Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Något som slår mig är hur viktigt Stefan Löfven, journalister, krönikörer och andra sk experter verkar anse att vi inte ska ändra vårt sättt att leva. Vi ska åka kommunalt och shoppa precis som vanligt. Vi ska inte låta "terrorn vinna" etc etc. Något jag tänker, är att det är väldigt enkelt att säga så när man personligen inte behöver bära konsekvenserna av att behöva leva på det viset.
Jag blir nästan lite provocerad när jag hör Löfven uttrycka sig på det viset direkt efter en sådan händelse som idag samtidigt som han är omgärdad av SÄPO-vakter som med snäcka i örat nervöst står och spanar av alla möjliga riktningar.
Det är vanligt folk som får bära konsekvenserna av det samhälle som sådana personer som Stefan Löfven har skapat.
Och där har vi även en stor del av problemet, alla skall ha rättigheter, men ingen skall ha skyldigheter i detta samhälle av infödda världsmedborgare..
Man skall givetvis kunna ställas till svars för de handlingar man utfört, oavsett om man heter Mahammad, Lövén eller Ygeman.
"Inte ändra våra sätt att leva"
*skrattar*