2017-04-07, 13:25
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Gör IQ testet jag skickade dig.

Får du i närheten av det här: http://imgur.com/a/rGKOC så är jag beredd på att lyssna på dig, men tills vidare är du en idiot i mina ögon.

Mvh
Att man måste ha flash installerat tyder ju på att dom som ligger bakom testet inte har någon vidare hög IQ :P Sorry för OT

Jordenisplatt väljer självklart noga vilka frågor han ska svara på.
Jag undrar varför stjärnhimlen såg annorlunda ut när jag var i Thailand senast, har du någon rimlig förklaring?
Citera
2017-04-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
8 inches per mile squared är väldigt enkelt att mäta. Jordens kurva på en boll är extremt tydlig, hade vi bott på en boll hade denna diskussion inte ens uppstått, att ni låtsas som att denna mytiska kurva är svår att se förändrar ingenting utan mattematiken kurva är vad den är.

Hahaha det resonemanget är så ologiskt att det är löjligt, givetvis är det sanslöst mycket enklare att fejka på jorden än 237000 km upp i luften och att månlandning var fejk är så uppenbart att jag inte ens kommer diskutera det vidare.

Du kan inte ge bort 60-tals teknologi eftersom det är skit i dag, hade man besökt månen 69 hade man idag haft baser på månen.

Citat:
Gjorde jag ju, du fick en time lapse från 52 miles som tydligt bevisade att ingen kurva finns. Så nu skall du bevisa en kurva, så kom loss nu för era noll experiment och noll visuella bevis i frågan börjar se löjligt ut. Utan kurva ingen boll, det är liksom bara ett fysiskt faktum.

Fast självklart måste jorden vara referenspunkten när det är jorden man undersöker, att etern inte finns kan vara korrekt men att jorden inte rör sig bevisade man ju just genom att jämföra med himlen/rymden.

Ursäkta, men det går inte att ta ditt dravel på allvar! Både de här två inläggen och alla dina tidigare tyder på EN sak: Du trollar. Antagligen sitter du och skrattar åt oss andra som hela tiden jobbar med att bemöta dina dumheter.

Det går inte att bevisa något med diverse klipp från Youtube. Flera av dem är dessutom uppenbart fejkade. När får vi se någon som zoomar på västkusten så att solen syns när den har gått ner? Eller så att Baltikum syns från Gotland?

Och förutom usla youtubeklipp så "bevisar" du att jorden är platt genom att titta på vattenytan i en balja!

Att sedan sätta igång och omtolka ett 140 år gammalt vetenskapligt fullt förklarat experiment är bara löjligt och korkat.

Din totala brist på bevis söker du sedan kompensera med diverse utfall och oförskämdheter mot oss andra. Du använder helt enkelt ett mycket gammalt debattknep: Om argumentationen är svag, höj rösten och se arg ut!

Sedan är du jättebra på att "glömma" alla besvärliga frågor och kommentarer. Madtop har (förutom ovan) gett viktiga frågor i inläggen 4888, 4879 och 4880, Westelandwolfe i 4874 och jag i 4870. Varsågod och svara. (Visserligen är jag säker på att du inte kan, men det är säkert underhållande att läsa dina försök!)

EDIT: Medan jag skrev detta lade du in ytterligare ett korkat inlägg.
Vetenskapliga artiklar i en vetenskaplig tidning med Peer Review ska tas på allvar, mycket mer än youtubeklipp. Att artiklarna är tryckta på papper gör dem bara mer trovärdiga.
Senast redigerad av pewana 2017-04-07 kl. 13:39.
Citera
2017-04-07, 13:37
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Att man måste ha flash installerat tyder ju på att dom som ligger bakom testet inte har någon vidare hög IQ :P Sorry för OT

Jag undrar varför stjärnhimlen såg annorlunda ut när jag var i Thailand senast, har du någon rimlig förklaring?
Det är danmark mensa som ligger bakom testet, det är lite mer omfattande än svenska versionen som är mycket snävare och har inte "slumpartade svar", dvs. betydligt lättare att fuska på.

Därav flash förmodar jag.

Det är mycket lättare att övertyga svagsinta idioter att jorden är platt än att återställa en konspirationsteori.

I det här fallet avisar man alla former av bevis till fabricerat, det gör det hela till den ultiamata konspirationen.

Givetvis är det helt orimligt att jorden är platt med den vetenskap vi har idag kan vi relativt enkelt bevisa motsatsen, men hela diskussionen kan liknas med att spela schack med en duva..

Du kan vara grand master i schack och känna till i princip allt om spelet, men i slutet av dagen kommer duvan springa runt på brädet och skita och tro att den har vunnit.

Så enkelt är det.

Givetvis har vi yttrandefrihet i det här landet, man får tro på vad man vill, men man får också förvänta att få mothugg på sina idiotiska resonemang.
Citera
2017-04-07, 13:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Haha artikel! Har du inte visuella bevis har du givetvis ingenting alls i debatten att göra, något på papper bevisar ingenting när det kommer till jordens kurva, den bevisas visuellt annars har den inte bevisats allt.

