2017-04-07, 18:46
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Är det tryggt att befinna sig i förorterna? Jag tänker på förorter i stil med Svedmyra, Bromma Högdalen och Haninge där jag har släkt och vänner...
Jag kan inte uttala mig med 100% på säkerhet, men Svedmyra hittar nog ingen utomsvensk till.
Haninge ligger så långt ut och är nog där jag skulle ta skydd om det blev krig i centrala Stockholm.

Håll er borta från City, folksamlingar och folk med AK-47 och rånarluvor osv är Polisens rekommendationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ser ut som en mugg.
Har inte pressbyrån blå muggar?

För övrigt tycker jag han ser mer ut som en jugge eller turk än arab eller nordafrikan.

Inget islamistskägg.

Tänkte kaffemugg också det direkt efter jag skrev. Han suger ju i nåt sugrör eller slurpar ser det ut som.
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Nu verkar de hända grejer i göteborg? tungt beväpnad polis vid centralstationen

Som polisen sa på presskonferensen så kommer de vara mer synliga i hela landet under de närmsta veckorna för att folk ska känna sig lite tryggare. Så du kommer få se mer poliser speciellt i storstäderna under de närmsta dagarna.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nix, han lämnade bilen med nyckeln i och gick för att lossa. Detta gör man normalt bak via en lyft och truck. Sen ser han väl någon Jihadist hoppa in varvid han springer runt för att stoppa honom... Skulle aldrig lämna nycklarna i när jag lossar.

Detta är dessutom ett brott enligt TF....
http://www.dagensjuridik.se/2013/02/lamnade-kvar-nycklarna-i-olast-bil-doms-till-boter

Ok, på nyheterna sa dem att han knuffats, finns nog massa rykten om detta
Citera
Medlem
Är det inte märkligt att man inte gått ut med antal döda/skadade än? Befarar att det kommer öka...

Beklagligt att polisen inte verkar ha koll på läget...
Citera
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror inte man har koll på det ännu, skadade verkar fortfarande komma in på sjukhus enligt AF, om det är pga chock det vet jag ej,men det kan det ju va.

Hur kan det ta flera timmar att transportera skadade till sjukhuset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Varför köra sådan kort sträcka av Drottninggatan? För er som inte vet kördes en otroligt liten procent av gatan. Man når slottet och regeringskansliet om man fortsätter gatan fram.
Varför köra in i Åhlens istället för att fortsätta? Fick hen kalla fötter?

Helt otroligt ändå att man får ha nyckeln i tändningslåset när man lastar på/av med tanke på de attentat som skett i övriga Europa.

Det är ganska lätt att tappa kontroll över en lastbil som man vinglar kraftigt med. Att han tappat kontrollen och kraschat in i Åhléns är nog det troligaste scenariot.
Citera
2017-04-07, 18:47
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alabrand
Polisen, SVT, TV4, Aftonbladet, Expressen m.m säger att om du är gärningsmannen så ska du gärna meddela polisen.

VAD FAN SÄGER DOM?!?!?!?!?

ÄR DOM DUMMA I HUVUDET?!?!??!?!?!

Haha. Sa dom det på Svenska? I så fall blir det nästan ännu mer varmluft.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Möjligt,men hade det inte dött ännu fler om han fortsatt vansinnesfärden gatan ner?

Kanske det. Men vem vet hur rationellt GM tänkte?
Citera
Medlem
Spendrups chaufför måste vid denna tidpunkt ha fått se bilder på den eftersökte och bedöma om det var han som snodde lastbilen.
Citera
Medlem
Nemjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Knappast. Den lemlästade och döda kvinnan på gatan ser inte alls svensk ut.

Hur kan du se de? Kan bara se att det är en brunhårig kvinna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
ÄR säker på att gärningsmannen kommer åka dit så småningom. Är ju ganska vanligt att GM i olika terrorattacker lyckas fly undan i tumultet

Mmm fast i nästa attentat som han gör och då med planerat på olika platser i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in