2017-04-07, 19:06
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Dags att utrusta alla tunga fordon med fingeravtrycksläsare eller dylikt. Och göra det obeglatoriskt att stänga av motorerna vid ur eller ilastning.

Men det är ju inte lösningen. Vi kan förbjuda allting och göra nedskärningar här o där. Det är mentalliteten och hatet på folket som kommer hit, mot oss som det är fel på FATTA
Citera
2017-04-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har en obehaglig känsla av att Polisen inte löser det här!

Dom klarar ju för FAN ingenting hur mycket resurser man ändå öser över organisationen. Ledningen måste utgör pappskallar och man är inte inställd på att bekämpa Islamismen.

Om killen som kliver ur lastbilen inte grips hinner han väl byta kläder och försvinna snart. Han ser ut som vilken blatte som helst, sorgligt att Sverige blivit ett sådant tillhåll för en massa slödder!

Det tror jag man gör.
Tex så flydde ju GM i Tyskland också efter lastbilattacken där, och sköts sedan i Italien var det va?
GM i Turkiet på nattklubben där flydde ju också och greps först långt senare, så är väl inte unikt för sverige att dom kommer undan.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Hur fan ska man kunna hitta svartskallen i grå huva!?
Varannan mussla/kurd/turk/syrier ser ju likadana ut.
Krävs "familje-tips", men det är väl ingen som vågar.
Citera
Medlem
Meyer_Lanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Svårt att säga. Inte egypten i alla fall, som jag skulle ha gissat på efter att ha sett expRGessens blurrade bild.
Lönnfet och slapp hållning i alla fall, precis som man kan förvänta sig.

Nej, en egyptier känns lika fel som en tysk indian. Näsan ser f ö märklig ut i den vinkeln. Jag tycker inte att det ser ut som en klassisk arabkrok?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagamanN
Jag hörde från en person någonting om skotlossning i samband med terrordådet.

Vid tillfället fördtod jag det som att det skulle inträffat runt Fridhemsplan. Detta verkar hittills inte stämma alls.

Kanske någon kan bekräfta eller dementera.

Ska ha varit skottlossning på tre platser. En av platserna blev t.o.m. verifierad av Expressen/DN att det faktiskt var skottlossning där. Fridhemsplan var det dock inte enligt SVT. Polisen har inte sagt något om detta "utan undersöker saken". Masshysteri möjligen men konstigt att uppgifterna faktiskt blev verifierade så snabbt. Media ska väl annars akta sig för att sprida fake news.
Citera
Medlem
okok1s avatar
SVT:

Citat:
Två personer är inplockade till förhör, men de är inte misstänkta för något.
-Vi tror att de har uppgifter att lämna i det här ärendet. Det fanns uppgifter på plats som tydde på det, därför har vi tagit med dem till stationen, säger Towe Hägg på Stockholmspolisens ledningscentral.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Att man tar bilder på avlidna människor och sprida dessa är sjukt, det borde straffas hårt. Det är en mycket grov typ av brott mot giftefriden. Äckliga jävla snorungar.

I ett samhällsklimat där många, likt i tex Kina, inte känner de kan lita på statens och medias information är det tyvärr viktigt. Information är otrogligt viktigt i konflikter som den i Sverige.

Griftefrid är jag högst tveksam till är relevant i sammanhanget. Däremot kan man ju undra om det efter 700 meters färd på en välbesökt gågata inte fanns skadade att ta hand om. Ta en bild går i och för sig rätt fort.
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Jag har aldrig varit med om att de första siffrorna inte stiger vid ett sådant här dåd.
Jo men det har gått ett bra tag nu. Borde finnas fler rapporter om antalet döda/skadade. Skulle inte förvåna mig om man undanhåller det för att tona ned händelsen, av PK-skäl...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Det är alltså på så vis att människan som kört lastbilen lyckats ta sig ur lastbilen och flytt från platsen utan att NÅGON lyckats följa efter/övermanna personen?

Ja, eftersom du skulle stannat kvar när en möjligen terrorist skulle komma ut ifrån lastbilen? Tänk steget längre snälla. Kan garantera att du också skulle springa.
Citera
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HagamanN
Jag hörde från en person någonting om skotlossning i samband med terrordådet.

Vid tillfället fördtod jag det som att det skulle inträffat runt Fridhemsplan. Detta verkar hittills inte stämma alls.

Kanske någon kan bekräfta eller dementera.
Bor mellan Fridhemsplan och Odenplan. Kan mer eller mindre bekräfta att inget större har hänt här, både för att jag inte hört något (mer än fordon som swischat längs den s.k. ambulansgatan) men framförallt för hur bisarr stämningen har varit här.

Systemet var dock stängt, tills många och mitt förtret. Dels irriterande för att om man ska ha statliga monopol på saker så kan man för fasen inte lägga ner dem när något relativt nära destabiliseras. Det må handla om bara alkohol här, men det är principiellt helt galet helt oberoende av vilka produkter de säljer.
Citera
2017-04-07, 19:08
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Måtte Sveriges rättsväsende lösa det här fort så att inte övriga länder får skratta och peka finger på oss länge framöver.

Men med Ygeman, Eliasson och Svetsaridioten som främsta språkrör så kommer nog detta barka åt helvete precis som hela Sverige.

Hur FAN kan man be "MANNEN PÅ BILDEN" att själv ringa in till polisen. Vilken jävla PARODI!!!

Vad tycker du de ska säga egentligen? De sa inte att mannen på bilden är misstänkt. Sen bad de mannen på bilden eller någon som känner igen denne att höra av sig. De tänker sannolikt att chansen att någon av hans vänner hör av sig ökar lite om de skiter i att säga att han är misstänkt.
Citera
2017-04-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Den rapporterades stulen tidigare idag. Vet inte exakt tid men jag tror inte det var minuterna innan. Osäker dock.

Tänk nu lite. Stulen runt hörnan. Tror du han kört iväg med den och återkommit senare? Eller han har stått med en stulen lastbil i flera timmar.

Klart den stals strax innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in