Bra, då vet vi att du varken förstår eller accepterar vetenskap.

Du tror inte den hållningen är lite knepig om du vill övertyga andar? Du blir ju snabbt bortsorterad som en ovetenskaplig mupp som har noll-koll.

Ps.
Du har "glömt" att svara på mina frågor:
Hur ser den platta jorden ut? Vad är polstjärnan, hur stor är solen och hur vet vatten vad som är "plant"? Varför faller stenar till marken utan gravitation och hur i helvete kommer det sig att vi hittar till New York utan fungerande kartor? Var ligger Australien och hur långt är det mellan Sydney och Sydafrika? Varför är paraboler riktade uppåt och hur fungerar ett gyro?
Senast redigerad av madtop 2017-04-07 kl. 13:53.
Citera
2017-04-07, 13:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Så springer ni fortare än helvetet ifrån diskussionen om kurvan IGEN... Tror ni inte det märks eller? Så avslöjade att det är löjligt.

https://www.youtube.com/watch?v=LLt5Ylg74pk&t=6s
Vi behöver ju inte bara visa den totala avsaknaden av kurva när det gäller höga byggnader, berg och öar fungerar ju precis lika bra. Er boll är sönder.
Citera
2017-04-07, 14:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så springer ni fortare än helvetet ifrån diskussionen om kurvan IGEN...

Vi springer inte, vi väntar på att du ska bevisa att det inte finns en kurva.
Citera
2017-04-07, 14:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Hur menar du med annorlunda? Konstellationerna är trots allt konstanta.

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Bra, då vet vi att du varken förstår eller accepterar vetenskap.

Du tror inte den hållningen är lite knepig om du vill övertyga andar? Du blir ju snabbt bortsorterad som en ovetenskaplig mupp som har noll-koll.

Jag accpeterar enbart riktig vetenskap, när du inte längre kan bevisa visuellt fenomement du försöker beskriva sysslar du inte längre med vetenskap.

Andar lämnar mig rätt likgiltig faktiskt men dom är väldigt vetenskapliga säger du? Aja då tror jag på dig när det gäller den saken för hade jag ingen aning om.

Citat:
Vi springer inte, vi väntar på att du ska bevisa att det inte finns en kurva.

Gjorde ju precis det igen. Bowen Island, noll och ingen kurva, förklara varför er boll alltid är konstant platt?
Citera
2017-04-07, 14:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fast självklart måste jorden vara referenspunkten när det är jorden man undersöker, att etern inte finns kan vara korrekt men att jorden inte rör sig bevisade man ju just genom att jämföra med himlen/rymden.
Hur gjorde man det? Stjärnorna roterar dygnsvis sett från jorden, det kan innebära att det är jorden som roterar runt egen axel. Dessutom kan vi mäta parallax till närliggande stjärnor, den mätningen blir maximal en gång per halvår vilket kan innebära att jorden dessutom årsvis roterar runt solen.
Citera
2017-04-07, 14:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Gjorde ju precis det igen. Bowen Island, noll och ingen kurva

Bowen Island är CGI.

Du har glömt att svara på mina frågor:
Hur ser den platta jorden ut? Vad är polstjärnan, hur stor är solen och hur vet vatten vad som är "plant"? Varför faller stenar till marken utan gravitation och hur i helvete kommer det sig att vi hittar till New York utan fungerande kartor? Var ligger Australien och hur långt är det mellan Sydney och Sydafrika? Varför är paraboler riktade uppåt och hur fungerar ett gyro?
Citera
2017-04-07, 14:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur gjorde man det? Stjärnorna roterar dygnsvis sett från jorden, det kan innebära att det är jorden som roterar runt egen axel. Dessutom kan vi mäta parallax till närliggande stjärnor, den mätningen blir maximal en gång per halvår vilket kan innebära att jorden dessutom årsvis roterar runt solen.

Med hjälp av teleskop, speglar och mycket annat. https://www.youtube.com/watch?v=GVh9OZ_pYYs

Citat:
Bowen Island är CGI.

"Spring spring spring! Bollen är platt men det skall vi inte prata om!"
Citera
2017-04-07, 15:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Med hjälp av teleskop, speglar och mycket annat. https://www.youtube.com/watch?v=GVh9OZ_pYYs
Det förstår jag, men hur kom man fram till att jorden står still?
Det kan ju lika bra vara jordens rotation som gör att stjärnorna ser ut att rotera runt jorden?
Hur förklarar det parallaxen till närstående stjärnor, som uppstår halvårsvis?
Citera
2017-04-07, 15:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det förstår jag, men hur kom man fram till att jorden står still?
Det kan ju lika bra vara jordens rotation som gör att stjärnorna ser ut att rotera runt jorden?
Hur förklarar det parallaxen till närstående stjärnor, som uppstår halvårsvis?

Om jorden hade snurrat hade man inte konstant fått samma utfall när strålen träffar teleskopet/beamsen extremt förenklat men skall läsa igenom experimentet igen och ge ett bättre svar sen, såg att klippet mest fokuserade på Sagnac.
Vad är problemet med parallaxen menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in