2017-04-06, 22:11
Medlem
Monotheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
MARMOTH!! Är detta Juck-Pelle som vi kallade honom?
Passande namn. Tror han var med en hel del under Infestissumam-turnén.
Citera
2017-04-06, 22:12
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Simon var det väl även som fixade in nya musiker till bandet? Så han har ju bidragit på andra sätt.
Helt rätt.
Citera
2017-04-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag säger inte att din magkänsla har fel men tycker att detta är värt att ta igen och i mina ögon precis vad det handlar om:

Vid ett möte hemma hos SS den 2 mars 2011, vid vilket TF, GL, SS, MP, AH och MR närvarade, bekräftade medlemmarna att TFs roll skulle vara att vara bandledare och skriva bandets låtar. Övriga personer skulle i huvudsak verka som musiker i bandet. TF skulle svara för estetiska frågor, men samråda med övriga medlemmar.

OCH, man får ifrågasätta de 4 utan att få personliga påhopp kan jag känna så lite känner jag att den "sidan" får lugna ner sig, faktiskt läsa ordagrant vad Pete Blakk skriver och be om ursäkt. Det tolkas från båda håll, skrivs i affektion och blir argt och dumt när det ju handlar om ett band vi alla gillar....märkligt!

Nu höjer vi alla nivån utan att sjunga We Shall Overcome!
Tycker väl man ska räkna med påhopp om man hoppas att människors karriärer går i stöpet? Va inte många inlägg sedan som det skrevs. Reagerar på att du ofta ska va en sån jävla polis, men bara åt ett håll. Vill inte att det ballar ur men den som ger skit ska skit ha enligt mig.
Citera
2017-04-06, 22:15
Medlem
Aldrig hört namnet juck Pelle innan men antar att det insinuerar på någon som ligger.
Ärligt talat, om ni själva hade turnerat med ett framgångsrikt band i USA, varit singlar och haft chansen att knulla varje kväll hade ni tagit den.
Annars ljuger ni, är bögar, eller både och
Citera
2017-04-06, 22:17
Medlem
Monotheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokofjong
Aldrig hört namnet juck Pelle innan men antar att det insinuerar på någon som ligger.
Ärligt talat, om ni själva hade turnerat med ett framgångsrikt band i USA, varit singlar och haft chansen att knulla varje kväll hade ni tagit den.
Annars ljuger ni, är bögar, eller både och
Gissar att det har med hans scénspråk att göra.
Citera
2017-04-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, jag reagerade också på den lite märkliga summan. Undrar lite vad de tänker?

Är detta bara början och jag förstår fortfarande inte riktigt varför inga av de tidigare är med? Mister de "rättigheter" från tidigare tid i bandet i och med att de lämnar?
Kan vara så att MP väljer att gå separat med en egen fodran i framtiden eller helt enkelt fokusera på MCC istället. Han har ju skrivit av sig lite på MCC fb-bio så han kanske nöjer sig med det.
Citera
2017-04-06, 22:24
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iCunt
Tycker väl man ska räkna med påhopp om man hoppas att människors karriärer går i stöpet? Va inte många inlägg sedan som det skrevs. Reagerar på att du ofta ska va en sån jävla polis, men bara åt ett håll. Vill inte att det ballar ur men den som ger skit ska skit ha enligt mig.
Så, om jag vill ha en sansad ton utan påhopp så är jag "polis"? Hade väl, om så, kunna anmäla en del av era inlägg? Bättre?

Pete Blakk har en ÅSIKT som han får ha här inne men att angripa hans person är ju bara så ruskigt barnsligt och i mina ögon en väldigt tydlig indikation på att man saknar vettiga argument.

Jag ligger lite mitt i och har hela tiden sagt "vänta och se" tills fakta kommer och än så länge har vi EN sidan av saken så jag väntar lite till. Jag har vidare lite svårt att greppa varför ni blir så oerhört upprörda över allt detta? Låt oss för sakens skulle säga att TF är en elak och snål jäkel.......så vadå? Känner du dig drabbad så skicka stöd till SS och de andra och sluta lyssna på Ghost. Enkelt!

Ha det gott och snälla, kan vi gå vidare nu utan "polis" eller något mer om någon person? Kanske, med bra ton, hålla oss till ämnet?

//Konstapel Marmoth
Citera
2017-04-06, 22:24
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monotheist
Gissar att det har med hans scénspråk att göra.

Korrekt... Från att ha varit en kort, fyllig liten kam i sina bästa dagar, så kom det helt plötsligt en 50% mindre version ut av bassit som stoppade basen mellan bollarna och juckade fram på scenen vid X antal tillfällen per show.

Var besatt så jag kollade Alla klipp som kom ut... hence Juck-Pelle
Citera
2017-04-06, 22:25
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg
MARMOTH!! Är detta Juck-Pelle som vi kallade honom?
Han var väl inte med allt för länge vill jag minnas... han kanske fick hoppa in för 15 minuter av fame.. kanske var betalt nog för grabben
Japp, och jag tror att han var en snabb turnélösning, typ, när RO skaffade barn och flyttade.
Citera
2017-04-06, 22:26
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Kan vara så att MP väljer att gå separat med en egen fodran i framtiden eller helt enkelt fokusera på MCC istället. Han har ju skrivit av sig lite på MCC fb-bio så han kanske nöjer sig med det.

Om jag tolkar stämningen rätt är nyckeln termen "enkelt bolag". När någon slutar lämnar denne det enkla bolaget. De som är käranden är de som ingick i det enkla bolaget i december 2016 när diskussionerna mellan advokaterna nådde vägs ände.
Citera
2017-04-06, 22:28
Medlem
sattygs avatar
alltid kul att läsa vad folk Over There har att skriva

http://www.blabbermouth.net/news/former-ghost-members-accuse-singer-of-trying-to-shamelessly-turn-band-into-solo-project/
Citera
2017-04-06, 22:30
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
I ansökan så står det ju tydligt att de som slutar "går ur" men om det varit oegentligheter redan 2011 så känns det märkligt att MP, och alla andra, bara släpper det?

Jag vill poängtera att jag verkligen förstår varför SS och de andra gör detta men är lite inne på det någon annan skriver, d v s att det finns två sidor, den juridiska och den moraliska. Jag är rätt fyrkantig och har logik som rättesnöre så därför kanske jag framstår som lite "fel".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in