2017-04-07, 19:04
Avslutad
Vad vi vet än så länge är det enbart 3 skadade. Mirakel med tanke på hur långt han ändå körde. Om ni kollar på videon där man ser lastbilen åka nedför Drottninggatan så kränger den flera gånger, dvs måste ju han kört på en av lejonen, saktat in och därmed har många människor räddats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Var kapades lastbilen? Jag har fått intrycket av att dådet skedde i anslutning till kapningen. Så tror det handlar om minuter från att lastbilen kapades tills att den stod parkerad i Åhléns. Gick nog många larm men troligen försent.

Lastbilen kapades sekunder innan dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Det är ju nationella insatsstyrkan helt säkert. Det är i alla fall inte militärer då dom har polisemblem på ärmarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
inte för att det spelar någon roll för mig, men ändå intressant med tanke på att polisen under pressträff förnekade att Försvarsmakten skulle ha använts

Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Nationella insatsstyrkan

Det var min tanke också men hittade inga bilder på likadana uniformer.

Dom är på plats iaf.

Såhär brukar dom se ut.

http://cdn01.nyheter24.se/3e5c6ad901d8020000/old/2012/0/16/sxa42a45.jpg
Citera
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Måtte Sveriges rättsväsende lösa det här fort så att inte övriga länder får skratta och peka finger på oss länge framöver.

Men med Ygeman, Eliasson och Svetsaridioten som främsta språkrör så kommer nog detta barka åt helvete precis som hela Sverige.

Hur FAN kan man be "MANNEN PÅ BILDEN" att själv ringa in till polisen. Vilken jävla PARODI!!!
Kan ju vara som så att han är oskyldig (som den där liraren förra året) och då är det väl bättre att höra av sig till polis så snabbt som möjligt och reda ut situationen så att myndigheter får möjlighet att fokusera på annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
vad för uniform är detta? vad för märke?? http://www.gp.se/image/policy:1.4228815:1491583164/OEK_POLISER_16612.jpg?$p=1f2d097&w=1136&$w=ec52ab9

Piketen eller som dom nu heter Förstärkt Regional Insatsstyrka. Finns i Göteborg, Malmö och Stockholm.
Citera
Medlem
Jag har en obehaglig känsla av att Polisen inte löser det här!

Dom klarar ju för FAN ingenting hur mycket resurser man ändå öser över organisationen. Ledningen måste utgör pappskallar och man är inte inställd på att bekämpa Islamismen.

Om killen som kliver ur lastbilen inte grips hinner han väl byta kläder och försvinna snart. Han ser ut som vilken blatte som helst, sorgligt att Sverige blivit ett sådant tillhåll för en massa slödder!
Citera
2017-04-07, 19:05
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Var kapades lastbilen? Jag har fått intrycket av att dådet skedde i anslutning till kapningen. Så tror det handlar om minuter från att lastbilen kapades tills att den stod parkerad i Åhléns. Gick nog många larm men troligen försent.

Den rapporterades stulen tidigare idag. Vet inte exakt tid men jag tror inte det var minuterna innan. Osäker dock.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagamanN
Jag hörde från en person någonting om skotlossning i samband med terrordådet.

Vid tillfället fördtod jag det som att det skulle inträffat runt Fridhemsplan. Detta verkar hittills inte stämma alls.

Kanske någon kan bekräfta eller dementera.
Polisen har dementerat uppgifterna.
Citera
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Jag har aldrig varit med om att de första siffrorna inte stiger vid ett sådant här dåd.

Idag avled kvinnan som föll från Westminster Bridge. Londons femte dödsoffer. Ofta glöms de som avlider dagar eller en vecka senare, bort.
Citera
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:

Tapas bar Caliente, Adolf Fredriks kykogata.
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Måtte Sveriges rättsväsende lösa det här fort så att inte övriga länder får skratta och peka finger på oss länge framöver.

Men med Ygeman, Eliasson och Svetsaridioten som främsta språkrör så kommer nog detta barka åt helvete precis som hela Sverige.

Hur FAN kan man be "MANNEN PÅ BILDEN" att själv ringa in till polisen. Vilken jävla PARODI!!!

Det är väl pressens tolkning av själva efterlysningen.

https://polisen.se/Kontakta-oss/Tipsa-polisen/Hjalp-polisen/Stockholm/Polisen-vill-komma-i-kontakt-med-personen-pa-bilden-/

Där står det "Polisen vill komma i kontakt med personen på bilden med anledning av händelsen i Stockholm 7 april. Lämna tips på 114 14."
Citera
Medlem
Gorillaprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Är i Rinkeby nu och polisen är här. Jag pratade med dom nyss och de sa att de är rädda att nazister och andra högergrupper ska komma ut och bråka. De ska öka skyddet på moskéer sa polismannen. Hörde på hans radio att den sökte mannen ska tala franska och arabiska

Franska och arabiska tyder på nordafrikanskt ursprung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in