2017-04-07, 18:52
Medlem
Det verkar som att polisen har militäruniform och automatvapen.

https://z.cdn-expressen.se/images/c0/9c/c09ca3a4905c4b42b1ac3103569ab177/525.jpg

Är det någon som kan länka lite bättre bilder på dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag undrar vad Donald Trump kommer att säga om det här när hans beslut inatt tog död på 6 syriska soldater som bekämpar samma individer i Syrien som begår de här dåden i Europa. Dum-Trump!

Ja precis, ödets ironi får man väl kalla det .
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur menar du att det blir ett allvarligt straff? Några decennier i mysigast tänkbara miljö, tillgång till bästa godaste mat, fritt gym, bibliotek, fri dator och internet, superskön miljö helt enkelt.

Eller hur...vi är inte direkt i Thailand eller Ryssland eller något annat rejält land???? Här blir det gofika och kindstrykningar innan läggdags.
Citera
Medlem
CharlieMartels avatar
Frågan är om dom slutar ifall vi genomför en allmän amnesti.

Det är kanske dom kommande tusentals utvisningarna som retar upp dom att göra sådant som dagens dåd.
Citera
Avslutad
Vi är ett jävligt litet land. Alla som misstänks sympatisera med terror-org bör punktmarkeras. Det är dags för staten att "städa upp" lite nu. Man har låtit det gå jävligt långt ute i förorterna.
Citera
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Praktik? Samtalsterapi? Några sköna år i svenskt fängelse och en lägenhet efter avtjänat straff. Bättre om den skyldiga avslutar sitt liv

Citat:
Hur menar du att det blir ett allvarligt straff? Några decennier i mysigast tänkbara miljö, tillgång till bästa godaste mat, fritt gym, bibliotek, fri dator och internet, superskön miljö helt enkelt.

Är det en islamisk som är skyldig till dådet blir det inte fullbordat förrän denne själv dör martyrdöden. Därför är fängelse ett värre straff än döden för dessa.
Citera
2017-04-07, 18:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajen.01
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/glomde-nyckeln-i-bilen-doms

Citat:

Jag som chaufför kan heller inte förstå varför man väljer att lämna nyckeln i tändningslåset. Man tjänar absolut ingen tid på det.

Förövrigt undrar jag om chauffören verkligen lämnade nyckeln i? (Har inte hunnit läsa igenom alla nyheter så jag kan ha missat det). Däremot läste jag att chauffören var chockad, vilket man antagligen inte blir utan konfrontation, alltså drar jag slutsatsen att chaffisen inte alls lämnade nyckeln i utan att någon stal den från honom.

Låter troligt.
Man lämnar inte nycklarna i till en ölblil. Speciellt inte på en fredag.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Taktiken från Sveriges sida är väl att försöka hävda "2 döda" så länge som helst, för att undvika internationell massmedial uppmärksamhet.

Jag tror inte att de mörkar. Jag tror att det är ännu värre... Polisen och andra har helt enkelt inte resursers och det är kaos där med idioten Eliasson. Det vill säga att det inte vet något... Så usel har Sverige blivit...

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Avsikten var nog snarare att döda så många som möjligt. Han körde rakt in i en korvkiosk med folk som köade.

Men korvkiosken är 200 från Drottninggatan (vid Åhléns). Har folk verkligen inte hunnit springa därifrån?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är det någon som vet hur det är med dom som blev skadade? var det allvarligt så dödssiffran kan stiga? tänkte ifall någon jobbar på sjukhus eller så.

Nu är det bara erkänna att Trump är ruggigt kunnig.
Medans andra käftar emot visar det sig att han har rätt gång på gång.

Här är en viedo där TRump hånas: https://www.youtube.com/watch?v=fmXv7aGrVUI&ab_channel=news672

Han förtjänar enorm respekt och upprättelse.

Men snälla, terrordåd har begåtts i alla länder i hela världen och kommer även i framtiden att hända.
Även i islam-fria Polen har terrordåd begåtts.

Släpp den orangea muppen nu
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
På TV ser man horder av folk som vandrar över en bro. Kanske för att ta sig hem?

Tanken är : Tänk om det kommer en annan dåre i stor lastbil och mejar ner dem! ? Polisen stängde av all lokaltrafik för att skydda folk...

De borde ställt upp en massa bussar att köra hem folk i i stället. Det hade varit att skydda folk.

Eller?

Och vad säger att inte gärningsmannen då inte hoppar på bussen o lyckas avvika. Eller gör ett sjölvmordsattentat på bussen.
Citera
Medlem
Vad sitter den där "expertidioten på rapport och säger: Att polisen har ett bra läge - i helvete heller GM har ju lyckats fly för fan
Citera
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Det verkar som att polisen har militäruniform och automatvapen.

https://z.cdn-expressen.se/images/c0/9c/c09ca3a4905c4b42b1ac3103569ab177/525.jpg

Är det någon som kan länka lite bättre bilder på dom?
Nationella insatsstyrkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in