2017-04-07, 18:33
Medlem
CharlieMartels avatar
Ingen lyssnade på kloke GW
Citat:
GW Persson: "Jag varnade för detta

http://www.expressen.se/nyheter/gw-persson-jag-varnade-for-detta/
Citera
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Tack Ni som Rösta på löfven och moderaterna,ni har blod på era händer . Vi har ghetton 2 terrorattacker och mer kommer komma .

Tack för ni röstade på de mest sverigefientliga personer som finns !

Erat fel detta har hänt .

Det är klart att mer kommer att komma! Så länge Ryssland och USA bombar Syrien. Och så länge israelerna får trakassera palestinierna. Araberna har fått ta all skit. Det är till stor del Putins fel.
Citera
Medlem
schtaans avatar
Terrordåd, javisst! Det klassas som det när man mejar ner andra med en lastbil.
MEN garanterat att detta är en lokal dåre som tagit tillfället i akt när hen råkade springa på en passande lastbil där hen råkade just befinna sig. Gärningsmannen lär ju inte ha schemakontollerat när lastbilen brukar lasta av vid restaurangen på Kungsgatan. Inget direkt planlagt är min gissning. Isåfall hade hen stulit en lastbil igår för att genomföra idag. Psykfall/krigsskadad är nog en lågoddsare.
Citera
Medlem
studioxswes avatar
Befann mig i centrum när detta hände ett stenkast från drottninggatan. Innan händelsen inträffade cirkulerade två militärhelikoptrar i centrum. Möjligt att det var en ren konsekvens av att lastbilen rapporterades som stulen.
Citera
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Att han knyckte en lastbil tyder väl på att det inte var särskilt mycket planering.

Även att det inte skedde på en lördag eftermiddag tyder på begränsad planering.
Hade det skett en lördag hade det varit många gånger fler offer.
Citera
2017-04-07, 18:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Killen i blå jacka som ligger med mittenpartiet bortblåst ser onekligen ut att vara ett barn, åtminstone till utseendet och storleken förhållande till strecken på övergångstället.
Citera
Medlem
Herregud vilka bilder i Aftonbladet Live precis.. folk springer i panik, några kastar sig in i en butik och hinner på sekunden ta sig i säkerhet innan lastbilen kör förbi i sanslös fart.. Jävlar.
Citera
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Att han knyckte en lastbil tyder väl på att det inte var särskilt mycket planering.
Tvärtom, det kan snarare tyda på att allt var planerat. Dessa lastbilar stannar ofta på planerade stopp en eller flera gånger i veckan. Då är det bara för terroristen att knycka den då leveransen görs.
Citera
Medlem
Citat:
Rysslands president Vladimir Putin skickar sina kondoleanser till kungen.
"Ers majestät, var vänlig att ta emot våra djupaste kondoleanser för de tragiska konsekvenserna av terrorattacken i Stockholm. Folket i vårt land känner av egen erfarenhet till den internationella terrorismens förfärligheter. I den här svåra timman lider ryssarna tillsammans med det svenska folket", hälsar Putin i ett telegram enligt ryska nyhetsbyrån Interfax.

http://www.expressen.se/nyheter/vladimir-putin-vi-lider-med-svenska-folket/
Citera
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Är det tryggt att befinna sig i förorterna? Jag tänker på förorter i stil med Svedmyra, Bromma Högdalen och Haninge där jag har släkt och vänner...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Blev väl utknuffad ur lastbilen, alltså inte glömt nycken!
Nix, han lämnade bilen med nyckeln i och gick för att lossa. Detta gör man normalt bak via en lyft och truck. Sen ser han väl någon Jihadist hoppa in varvid han springer runt för att stoppa honom... Skulle aldrig lämna nycklarna i när jag lossar.

Detta är dessutom ett brott enligt TF....
http://www.dagensjuridik.se/2013/02/lamnade-kvar-nycklarna-i-olast-bil-doms-till-boter
Senast redigerad av martinator 2017-04-07 kl. 18:36.
Citera
Medlem
ace_secs avatar
11 döda ryktas det om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in