2017-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Lastrampen är ju lite öppen och har tydliga skrapmarken på sig, men hur fan åkte den upp
Menar du på lastbilen? den åkte i så fall aldrig ner.... Föraren skulle börja avlastningen och hade väl precis börjat fälla bakgavellyften när jihadisten hoppade in i bilen, då sprang föraren fram för att stoppa den och blev påkörd.
Citera
2017-04-07, 21:21
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Enligt min uppfattning är chauffören till lastbilen delvis skyldig till händelsen. Han måste ha lämnat nycklarna i bilen, då han lastade ur sina varor. Kanske t o m motorn var igång. I dagens samhälle kan man aldrig lämna nycklarna i bilen då man lämnar den. Innan man går in och betalar på bensinstationen låser man sin bil, så ingen kan stjäla något. Att lämna nycklarna i bilen är snudd på ett kriminellt beteende. En bil i felaktiga händer är ett livsfarligt vapen.
Visst är det förarens fel haha, kriminellt beteende? Kamma dig!
Tillfället gör tjuven men inte går jag och snor lastbilar fullastade med läsk och öl för att nycklarna sitter i. Bilen tillhör inte mig!

https://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blaming
Citera
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Jag tror på det sista..

5 döda?? Källa?

Daily mail
Citera
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Han som syntes på bilderna verkar vara hittad då, men tanke på att han ser ut som han som greps
Citera
Moderator
v50s avatar
På presskonferensen som pågår för närvarande så säger polisen att de har gripit en person vars signalement överensstämmer med bilderna som polisen släppte vid sin förra presskonferens för några timmar sedan.
Citera
Medlem
Doktorphils avatar
4 döda
15 skadade varav 9 allvarligt

enligt karolinska sjukhuset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Nä fyra som är döda, vi får hoppas på att nån är invandrare

Den fjärde dog på sjukhus, på bilden jag länkade låg tre döda i samma korsning.

De måste ha varit de enda som dog på plats enligt polisen.
Citera
2017-04-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Enligt min uppfattning är chauffören till lastbilen delvis skyldig till händelsen. Han måste ha lämnat nycklarna i bilen, då han lastade ur sina varor. Kanske t o m motorn var igång. I dagens samhälle kan man aldrig lämna nycklarna i bilen då man lämnar den. Innan man går in och betalar på bensinstationen låser man sin bil, så ingen kan stjäla något. Att lämna nycklarna i bilen är snudd på ett kriminellt beteende. En bil i felaktiga händer är ett livsfarligt vapen.

Det är olagligt.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
På filmen ser man att det är ett stenlejon som är halvt under fronten på bilen. Det kanske försvårade en del. Sen är det fler stenlejon i slutet av Drottninggatan strax efter där han körde in. Kanske därför han vejade in i Åhlens istället för att fortsätta
Ja, sen finns det gigantiska blomkrukor. Samt trafikstolpar och även dubbla brevlådor uppsatta mitt i gatan på åtminstone ett ställe på Drottninggatan. Samt rejäla bänkar som är fastmonterade i gatan vars stomme är av betong. Dock kan man gira runt dessa hinder, om man kör i kanske cirka 60 km/h så har man rejäl fart men ändå viss styrförmåga för att väja för hinder.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Varför är detta dåd värre än det som inträffade 2003 i Gamla stan? Är väl i princip samma handling och antalet offer, mer eller mindre?

Till och med samma typ av gärningsman...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Lastrampen är ju lite öppen och har tydliga skrapmarken på sig, men hur fan åkte den upp

En rapportering var att åkaren höll på att lasta av när GM gled in
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Varför är detta dåd värre än det som inträffade 2003 i Gamla stan? Är väl i princip samma handling och antalet offer, mer eller mindre?

Det kommer nog bero på slutgiltiga dödssiffror, men folk blir mer illa berörda när de misstänker att något gjorts medvetet jämfört med om det utförs av någon som är spritt språngande galen. För de anhöriga är nog sorgen densamna i bägge fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in