2017-04-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalesia
Om det är ett terrordåd så är det ändå många lösa trådar.

Gick killen runt och bara råkade se en obemannad lastbil och bestämde sig för att utföra Jihad? För det verkar ju inte vara som i Nice att han hyrde en lastbil osv

Varför kraschade han lastbilen i Åhlens? Jag menar hade han verkligen vela döda folk hade han väl kunna fortsätta köra längst gågatan?

Om han nu klev ur bilen med vapen, varför besköt han inte folk som var i närheten?

Antingen så är det bara ett lastbils-kap som gick väldigt fel, eller en terrorist som fick kalla fötter.

Jag vet inte om du har rätt men din analys är mycket intressant.
Citera
Medlem
PeteHungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triq
Kompis pojkvän bor 200m från olycksplatsen, har skickat bilder men kommer säljas till media i första hand.

Bilderna visar iaf föraren som kliver ut ur lastbilen, man ser ansiktet klart och tydligt, bilden är tagen med Huawei P9 från ca 50-100 meters avstånd.

Så till alla som undrar: Vi har GM's ansikte, med förutsättning att bilden är autentisk och min väns pojkvän inte ljuger.

Hoppas att din "kompis pojkvän" hör av sig till polisen också.
Eller lämnar ut några bra bilder till oss på FB så vi kan få tag i GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Bor mellan Fridhemsplan och Odenplan. Kan mer eller mindre bekräfta att inget större har hänt här, både för att jag inte hört något (mer än fordon som swischat längs den s.k. ambulansgatan) men framförallt för hur bisarr stämningen har varit här.

Systemet var dock stängt, tills många och mitt förtret. Dels irriterande för att om man ska ha statliga monopol på saker så kan man för fasen inte lägga ner dem när något relativt nära destabiliseras. Det må handla om bara alkohol här, men det är principiellt helt galet helt oberoende av vilka produkter de säljer.

Det finns onekligen något principiellt viktigt i att hålla systemet öppet just denna dag.
Jag skålar för offren och för alla islamisters kalla död.
Citera
2017-04-07, 19:10
Medlem
Känns lite som fusk att släppa en bild på någon som man misstänker för inblandning i dådet. Påminner ju om normalt polisarbete vilket ju annars varit utplånat i Sverige sedan lång tid.

Har någon sett ett motiv till varför man denna gång visar bild på den som man misstänker vara inblandad?
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Kan någon som är på plats räkan hur många kroppar som är täckta? Så vi får rätt dödstal eftersom media skönskriver hela händelse....jag är allvarlig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Nationella insatsstyrkan

Är inte de svartklädda?
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enligt TV4 har man säkrat DNA från förarhytten som nu ska skickas till övriga EU länder för matchning.
Citera
Medlem
https://twitter.com/SyriaWarReports/status/850385417610416129/photo/1
De påstår att det är en Tajikisk ryskspråkig IS-krigare

fan vet hur pålitliga de är dock
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Muslimsk unge gör tummen upp i TV 4's direktsändning.
http://imgur.com/a/iKvYv

I princip alltid när man ställer upp en kamera så skall nån jävel fram och vinka eller bara allmänt synas i bild.

https://www.youtube.com/watch?v=1NFKJUE3LzU
Citera
2017-04-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Din jävla idiot! Det går mer än 100 islamistiska attacker på en Breivik, men fortsätt du att dra upp honom.

Precis. 77 döda och 319 skadade samt hur han gick tillväga när han utförde sina attacker.

Breivik är LITE annorlunda jämfört med dessa terrorattacker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Killen i blå jacka som ligger med mittenpartiet bortblåst ser onekligen ut att vara ett barn, åtminstone till utseendet och storleken förhållande till strecken på övergångstället.

Vart hittar du den bilden?
Citera
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L1bertas
Vad vi vet än så länge är det enbart 3 skadade. Mirakel med tanke på hur långt han ändå körde. Om ni kollar på videon där man ser lastbilen åka nedför Drottninggatan så kränger den flera gånger, dvs måste ju han kört på en av lejonen, saktat in och därmed har många människor räddats.

Så du har inte sett bilderna, t ex killen som delats i minst tre delar?!! Han var iallafall inte skadad, han var död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in