa 20 gb kan man spara på sig då de sparar upp till 100 gb. Så efter 3 månader har du 60 gb i potten.
Citera
2017-05-15, 19:45
Medlem
Hallon är det fler som tycker att det är Sveriges sämsta mobiloperatör?

1. De har ingen kundtjänst som är värd namnet. Tog en vecka innan jag fick svar på mejl, tyvärr så verkar de anställda inte kunna läsa för jag fick inte svar på mina frågor. Chatten fungerar inte.
Akta er för Hallon.se jag kommer aldrig välja Hallon.se igen. Det är inte värt de småpengarna man sparar. Välj Tele2 eller Telia. Ta mitt råd och skippa lågprisbolagen från Tre, Telia och Tele2.
Kolla att de inte fortsätter dra pengar från kontot trots att du sagt upp abonnemanget. Jag ska anmäla Hallon.se till konsumentverket.
Citera
2017-05-15, 20:09
Medlem
Servals avatar
Jag är nöjd med Vimla, bra pris och använder sig av Telenors nät.

Hallon och Vimla håller ungefär samma priser.
Citera
2017-05-15, 20:16
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Va tråkigt

Jag har Hallons mobila bredband kontantkort och det funkar som det skall.
Tycker det är ok pris.
Jag har knappt varit i kontakt med kundtjänsten så jag kan inte säga så mycket om den.

Fungerar Tele2 kundtjänst bra?

Om kundtjänsten är jättedålig och okunniga brukar det kunna avspegla hela företaget.
Att kundtjänst fungerar är ett bra tecken.
Citera
2017-05-15, 21:25
Medlem
MrChows avatar
Hallon har alltid fungerat bra för mig och eventuella frågor har alltid svarats på inom en rimlig tid. Bra pris för en bra tjänst i ett bra nät enligt mig -- men givetvis kommer andra att ha andra åsikter.
Citera
2017-05-15, 21:41
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Tycker deras kundtjänst fungerat ypperligt.
Men jag har bara erfarenhet av deras chatt.
Farsan har försökt ringa dem, det var lönlöst.

Bra pris, mkt nöjd med hallon.
Citera
2017-05-16, 02:03
Medlem
Heauxms avatar
Jag är nöjd med hallon. De svarar på mejl även om det tar tid. Vad di en gör så ha aldrig comviq/tele2. De har lirat mig flera gånger där jag fått dubbla fakturor, haft två abonnemang på samma mobil för att de råkade göra fel, jag skulle få pengar tillbaka vilket de inte gav, de tvingade mig betala efter att min mobil blivit stulen även om jag så upp abonnemanget. De har skickat fakturor när jag sagt upp mig som kund, Och när jag ringer och frågar säger dom att jag inte ska betala, tänk om jag betalade de fakturorna då? " ja då hade vi fått extra pengar men tur att du inte betalade" så dem.
Citera
2017-05-16, 06:22
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Man får 20 gb per månad i 3 månader. Dessa 20 gb kan man spara på sig då de sparar upp till 100 gb. Så efter 3 månader har du 60 gb i potten.

kanske lite OT men: Nej, du får bara 20 GB vid start. Nått som gått fel om du fått 3*20 GB.
Citera
2017-05-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
kanske lite OT men: Nej, du får bara 20 GB vid start. Nått som gått fel om du fått 3*20 GB.
Kampanjen kanske gått ut? JAg menar på vimla iallafall. Fick 20 gb per månad :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in