2017-04-07, 03:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
WarMonitor Retweetade
Gabe Joselow‏Verifierat konto @GabeJoselow 6 minför 6 minuter sedan

The US missile strike was against a single target only: the al-Sharyat airfield, said to be where chemical weapons attack originated
https://twitter.com/TheWarMonitor
Citera
2017-04-07, 03:25
Medlem
SnilleFixs avatar
Då har amerikanerna startat ännu ett nytt värdelöst krig i mellanöstern.
Citera
2017-04-07, 03:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
WarMonitor‏ @TheWarMonitor 3 minför 3 minuter sedan

Confirmed: US is currently conducting airstrikes against Assad forces.
https://twitter.com/TheWarMonitor

Ännu mer som sker nu alltså?
Citera
2017-04-07, 03:29
Medlem
Jävlar om det finns Ryssar på den flygplatsen.

Trump leker verkligen med elden.

Helt jävla ogenomtänkt.
Citera
2017-04-07, 03:30
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Då har amerikanerna startat ännu ett nytt värdelöst krig i mellanöstern.

Tänk att det krävdes några döda barn för en intervention. DETTA ÄR SJUKT! Det finns inte en chans i helvetet att man gör detta från en moralisk ståndpunkt, utan man ville bara ha en jävla anledning för att gå in, och nu fick man den. FY FAN!
Senast redigerad av okok1 2017-04-07 kl. 03:36.
Citera
2017-04-07, 03:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jävlar om det finns Ryssar på den flygplatsen.

Trump leker verkligen med elden.

Helt jävla ogenomtänkt.
Som sagt, troligtvis sitter han och hans stab på lite mer ingående information än vad civila på Flashback eller andra internetforum gör.

Givetvis går han inte in för att starta krig med Ryssland, det måste väl ändå alla begripa

Edit:

Citat:
One U.S. official told NBC that the Russians were warned ahead of the strike. Additionally, no Russian assets were targeted, according to the report.
http://warmonitor.net/news/2017/04/06/breaking-us-military-has-launched-syria-attack-in-response-to-chemical-attack/
Citera
2017-04-07, 03:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tänk att det krävdes några döda barn för en intervention. DETTA ÄR SJUKT! Det finns inte en chans i helvetet att man gör detta från en moraliskt ståndpunkt, utan man ville bara ha en jävla anledning för att gå in, och nu fick man den. FY FAN!
Du menar att man några dagar innan kemattacken sa att man inte ville avsätta honom, och du menar alltså att man hela tiden väntat på en anledning? Hur kan du förklara det?
Citera
2017-04-07, 03:34
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag är långt ifrån en idealist kan komma. När det kommer till utrikespolitik är jag en realist med geopolitisk synsätt. Jag tycker att stater som aktivt försöker underminera västs ställning utgör ett hot som borde bekämpas. Assads ställning gynnar inte västs geopolitiska intressen och därför anser jag att han borde bekämpas. Det är min geopolitiska analys av det. Därutöver, rent faktamässigt, har Assad till attack mot demonstranter som krävde demokrati. Av den anledningen anser jag att Assads avlägsnade både tjänar demokratiska ideal och tillgodoser västs geopolitiska intressen.

Min ståndpunkt bygger på fakta som är tillgänglig av prominenta människorättsorganisationer såsom HRW, Amnesty och FN. Jag är inte naiv, men jag är bara inte benägen att köpa konspirationsteorier om en samlad grupp som konspirerar.

Jag sympatiserar inte med Anders Lindborg. Jag har nämnt honom en gång i tråden och det var hans artikel som handlade om att Assad borde åtalas, som jag höll med om.

Om du nu är realist varför har du så svårt att svara på några väldigt enkla frågor tidigare i tråden?
Citat:
Ok, några följd frågor:

- Min oro då är av vem skall han efterträdas enligt dig?
- Hur vet vi att det kommer gynna någon geopolitiskt?
- Har USA/EUs insatser hittills tjänat väst geopolitiskt?
- Tror gör religiösa, är du religiös? (Jag är men försöker att undvika att blanda ihop det med rationellt tänkande om den värld vi lever i, vilket många verkar göra.)
- Och hur gynnas världen av att USA och Ryssland-Kina ställs mot varandra över ett ökenland som ingen vanlig människa ens besökt?
Senast redigerad av bludderbladder 2017-04-07 kl. 03:38.
Citera
2017-04-07, 03:35
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tänk att det krävdes några döda barn för en intervention. DETTA ÄR SJUKT! Det finns inte en chans i helvetet att man gör detta från en moraliskt ståndpunkt, utan man ville bara ha en jävla anledning för att gå in, och nu fick man den. FY FAN!
Ja fy fan.
Citera
2017-04-07, 03:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Japp det verkar stämma. Jag hoppas det kommer fler än femtio missiler.

Citat:
WATCH: @ABC News Special Report: U.S. launches dozens of Tomahawk cruise missiles at Syrian airbase.
https://twitter.com/ABC/status/850157833400090625

Hoppas han fick byta kallingar. Vet inte om ryssen varnades innan. Dom har hotat i sin tur. Det kommer mer.

Citat:
.@marcorubio on US military strike into Syria: "This is not just some symbolic measure, it is a strategic objective"
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Om du nu är idealist varför har du så svårt att svara på några väldigt enkla frågor tidigare i tråden?
Hur får du det till att jag är en idealist när jag uttryckligen skriver "Jag är långt ifrån en idealist kan komma. När det kommer till utrikespolitik är jag en realist med geopolitisk synsätt."
Citera
Medlem
wwrs avatar
Kan någon ge en länk till en etablerad källa som säger att USA skickat kryssningsrobotar mot Syrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in