Två kvinnor håller på att drunkna och du har chansen att rädda endast en av dem. Mycket förenklat men det bara är såhär nu. Ditt eget liv äventyras inte av räddningsaktionen på något sätt.
Kvinna1 är 45 år, god mor till ett 10-årigt barn. Barnet har en "lika god" förälder till som är frisk och närvarande i barnets liv. Varken Kvinna1 eller den andra föräldern har några fler barn och barnet således inga syskon. Kvinna1 har inga föräldrar i livet.
Kvinna2 är 45 år och har inga barn. Hon har båda sina friska föräldrar i livet och hon har en god relation till dem. Hon har inga syskon.
Det här är den enda informationen som finns och som betyder något.
Utifrån det här, vem av de två skulle ni välja att rädda? Motivera naturligtvis varför!
Seriöst svar den som vägde minst jag suger på att simma och skiter fullständigt om de har familj eller ej. Tänker logiskt är en dålig simmare själv. Men om jag var den enda på plats så den jag fysiskt enklast skulle kunna rädda
Seriöst svar den som vägde minst jag suger på att simma och skiter fullständigt om de har familj eller ej. Tänker logiskt är en dålig simmare själv. Men om jag var den enda på plats så den jag fysiskt enklast skulle kunna rädda
Du kan rädda båda lika enkelt. Var inte orolig för att misslyckas . Vem blir det?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!