2017-04-09, 18:14
Medlem
vichy6s avatar
[quote=DreamTwister|60410287]Källans trovärdighet kan jag inte bedöma men...

http://www.sydsvenskan.se/2017-04-08/betonglejon-star-inte-emot-en-lastbil[/QUOT

Oki, tack. Har ju ingen koll
Citera
Medlem
Är de bara jag som har små tankar om att det inte är nödvändigtvis en "islamistisk" handling bakom dådet, utan tänk: han var tvungen att lämna sverige, inget jobb ? Han blev arg, och ville hämnas på Sverige, alternativt få fängelse och få ett bättre liv än hans liv i Uzbekistan. Låter riktigt långsökt, men finns säkert flera olika tankar som resulterade i varför han valde att göra det(både baserad på hans IS intresse, men också avslaget från hans visum eller whatever de var"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
så vad exakt tycker du att man ska basera hotnivåerna på? Är risken större för ett attentat idag än det var för en vecka sedan? Hotnivån var redan då förhöjd vilket innebar att det förelåg risk för terrordåd. Vad exakt skulle en höjning innebära som förbättrar situationen? Förklara gärna utförligt hur du tänker.

Att inkompetenta personer kanske inser allvaret i detta. Sedan undrar man vad som krävs för en 5;a om detta är en 3;a. Är det krig för en 5;a då eller? Självklart ska den höjas tycker jag, för att det är en väldigt hög risk att något liknande händer igen, snart. Återigen om inte ett terrorattentat förändrar säkerhetsnivån i Sverige kan ifrågasättas än vilken effekt den nu har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Man behöver inte vara expert för att förstå grundläggande principer om kraft och mekanik, friktion och annat. Däremot måste man vara rätt dum för att inte förstå dem...

eftersom du håller med honom varifrån får du att 50+ skulle dö?
Citera
2017-04-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Har IS någonsin tagit på sig något när GM tagits levande?

Det har jag svårt att svara på. Men flesta GM har inte överlevt en terrorattack. Lär vara ovanligt.
Citera
2017-04-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja, alla dog på Drottninggatan, vad jag har hört och läst.
Nej, en dog senare på sjukhus. Folk verkar väldigt bra på att citera varandras rykten här och klaga på "MSM" i stället för att läsa och lyssna till riktiga medier.
Citera
2017-04-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nej, en dog senare på sjukhus. Folk verkar väldigt bra på att citera varandras rykten här och klaga på "MSM" i stället för att läsa och lyssna till riktiga medier.

Ursäkta att jag upprepar: MEN VILKET BO DOG PÅ SJUKHUS?
Citera
2017-04-09, 18:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyInHead
Fick denna bilden från en bekant som befann sig på Tylösand hotell och spa i fredags kväll. Bilden är tagen efter klockan 20 i hotellets restaurang. Bilden verkar föreställa en inte alltför bekymrad Annie Lööf med man. Så när alla andra politiker skyndade till Stockholm för att finnas på plats verkar Annie sitta och äta trerätters i godan ro. Hon ska även ha badat på hotellets spaavdelning någon gång runt 17-18, när hon rimligtvis redan måste ha fått reda på vad som hänt i Stockholm.

bild

Varför skulle en vanlig partiledare åka till Sthlm och jobba för detta? Åkesson verkar ha varit hemma och chillat också. De fyller ingen organisatorisk funktion för landet i detta läge, vill de nåt så finns det telefoner.
Citera
2017-04-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wangox
Är de bara jag som har små tankar om att det inte är nödvändigtvis en "islamistisk" handling bakom dådet, utan tänk: han var tvungen att lämna sverige, inget jobb ? Han blev arg, och ville hämnas på Sverige, alternativt få fängelse och få ett bättre liv än hans liv i Uzbekistan. Låter riktigt långsökt, men finns säkert flera olika tankar som resulterade i varför han valde att göra det(både baserad på hans IS intresse, men också avslaget från hans visum eller whatever de var"

inte omöjligt men kolla bara korrelationerna, muslim, lastbil och bomb(tror man) i bilen
Citera
2017-04-09, 18:17
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Är det bekräftat att han hade den stenbumlingen ( lejonet ) framför bilen hela vägen ?
Det tror jag inte riktigt på om den inte fastnat under bilen.
Jag har bara hört av flera att den var framför bilen. Den kanske skakades av på vägen. Klart är nog att den var med ett tag.

Källa: Vittne, familj som var där på Drottninggatan
Citera
2017-04-09, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
så vad exakt tycker du att man ska basera hotnivåerna på? Är risken större för ett attentat idag än det var för en vecka sedan? Hotnivån var redan då förhöjd vilket innebar att det förelåg risk för terrordåd. Vad exakt skulle en höjning innebära som förbättrar situationen? Förklara gärna utförligt hur du tänker.

Jag tycker nivån idag stämmer med hur den är definierad. För den ska höjas så ska det finnas ett nätverk som gör eller planerar attentat. Och några sådana tecken finns inte just nu enligt SÄPO.

Vilket stärker min teori om att denna person som utförde Stockholmsattacken inte ingår i något IS nätverk eller annat nätverk. Jag tror helt enkelt att hans avslag är triggern.
Citera
2017-04-09, 18:19
Medlem
löfven, vilket djävla svin, på svt/text säger han sig vara frustrerad över att utvisade kan stanna kvar, det är för fan tack vara s, mp och v som utvisade fortfarande kan stanna kvar eftersom dom stoppade polisens satsning NOVA vilket innebar att polisen skulle kunna stoppa folk i tunnelbanan och andra ställen för att kolla identiteten, detta var tydligen rasistiskt, hade detta idiotiska beslut inte fattats hade detta kanske inte hänt eftersom han kanske skulle blivit stoppad och utvisad på riktigt från landet för länge sedan. Djävla hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in